Pierwszy ATR 220 Swing dopuszczony na włoskie tory

pesaatr220swing_m
W marcu PESA otrzymała dopuszczenie do ruchu na torach Włoch dla pierwszego (nr 001) z 40 spalinowych zespołów trakcyjnych ATR 220 nowej generacji budowanych dla Trenitalia. Uzyskany przez PESA dokument AMIS, to odpowiednik polskiego świadectwa typu i stanowi podstawę do wystąpienia do Narodowej Agencji Bezpieczeństwa Kolejowego (ANSF) o wydanie dopuszczenia dla całej serii tych pojazdów.
Dowiedliśmy, że nasze pojazdy spełniają wymagania stawiane na ważnym rynku Unii Europejskiej –  powiedział Liviu Pecican, szef marketingu rynku włoskiego PESA. – Dokonaliśmy  tego w rekordowym czasie niespełna roku; choć tego typu procedury trwają z reguły ok. 2 lata. Było to możliwe dzięki ścisłej, harmonijnej współpracy największego polskiego producenta taboru z Klientem – Trenitalia oraz z Italcertifer (ITCF) – certyfikowaną jednostką oceniającą spełnianie wymagań stawianym pojazdom.
We Włoszech są już pierwsze trzy pojazdy, a kolejne cztery wyjadą z PESA w tym tygodniu. Z puntu widzenia pasażera najważniejsze jest to, że po uzyskaniu dopuszczenia dla pierwszego ATR 220, już za tydzień może on zacząć służyć podróżnym na trasie Lukka – Aulla w Toskanii. Przypomnijmy, że od 2008 roku we Włoszech eksploatowanych jest 41 pojazdów ATR220 poprzedniej generacji, a nowy pojazd, który włoskie kleje Trenitalia nazwały ATR220 SWING został zaprezentowany dwa tygodnie temu we Florencji i zyskał bardzo dobre opinie zarówno władz regionu Toskanii, jak i narodowego włoskiego przewoźnika.
ATR 220 Swing jest spalinowym zespołem trakcyjnym jednoprzestrzennym, klimatyzowanym i może poruszać się w trakcji wielokrotnej złożonej z trzech pojazdów. Osiąga prędkość 130 km/h, ma 161 miejsc siedzących, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu. Wyróżnia go nowoczesny design i kolorystyka, przyjazne wnętrzem wyposażone m.in. w dynamiczny system informacji pasażerskiej i WiFi.
Źródło: PESA
Authors

Related posts

Góra
English