NOWA DACIA SANDERO, SANDERO STEPWAY I LOGAN – OFERTA I CENY W POLSCE
Nowe Sandero, Nowe Sandero Stepway oraz Nowy Logan zyskały zupełnie nową stylistykę.
Wyraźnie zaznaczone nadkola nadają Nowemu Sandero wyrazistą osobowość i współtworzą wrażenie solidności. Ogólne proporcje nadwozia nie zmieniły się, bo są kluczowe dla sukcesu tego modelu ‒ ma stosunkowo niewielkie rozmiary zewnętrzne i więcej miejsca w środku, dzięki czemu jest jeszcze bardziej uniwersalny.
Nowe Sandero Stepway można natychmiast rozpoznać z przodu po masce ‒ bardziej wypukłej, z mocniejszymi przetłoczeniami. Model ma typowe cechy crossovera: większy prześwit, relingi dachowe z logo modelu, szerokie nakładki na nadkola i wzmocnienia w dolnej części drzwi wyróżniające się inną fakturą. Do tego dochodzą chromowane logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyraziste listwy nad światłami przeciwmgłowymi. Przedni i tylny zderzak mają osłonę w kolorze metalu. Dodatkowo Nowe Sandero Stepway zostało w standardzie wyposażone w relingi dachowe, które można zmienić w bagażnik dachowy.
Nowy Logan również ma całkowicie nową stylistykę nadwozia. Samochód zyskał bardziej płynną linię dzięki zwiększeniu łącznej długości nadwozia o 3,6 cm, wydłużeniu rozstawu osi i skróceniu tylnego zwisu. Sylwetka samochodu z mocniej pochyloną przednią szybą i obniżonym o 1 cm dachem jest teraz bardziej smukła. Uciekająca linia dachu i nieco mniejsze szyby boczne zapewniają bardziej dynamiczny wygląd nadwozia.
Z przodu i z tyłu w nowych modelach pojawia się nowy układ świateł w kształcie litery Y, który będzie od teraz wyróżnikiem samochodów Dacii. Reflektory LED z funkcją automatycznego włączania świateł w standardzie we wszystkich poziomach wyposażenia zapewniają lepszą widoczność w nocy.
NOWA JAKOŚĆ WE WNĘTRZU
Nowa deska rozdzielcza ma zdecydowanie bardziej ergonomiczny kształt i jest pokryta nowymi materiałami wykończeniowymi, które współtworzą nowoczesne i przyjemne wnętrze. Miejsce kierowcy również jest bardziej ergonomiczne dzięki nowym siedzeniom z wieloma możliwościami regulacji, a także możliwości regulacji ustawienia kierownicy. Dacia proponuje również nowy system Media Control do obsługi radia, telefonu i nawigacji bezpośrednio ze smartfona, który można umieścić w specjalnym uchwycie w górnej części tablicy rozdzielczej. Ofertę uzupełniają systemy Media Display i Media Nav wyposażone w specjalny ekran na środkowej konsoli.
Pomimo zachowania niezmienionych rozmiarów nadwozia Nowe Sandero, Nowe Sandero Stepway i Nowy Logan mają jeszcze więcej miejsca w środku i bardziej pojemny bagażnik oraz użyteczne schowki.
NOWOCZESNE SYSTEMY ZWIĘKSZAJĄCE BEZPIECZEŃSTWO
Dzięki modułowej platformie CMF Nowe Sandero, Nowe Sandero Stepway i Nowy Logan dysponują wzmocnioną konstrukcją, która zapewnia większe bezpieczeństwo. Dodatkowo w standardzie jest dostępnych sześć poduszek powietrznych. Nowa architektura układów elektronicznych umożliwiła zastosowanie nowych systemów wspomagania kierowcy, w tym AEB (Advanced Emergency Braking System) i funkcji połączeń alarmowych eCall.
