Współpraca w zakresie danych z pojazdów skomunikowanych przynosi korzyści kierowcom
Niedawno ogłosiliśmy podpisanie dwóch umów, które umożliwią naszym klientom korzystanie z szeregu spersonalizowanych produktów i usług, jak na przykład: ubezpieczenie uzależnione od użytkowania, prognozowanie przeglądów oraz inteligentna pomoc drogowa.
Współpraca z platformami CARUSO i HIGH MOBILITY oznacza, że zewnętrzni dostawcy usług mogą w bezpieczny sposób uzyskać dostęp do danych pojazdów, przy jednoczesnym zapewnieniu ścisłej zgodności z przepisami UE w zakresie ochrony danych i zagwarantowaniu klientom pełnej kontroli nad danymi.
Podpisanie tych umów pokazuje również, że chcemy udostępniać dane usługodawcom zewnętrznym w sposób bezpieczny, pewny i uczciwy. Zobacz, co może się wydarzyć, kiedy podczas jazdy otrzymasz ostrzeżenie o niskim ciśnieniu w oponach.
FILM WIDEO: www.youtube.com/watch?v=kGWuDnOwTVE
Pozostałe usługi obejmują na przykład prognozowanie przeglądów lub ubezpieczenie zależne od użytkowania pojazdu, z których właściciele mogą korzystać dzięki przekazywaniu danych o pojeździe (np. kody ostrzegawcze lub lokalizacja GPS). Przed udostępnieniem jakichkolwiek danych o pojeździe właściciel musi wyrazić zgodę na takie działanie. Nadal ma on pełną kontrolę nad tym, komu i w jakim celu udostępniane są dane o pojeździe, jak również może w każdej chwili zrezygnować z udostępniania danych.
Firma Ford ogłosiła niedawno, że nowe modele sprzedawane w Europie będą standardowo wyposażone w technologię FordPass Connect, jednocześnie udostępniając europejskim klientom szeroki zakres usług związanych z łącznością. Te bezpłatne usługi pozwalają kierowcom kontrolować oraz monitorować kluczowe funkcje w swoim samochodzie za pośrednictwem aplikacji FordPass. Kierowcy mogą również udostępniać dane osobom trzecim poprzez platformy CARUSO i HIGH MOBILITY.
Peter Geffers, kierownik działu Connected Vehicles, Ford of Europe:
„Dane z pojazdów skomunikowanych oferują właścicielom i firmom mnóstwo możliwości. Dzięki współpracy z CARUSO i HIGH MOBILITY jesteśmy w stanie zagwarantować uczciwy, bezpieczny i zgodny z przepisami dostęp do danych wygenerowanych przez pojazdy pod ścisłą kontrolą właścicieli.” ... See MoreSee Less
ŠKODA ENYAQ iV imponuje aerodynamiką i znakomitym współczynnikiem oporu powietrza
Maksymalny zasięg elektrycznej ŠKODY ENYAQ iV wynosi 536 km (WLTP). Na wynik ten wpływają m.in. wyjątkowe właściwości aerodynamiczne, którymi charakteryzuje się model. Dzięki opływowemu nadwoziu, pierwszy elektryczny SUV ŠKODY oparty na platformie MEB Grupy Volkswagen osiąga znakomity współczynnik oporu powietrza od Cd 0,257. Oprócz aerodynamicznie zoptymalizowanego nadwozia, tę wysoką wartość osiągnięto dzięki kreatywnym detalom, takim jak specjalne koła, ruchome kurtyny z aktywnym chłodzeniem umieszczone w przednim wlocie powietrza oraz specjalnie ukształtowane lusterka zewnętrzne umieszczone na przednich drzwiach.
Nadwozie nowej ŠKODY ENYAQ iV zaprojektowano tak, aby zachwycało zarówno designem, jak i aerodynamiką. Elektryczny SUV w wersji z wydajnym silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW i akumulatorem o pojemności 82 kWh może przejechać nawet do 536 km (WLTP).
Ruchome kurtyny chłodzące sterują dopływem powietrza
Z przodu modelu ENYAQ iV, w centralnym wlocie powietrza, znajduje się regulowana kurtyna. W zależności od zapotrzebowania na powietrze chłodzące napęd elektryczny, akumulator litowo-jonowy i system klimatyzacji, układ elektroniczny pojazdu otwiera kurtynę chłodzącą tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Jeśli przesłona jest całkowicie zamknięta, ma to szczególnie korzystny wpływ na aerodynamikę elektrycznego SUV-a i zwiększa zasięg pojazdu nawet o siedem kilometrów. Ponadto zoptymalizowana aerodynamicznie dolna część przedniego zderzaka z unikatowymi spojlerami przed kołami kieruje powietrze pod pojazd, gdzie przepływa wzdłuż gładkiej osłony podwozia i akumulatora. W połączeniu z kurtynami powietrznymi umieszczonymi w przednim zderzaku elementy te płynnie kierują przepływ powietrza wokół nadkoli w kierunku tyłu pojazdu. Ponieważ same koła odpowiadają za około 25% oporu powietrza, dla ENYAQ iV dostępne są zoptymalizowane aerodynamicznie obręcze kół, które zapewniają mniejsze zawirowania powietrza.
Aerodynamiczne lusterka zewnętrzne, spojler dachowy i tylny dyfuzor
Zawirowanie powietrza pojawiające się za ŠKODĄ ENYAQ iV jest również skutecznie redukowane w celu uzyskania jak najniższego współczynnika oporu powietrza. Wydłużony profil dachu i spojler dachowy ze zintegrowanymi bokami zwiększają docisk pojazdu i wraz z krawędziami tylnego zderzaka zapewniają płynny przepływ powietrza wokół nadwozia. Płaskie podwozie zmniejsza turbulencje i poprawia przepływ powietrza pod pojazdem. Ponadto tylny dyfuzor ze zintegrowaną krawędzią spojlera współdziała ze spojlerem dachowym, aby zrównoważyć zawirowania powietrza za samochodem. Aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne obniżające opór powietrza i redukujące szum wiatru są zaprojektowane tak, aby kierować powietrze do tyłu i ograniczać przepływ powietrza wokół pojazdu. Aby wzmocnić ten efekt, lusterka są umieszczone na przednich drzwiach, a nie w trójkącie szyby słupka A, umożliwiając przepływ powietrza wokół niego. ... See MoreSee Less
Photo