Nowy Hyundai Santa Fe teraz dostępny także w wersji Plug-in Hybrid
Hyundai ogłosił wprowadzenie do oferty nowego Santa Fe Plug-in oraz nowych konfiguracji dla samochodów z rocznika produkcji 2021.
Santa Fe to najdłużej obecny na rynku SUV marki Hyundai. Pojawił się na rynku 20 lat temu, a w Europie sprzedawany jest od 2001 roku. Ten SUV segmentu D został doceniony za komfort, przestronność, kompleksowe wyposażenie standardowe oraz funkcjonalny design kabiny.
Wersja hybrydowa plug-in, jest wyposażona w silnik 1.6 T-GDI Smartstream, który połączono z silnikiem elektrycznym o mocy 66,9 kW, czerpiącym energię z akumulatora litowo-polimerowego o pojemności 13,8 kWh. Nowy Santa Fe Plug-in dostępny jest wyłączenie z napędem na cztery koła. Całkowita moc wyjściowa napędu wynosi 265 KM, a łączny moment obrotowy osiąga 350 Nm. Za przeniesienie napędu odpowiada 6-biegowa automatyczna skrzynia biegów (6AT).
Nowy Hyundai Santa Fe Plug-in dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia – Executive i Platinum, które oferowane są z atrakcyjnymi pakietami. Bazowy wariant Executive został wyceniony na 233 900 złotych, natomiast topowa wersja Platinum dostępna jest od 244 900 złotych. Model standardowo występuje w wariancie pięcioosobowym, natomiast wariant siedmioosobowy oferowany jest za dopłatą wynoszącą 5 000 złotych, niezależnie od wersji. Wariant 7-osobowy na wyposażeniu posiada ponadto nawiew i panel do sterowania klimatyzacją z tyłu, a także dodatkowy port USB.
Bazowa dla Santa Fe Plug-in wersja Executive stanowi wstęp do świata klasy Premium i została przygotowany dla osób oczekujących luksusu i nowoczesnych technologii w dobrej cenie. Kierowca i pasażerowie we wnętrzu poczują się komfortowo, a zarazem prestiżowo.
Wersja plug-in hybrid w odróżnieniu od wersji hybrid standardowo występuję z 19” felgami aluminiowymi oraz pakietem Navi, w którego skład wchodzi system multimedialny z 10,25” ekranem dotykowym, fabryczna nawigacja, łączność Bluelink i Android Auto oraz Apple Car Play, system Premium Audio Krell z centralnym głośnikiem i wzmacniaczem.
Bogate wyposażenie standardowe zawiera ponadto takie elementy jak system dostępu bezkluczykowego, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele przednie i tylne, lusterka składane elektrycznie, klimatyzacja dwustrefowa z funkcją odparowywania szyb, czujnik deszczu, kamera cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola (BCA), asystent ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), system kamer 360° (BVM), system monitorowanie tylnej kanapy z czujnikami ultradźwiękowymi (ROA), inteligentny tempomat z funkcją Stop&Go (SCC), asystent zapobiegania zderzeniu czołowemu z wykrywaniem pieszych i rowerzystów (FCA) z funkcją Junction Turning, asystent podążania na pasie ruchu (LFA), tapicerka skórzana, deska rozdzielcza wykończona skórą, oświetlenie nastrojowe, cyfrowe zegary z 12” wyświetlaczem, ładowarka bezprzewodowa do smartfonów, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, selektor trybów jazdy, elektrochromatyczne lusterko wsteczne z kompasem, reflektory projekcyjne Bi-LED, tylne światła typu LED, asystent świateł drogowych (HBA), oświetlenie powitalne, przyciemniane szyby tylne, chromowane klamki zewnętrzne i osłona chłodnicy, a także elektrycznie regulowane fotele przednie.
Do wersji Executive można dobrać pakiet Tech, który oferuje asystenta zapobiegającego kolizjom podczas jazdy do tyłu w trakcie parkowania (PCA), zdalnego inteligentnego asystenta parkowania (RSPA), inteligentną klapę bagażnika, wyświetlacz Head-Up (wskazania na szybie), fotel kierowcy z pamięcią ustawienia, elektryczną regulacją podparcia lędźwiowego w 4 kierunkach i elektrycznie wysuwanym podparciem ud oraz wentylowane fotele przednie.
