Sławomir Koźluk, business solution architect, Oracle Polska
Przede wszystkim integracja
W Oracle Polska przewidujemy, że tradycyjne (izolowane) systemy CMMS będą powoli odchodziły z rynku, w miarę jak coraz większą rolę zyskują rozwiązania klasy EAM, które obecnie zapewniają (jest tak w rozwiązaniach firmy Oracle) taką samą funkcjonalność, jak dotychczas stosowane systemy CMMS. Jednocześnie rozwiązania EAM są w pełni zintegrowane (nie tylko na poziomie danych, ale także procesów) z systemami ERP i CRM działającymi w obrębie przedsiębiorstwa. Dzięki temu możliwe jest osiągnięcie dużo większych korzyści (mniejsze koszty, lepsze wykorzystanie posiadanych zasobów) i szybszy zwrot zainwestowanych w system pieniędzy. Dzięki takiej integracji bardzo łatwo można skorzystać z systemów analitycznych, które w praktyczny i wygodny dla użytkownika sposób przedstawiają dane zebrane w trakcie rejestracji zdarzeń, wykonywanych prac czy też dokonywanych pomiarów. Taka sytuacja powoduje, że systemy EAM firmy Oracle zastępują wcześniejsze rozwiązania w wielu przedsiębiorstwach produkcyjnych, jak np. Alcoa, AGY Corp., Barrick Gold Corp., czy Pohang Iron and Steel. Według naszych obserwacji, im większa firma, tym szybsze i większe korzyści odniesie z zastosowania rozwiązań klasy EAM.
Autor: Tomasz Kurzacz
Artykuł pochodzi z czasopisma Główny Mechanik 3/2016