Kiedy w 2009 roku powstawało Centrum Business in Małopolska, była to inicjatywa unikatowa na skalę ogólnopolską.
Najważniejsze instytucje zajmujące się pozyskiwaniem inwestycji w regionie postanowiły utworzyć jedno miejsce, w którym przedsiębiorca będzie mógł załatwić wszystkie sprawy związane ze swoją działalnością inwestycyjną na tym obszarze. Instytucje takie, jak Małopolska Agencja Rozwoju Regionalengo S.A., Województwo Małopolskie, Krakowski Park Technologiczny Sp. z o.o. i Małopolskie Parki Przemysłowe Sp. z o.o. podpisały porozumienie, w ramach którego powstało Centrum Business in Małopolska. Jedno biuro, wspólny budżet, wspólna oferta promocyjna, inwestycyjna i eksportowa. „One-stop-shop” dla biznesu działa w tej formie do dzisiaj.
– Nasze działania cechowało bardzo nowoczesne podejście do promocji. Jednym z bardzo nietypowych symboli stało się Małopolskie Drzewo Inwestycji i Innowacji, czyli multimedialna rzeźba, która promowała Małopolskę na Forum Ekonomicznym w Krynicy i w Parlamencie Europejskim w Brukseli – wspomina Krystyna Sadowska z KPT, pomysłodawczyni całego projektu.
Szybko powstało logo i linia graficzna BiM, dzięki czemu wszystkie działania partnerów związane z promocją gospodarczą mogły się zacząć odbywać pod wspólnym szyldem i w spójnej oprawie wizualnej. Wspólnie realizowane były projekty z funduszy unijnych, ja udział w targach, promocja w mediach międzynarodowych i realizacja wydarzeń. Budując markę gospodarczą Business in Małopolska przyczyniliśmy się do otrzymania tytułu Europejskiego Regionu Przedsiębiorczości w 2016 roku. Poprawiliśmy klimat obsługi inwestora i kompleksowo zajęliśmy się wsparciem eksporterów. Każdego roku pracownicy CeBiM przygotowują od 130 do 150 ofert inwestycyjnych, głównie dla inwestorów z Unii Europejskiej, USA oraz Polski. W tym okresie (2009-2018) Krakowski Park Technologiczny wydał 195 zezwoleń na działalność w specjalnej strefie ekonomicznej na terenie Małopolski.
– Od powstania CeBiM minęła prawie dekada i przyszedł czas na unowocześnienie naszych narzędzi. W ramach realizowanego projektu postanowiliśmy także przygotować nową stronę Business in Małopolska, która odpowie na oczekiwania współczesnego odbiorcy. Jednym z jej najważniejszych zadań jest przejrzysty i szczegółowy sposób prezentacji terenów inwestycyjnych dostępnych w naszym województwie – mówi Andrzej Bańka, kierownik zespołu BiM z ramienia Urzędu Marszałkowskiego.
Partnerzy podjęli także decyzję o zmianie i unowocześnieniu logotypu Business in Małopolska.
– Zależało nam na tym, żeby nowe logo BiM nawiązywało do logotypu Małopolski. Chcieliśmy je też unowocześnić i odświeżyć wizerunek naszej marki – zaznacza Beata Górska-Nieć, dyrektor CeBiM.
Nowy logotyp Business in Małopolska odzwierciedla charakter CeBiM jako instytucji promującej inwestycje i gospodarkę. Jego symbolikę wizualna można odczytywać zarówno jako linię gór – co nawiązuje bezpośrednio do regionu Małopolski – jak i jako krzywą wznoszącego się wykresu, stanowiącą obietnicę owocnej współpracy gospodarczej. Widać w nim także zarysowaną literę M, a w centralne miejsce sygnetu –złożone z dwóch niebieskich czworokątów – wpisuje się otwarta księga, symbolizująca wiedzę i kompetencję. Autorem nowego logotypu jest krakowska pracowania IEG Acalta.
Źródło: KPT