Hyundai Santa Fe Platinum to propozycja dla osób poszukujących samochodu z segmentu D-SUV z topowym wyposażeniem, które zostanie docenione szczególnie podczas długich podróży.
Wyposażenie Platinum składa się z elementów wersji Executive oraz pakietów Navi oraz Tech, a także system monitorowania poziomu koncentracji uwagi kierowcy (DAW), systemu bezpiecznego wysiadania (SEA), systemu ostrzegani o znakach ograniczenia prędkości (ISLW), asystenta jazdy autostradowej (HDA), gniazdka elektrycznego 220V, samopoziomującego zawieszenia tylnej osi.
Dla wersji Platinum przewidziano pakiet Luxury, w skład którego wchodzą nadkola w kolorze nadwozia, chromowane listwy na zderzaku przednim i tylnym, wykończenie grilla w kolorze ciemnego chromu, elementy wykończenia wnętrza z aluminium, tapicerka skórzana ze skóry Nappa oraz zamszowa podsufitka.
Pakiet Luxury dostępny jest teraz także dla wersji hybrydowej oraz samochodów z silnikiem wysokoprężnym. Pakiet Luxury dla samochodów z silnikiem 2.2 CRDI ponadto wyróżnia się dedykowanymi felgami aluminiowymi w rozmiarze 20 cali.
Klienci mają możliwość wyboru dziewięciu lakierów metalicznych i perłowych, w tym trzech nowych – Glacier White, Taiga Brown i Lagoon Blue. Natomiast wnętrze oferowane jest w pięciu wariantach kolorystycznych. Wersje Executive i Platinum dostępne są z tapicerką skórzaną w kolorach Black, Dark Beige oraz Camel. Natomiast samochody z pakietem Luxury dostępne są z tapicerką skórzaną Nappa w kolorach Camel oraz Light Gray. ... See MoreSee Less
Photo
Nowy Opel Mokka z nowymi najwyższymi wersjami wyposażenia Ultimate i GS Line
Nowy Opel Mokka z pewnością nie jest samochodem zwyczajnym. To pierwszy Opel z nową „twarzą” marki, czyli panelem Opel Vizor (elementem stylistyczno-funkcjonalnym obejmującym cały przód samochodu i integrującym różne technologie), przeprojektowanym znakiem „blitz” oraz nazwą modelu umieszczoną centralnie na klapie bagażnika. Absolutną nowością jest także w pełni cyfrowy kokpit Pure Panel. Nowa Mokka jest dostępna w aż dwóch najwyższych wersjach wyposażenia: Ultimate dla najbardziej wymagających, z innowacyjnymi systemami wspomagającymi kierowcę w standardzie, oraz usportowionej GS Line.
Jak pokazano na filmach zamieszczonych na YouTube, nowa Mokka zapewnia mnóstwo frajdy z jazdy — zarówno w elektrycznej odmianie Mokka‑e, jak i z silnikami spalinowymi. Dynamicznie zmontowane ujęcia podkreślają główny przekaz: „Less Normal. More Mokka.” W nowym Oplu Mokka kierowca i pasażerowie mogą liczyć na najwyższy komfort.
Czysty komfort: nowy Opel Mokka Ultimate
Wersja Ultimate dla najbardziej wymagających (sugerowana cena detaliczna z VAT w Polsce: 106 650 zł) jest kompletna pod każdym względem. Sylwetkę nadwozia podkreślają 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu w wersji BiColor z czarnymi elementami, Opel Vizor z chromowaną ramką, chromowana linia konturu nad bocznymi szybami oraz srebrne osłony przedniej i tylnej części podwozia w stylu SUV. Oprócz licznych systemów wspomagających kierowcę, dostępnych już w podstawowej wersji modelu, wyposażenie standardowe w Ultimate obejmuje także aktywnego asystenta pasa ruchu, tempomat i adaptacyjne reflektory matrycowe IntelliLux LED®. Opel Pure Panel zapewnia zupełnie nowe wrażenia w kokpicie dzięki zestawowi wskaźników w postaci 12‑calowego wyświetlacza informacyjnego oraz systemowi Multimedia Navi Pro z 10‑calowym kolorowym ekranem dotykowym. Usługi OpelConnect pozwalają sprawniej korzystać ze wskazówek dotyczących trasy i oszczędzać czas. Nawigacja online[1] z informacjami o ruchu drogowym ułatwia omijanie korków ulicznych. System OpelConnect umożliwia także bezpośrednie nawiązanie połączenia z pomocą drogową i służbami ratowniczymi.