BARDZIEJ WYDAJNY NAPĘD I WIĘCEJ PRZYJEMNOŚCI Z JAZDY
Dzięki nowej modułowej platformie Nowe Sandero, Nowe Sandero Stepway i Nowy Logan mogą zaoferować bardziej efektywne energetycznie silniki, dopracowaną pod względem aerodynamiki linię nadwozia, aerodynamiczny kształt podwozia i niską masę. Dzięki temu w udany sposób łączą dużą przyjemność prowadzenia z obniżoną emisją CO2 i zanieczyszczeń. Gama silników obejmuje m.in. jednostki benzynowe z nową automatyczną skrzynią biegów CVT i silnikiem dwupaliwowym LPG, który jest prostym, niezawodnym i ekonomicznym rozwiązaniem. Dacia Sandero z silnikiem LPG dostępna jest już od 50 900 zł (wersja Essential).
CENY I DOSTĘPNOŚĆ
Ceny Nowego Sandero zaczynają się już od 40 900 zł (wersja Access, silnik SCe 65), a Nowego Sandero Stepway od 53 400 zł (wersja Stepway Essential, silnik TCe 90). Modele są już dostępne w salonach Dacii w Polsce. ... See MoreSee Less
Photo
Nowa Dacia Sandero, Nowa Dacia Sandero Stepway
i Nowy Logan: nowoczesne samochody, które mają wszystko, czego Ci potrzeba
WSTĘP
Dacia wyznacza standardy w rozsądnym podejściu do samochodów. Teraz bardziej niż kiedykolwiek trafia w potrzeby klientów i proponuje proste, przestronne, niezawodne i mocne samochody, bez niepotrzebnych gadżetów, po bezkonkurencyjnej cenie.
Nietypowa sytuacja w ostatnich miesiącach tylko wzmocniła widoczne od kilku lat tendencje. Wiele osób zaczęło zastanawiać się, jak można konsumować w sposób bardziej odpowiedzialny i zrównoważony. Widoczny był powrót do tego, co najważniejsze. Bez negowania potrzeby mobilności i swobody poruszania się. Coraz więcej klientów znowu podchodzi pragmatycznie do zakupu samochodu. Dacia odpowiada na te potrzeby od ponad 15 lat i proponuje samochody, które mają to, co potrzebne, za rozsądną cenę.
Sandero, Sandero Stepway i Logan doskonale wyrażają DNA Dacii. Sandero zdobyło status kultowego, bestsellerowego modelu. Od 2017 roku jest najlepiej sprzedającym się samochodem na rynku klientów indywidualnych. Jest też modelem z najwyższą łączną sprzedażą w gamie Dacii. Do tej pory sprzedano 2,1 miliona sztuk Sandero, co stanowi 32% sprzedaży marki od 2004 roku. 65% sprzedaży modelu (ponad 1,3 miliona sztuk) zapewnia wersja crossover - Sandero Stepway.
Dacia odnawia swoją ofertę w segmencie samochodów miejskich i uniwersalnych kompaktów i proponuje Nowe Sandero, Sandero Stepway i Nowego Logana, które spełniają wszystkie potrzeby klientów indywidualnych. Pomimo takich samych rozmiarów zewnętrznych, nowe modele są bardziej nowoczesne, uniwersalne i lepiej wyposażone, a jednocześnie proste i niezawodne, co tradycyjnie jest mocną stroną Dacii. Zostały zbudowane na nowej platformie i oferują wyższy poziom wyposażenia oraz bezpieczeństwa czynnego i biernego. Są napędzane nowymi silnikami, w tym silnikiem dwupaliwowym (benzyna/LPG), które współpracują z nową automatyczną skrzynią biegów i nową
6-biegową skrzynią mechaniczną.
Nowe Sandero, Nowe Sandero Stepway i Nowy Logan to modele, które doskonale ucieleśniają idee swoich poprzedników. Są dostępne jak zawsze za rozsądną cenę. Zakup nowego samochodu o najlepszym stosunku jakości do ceny na rynku jest bardziej niż kiedykolwiek w zasięgu ręki.
Dacia wprowadza nową generację trzech kultowych modeli i odnawia tym samym jedną trzecią swojej gamy i całą ofertę w segmencie B. Nowe Sandero, Sandero Stepway i Nowy Logan mają nowoczesną stylistykę, która łączy solidność z dynamiką, nowoczesne wyposażenie, platformę CMF i wydajne silniki, w których zastosowano najnowsze innowacyjne rozwiązania Alinasu. Oferują więcej miejsca, komfortu, bezpieczeństwa i więcej przyjemności z jazdy. Spełniają rzeczywiste potrzeby klientów i tym samym idealnie wpisują się w DNA Dacii. To samochody, które mają wszystko, czego potrzeba, za naprawdę rozsądną cenę.
Mihai Bordeanu, dyrektor marketingu Dacii
NOWA DACIA SANDERO
NOWY MIEJSKI SAMOCHÓD - NOWOCZESNY I SOLIDNY
Całkowicie nowe nadwozie Nowego Sandero umiejętnie łączy nowoczesną stylistykę z wrażeniem solidności. Ogólne proporcje nadwozia nie zmieniły się, bo są kluczowe dla sukcesu modelu - ma stosunkowo niewielkie rozmiary zewnętrzne i więcej miejsca w środku, dzięki czemu jest jeszcze bardziej uniwersalny.
NOWOCZESNA I DYNAMICZNA LINIA
Wyraźnie zaznaczone nadkola nadają Nowemu Sandero mocną osobowość i współtworzą wrażenie solidności. Linia nadwozia jest bardziej płynna dzięki pochyleniu przedniej szyby, obniżonemu o 1 cm dachowi z linią lekko uciekającą do tyłu, i antenie umieszczonej na jego krańcu. Prześwit pozostał taki sam (133 mm z obciążeniem), ale dzięki większemu rozstawowi kół, które idealnie wypełniają całe nadkola, Nowe Sandero wydaje się niższe i bardziej stabilne.
NOWY UKŁAD ŚWIATEŁ
Z przodu i z tyłu pojawia się nowy układ świateł w kształcie litery Y, który będzie od teraz sygnował modele Dacii. Nowe oświetlenie dodaje Nowemu Sandero charakteru. Zarówno z przodu, jak i tyłu światła są połączone poziomą linią, której przedłużeniem są diody LED. W efekcie samochód wydaje się znacznie szerszy.
Reflektory LED, z funkcją automatycznego włączania świateł w standardzie we wszystkich poziomach wyposażenia, zapewniają lepszą widoczność w nocy (wiązka dłuższa o 37% i szersza o 9%).
KOŁA, KTÓRE WYPEŁNIAJĄ CAŁE NADKOLA
Koła 15” lub 16”, mocno podkreślone atletycznymi nadkolami, wydają się wypełniać cały otwór. Już w drugim poziomie wyposażenia dostępne są obręcze kół Flexwheel, których dopracowane kołpaki przypominają do złudzenia aluminiowe obręcze. Prawdziwe aluminiowe obręcze kół są także dostępne w rozmiarze 16”. Duży prześwit (133 mm) gwarantuje duże możliwości eksploatacji.
PRAKTYCZNA STYLISTYKA
Klamki drzwi mają bardziej atrakcyjny i ergonomiczny kształt. W większości wersji bagażnik jest wyposażony w elektryczny zamek. Przycisk jest teraz umieszczony w dolnej części klapy dla większej estetyki i praktyczności. Zmieniony kształt drzwi i lusterek bocznych zapewnia lepszą aerodynamikę i zmniejsza poziom hałasu powietrza opływającego nadwozie słyszalny w kabinie. Deska rozdzielcza zyskała tekstylną wstawkę i nowe nawiewy powietrza.