Czarna tapicerka foteli z alcantary zapewnia maksymalny komfort podróżowania nowym Oplem Mokka Ultimate. Oba przednie fotele są podgrzewane i regulowane w sześciu kierunkach. Podgrzewana i obszyta skórą kierownica (Mokka z manualną skrzynią biegów oraz Mokka‑e) uprzyjemnia korzystanie z samochodu od chwili uruchomienia silnika, zwłaszcza zimą. Dostęp do Mokki Ultimate jest bardzo prosty dzięki systemowi bezkluczykowemu „Keyless Open & Start”. Dla zapewnienia maksymalnie dobrego samopoczucia nowa Mokka jest oferowana z opcjonalną skórzaną tapicerką Siena oraz fotelem kierowcy z funkcją masażu i elektro-pneumatyczną regulacją podparcia kręgosłupa lędźwiowego.
Czysty sport: Opel Mokka GS Line
Opel Mokka GS Line (od 94 700 zł w Polsce) to szczególnie usportowiona wersja modelu. Jej wyposażenie obejmuje 17-calowe obręcze kół z lekkiego stopu w kolorze czarnym, czarny dach, czarne lusterka boczne oraz osłony przedniej i tylnej części podwozia w stylu SUV. Logo Opla z błyskawicą, nazwa modelu Mokka oraz obramowanie przedniego pasa Opel Vizor są w kolorze błyszczącej czerni. Elementem kontrastującym jest czerwona linia konturu nad bocznymi szybami. Wnętrze wyróżnia się czarną podsufitką, aluminiowymi nakładkami pedałów i czerwonymi detalami. Czarne fotele z mocno wyprofilowanym podparciem bocznym są pokryte tapicerką z syntetycznej skóry z czerwonymi przeszyciami i akcentami stylistycznymi.
Podobnie jak w przypadku Mokki‑e, kierowcy Mokki Ultimate i GS Line z silnikami spalinowymi mogą wybierać spośród kilku trybów jazdy różniących się charakterystyką pracy przepustnicy i układu kierowniczego. W samochodach z sześciobiegową przekładnią manualną specjalny dźwięk silnika wzmacnia wrażenia z jazdy w dodatkowym trybie Sport. W połączeniu z ośmiobiegową przekładnią automatyczną dostępne są trzy tryby jazdy: Sport, Eco i Normal. System Multimedia Navi z siedmiocalowym kolorowym ekranem dotykowym jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.
Czysta energia: Opel Mokka‑e
Występująca w filmie Mokka‑e z zielonym nadwoziem oraz czarnym dachem i pokrywą silnika zapewnia bezemisyjną, zelektryfikowaną przyjemność z jazdy. Silnik elektryczny o mocy 100 kW (136 KM) rozwija 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od razu po ruszeniu z miejsca. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy: Normal, Eco i Sport. Opel Mokka‑e z akumulatorem o pojemności 50 kWh może przejechać na jednym ładowaniu do 324 kilometrów (według WLTP[2]). Nowa Mokka‑e obsługuje wszystkie opcje ładowania prądem jednofazowym lub trójfazowym z mocą 11 kW: za pomocą ładowarki naściennej, szybkiej ładowarki lub przez kabel podłączony do domowego gniazdka elektrycznego. Ponadto funkcja ładowania prądem stałym z mocą 100 kW jest standardowym wyposażeniem wszystkich wersji modelu.
W Polsce ceny Mokki z zasilaniem elektrycznym z akumulatora rozpoczynają się od 139 900 zł.
[1] Orientacyjny zasięg ustalono zgodnie z procedurą testową WLTP [rozporządzenie (WE) nr 715/2007, rozporządzenie (UE) nr 2017/1151]. Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od codziennych warunków i czynników takich jak indywidualny styl jazdy, charakterystyka trasy, temperatura zewnętrzna, a także korzystanie z ogrzewania i klimatyzacji oraz funkcji wstępnego rozgrzewania lub schładzania wnętrza na postoju.
[2] Usługi nawigacji online są bezpłatne przez 36 miesięcy od aktywacji. Po tym okresie pobierane są opłaty. ... See MoreSee Less
Photo