NOWA DACIA SANDERO STEPWAY
CROSSOVER O WYRAZISTYM CHARAKTERZE
Sandero Stepway to uniwersalny crossover z podwyższonym zawieszeniem. Zdecydowana stylistyka nadwozia i kabiny budzi chęć ucieczki od codzienności, na spotkanie z przygodą. Charakter Nowego Sandero Stepway i jego cechy crossovera podkreślają liczne elementy, które wyraźniej niż poprzednio odróżniają go od Nowego Sandero.
ATLETYCZNY DESIGN NADWOZIA
Nowe Sandero Stepway można natychmiast rozpoznać z przodu po innej, bardziej wypukłej masce z mocniejszymi przetłoczeniami, chromowanym logo Stepway pod osłoną chłodnicy i wyrazistych listwach nad światłami przeciwmgłowymi. Przedni i tylny zderzak mają osłonę w kolorze metalu. Takie rozwiązanie pozwala zachować kolor pomimo zarysowań, jakie mogą się przytrafić w codziennej eksploatacji.
ATRYBUTY CROSSOVERA
Nowe Sandero Stepway ma typowe cechy crossovera: większy prześwit 174 mm (+41 mm w porównaniu do Sandero, m.in. dzięki większym kołom), relingi dachowe z logo modelu, szerokie nakładki na nadkola i wzmocnienia w dolnej części drzwi wyróżniające się inną fakturą.
KOŁA FLEXWHEEL
W standardzie samochód jest wyposażony w 16-calowe koła Flexwheel, których dopracowane kołpaki przypominają do złudzenia aluminiowe obręcze. Prawdziwe aluminiowe obręcze kół są zresztą również dostępne w opcji. Klient może także wybrać w opcji specjalne 16-calowe diamentowane obręcze kół, opracowane specjalnie dla wersji Stepway, które wyraźnie sygnalizują, że mamy do czynienia z crossoverem.
MODUŁOWE RELINGI DACHOWE
Relingi dachowe Sandero Stepway są nie tylko estetyczne, ale i modułowe, choć nie widać tego na pierwszy rzut oka. W ciągu kilku sekund za pomocą klucza umieszczonego w schowku w desce rozdzielczej można je w prosty sposób przestawić i uzyskać solidny bagażnik dachowy o nośności 80 kg - takiej samej jak tradycyjnych relingów. Pomysłowy system to patent Dacii. Doskonale wpisuje się w wartości marki - jest pomysłowy, praktyczny, prosty i niezawodny.
INNA STYLISTYKA WNĘTRZA
W kabinie zobaczymy tapicerkę z logo Stepway oraz tekstylne wstawki z pomarańczowym wykończeniem na panelach drzwi i na desce rozdzielczej.
NOWY LOGAN
NOWA EDYCJA KULTOWEGO RODZINNEGO SAMOCHODU
Nowy Logan jest symbolem Dacii i pierwszym samochodem rodzinnym marki. W 2005 roku zrewolucjonizował rynek samochodowy i umożliwił szerokim rzeszom klientów zakup nowego samochodu. 15 lat później nowa generacja pozostaje wierna tamtym wartościom, ale oferuje większy komfort i rekordową ilość miejsca.
DESIGN NADWOZIA
Stylistyka nadwozia jest całkowicie nowa. Nowy Logan ma bardziej płynną linię dzięki zwiększeniu łącznej długości nadwozia o 3,6 cm, wydłużeniu rozstawu osi i skróceniu tylnego zwisu. Sylwetka samochodu z mocniej pochyloną przednią szybą i obniżonym o 1 cm dachem jest teraz bardziej smukła. Uciekająca linia dachu z anteną radia umieszczoną na krańcu i nieco mniejsze szyby boczne zapewniają bardziej dynamiczny wygląd nadwozia. Charakterystyczny układ świateł w kształcie litery Y, koła wypełniające całe nadkola i bardziej atrakcyjny design niektórych elementów, jak np. klamek drzwi, są takie same jak w Nowym Sandero.
KABINA DLA RODZINY
Nowy Logan jest samochodem rodzinnym i dba o swoich użytkowników. Promień na wysokości kolan na tylnych miejscach jest większy o 42 mm. Jest to jedna z najwyższych wartości na rynku. W oparciach nowych przednich siedzeń zobaczymy rozkładane stoliki lotnicze z uchwytem na kubek. Można je przesuwać w zakresie 70 mm w celu dostosowania ich do budowy ciała i potrzeb każdego użytkownika.
BAGAŻNIK
Bagażnik Nowego Logana należy do największych na rynku sedanów klasy B. Ma pojemność 528 litrów, o 18 litrów większą od poprzedniej generacji. Dla porównania - jest o 200 litrów większy od Nowego Sandero. Dostęp do bagażnika ułatwia próg obniżony o 19 mm.
Niezależnie od wersji Nowy Logan jest wyposażony w standardzie w centralny zamek, możliwość zdalnego odblokowania i zablokowania zamka klapy bagażnika za pomocą przycisku na kluczu lub karcie hands-free. Klapę bagażnika zamyka się ręcznie.
SPECJALNY SYSTEM PRZEGRÓD DO BAGAŻNIKA
Bagażnik Nowego Logana ma oryginalny system przegród - ruchome przegrody można mocować do siebie, tworząc cztery komory, których wielkość można zmienić w zależności od potrzeb. Akcesorium zapewnia łatwy dostęp do przedmiotów i ich utrzymanie w odpowiednim miejscu podczas codziennych dojazdów (np. komputera w drodze do pracy). System można oczywiście wyjąć, aby mieć do dyspozycji całą pojemność bagażnika Nowego Logana.
WNĘTRZE I WYPOSAŻENIE
NOWA JAKOŚĆ WE WNĘTRZU
Pod każdym względem wnętrze to ogromny skok do przodu: lepszy wygląd, wyższa jakość materiałów, wykończenia, spasowania elementów i ergonomii w połączeniu z wieloma nowymi elementami wyposażenia. Wierne wartościom Dacii Nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan są wciąż najlepszą na rynku ofertą pod względem stosunku jakości do ceny.
BARDZIEJ PRZESTRONNE WNĘTRZE
Nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan dysponują trzema pełnowymiarowymi miejscami z tyłu, kanapą składaną w układzie 1/3-2/3 (zależnie od wersji) i dużym rodzinnym bagażnikiem. W Sandero bagażnik ma pojemność 328 l (310 + 18 l). Posiada - zależnie od wersji - wyjmowaną podłogę oraz zdalnie odblokowywaną klapę za pomocą przycisku w kluczyku lub na karcie hands-free. Nowy Logan dysponuje bagażnikiem o pojemności 528 l.
Wielkość wnętrza jest godna aut z wyższego segmentu i charakteryzuje się m.in. największą w tym segmencie aut ilością miejsca na nogi na tylnych siedzeniach. W Nowym Sandero i w Nowym Loganie została powiększona o 42 mm.
Jeśli chodzi o schowki, ich łączna pojemność może sięgać 21 l (+ 2,5 l). Oferta obejmuje m.in. schowek pod środkowym podłokietnikiem (1,4 l), kieszenie w przednich drzwiach i kieszenie na tylnej stronie oparć przednich foteli.
WYŻSZY POZIOM KOMFORTU
Wyższej jakości tapicerka i nowy kształt przednich siedzeń zapewniają większy poziom komfortu i lepsze podparcie, w szczególności dzięki regulowanym w pionie zagłówkom. Dla zapewnienia optymalnej pozycji za kierownicą kierowca ma obecnie do dyspozycji regulację ustawienia fotela w pionie (+/- 35 mm), regulację kierownicy w pionie (+/- 2.1°) i w poziomie (+/- 25 mm) oraz może zdecydować, w opcji, o wyborze indywidualnego lub centralnego podłokietnika. Dźwignia zmiany biegów została skrócona. Układ kierowniczy ma w 100% elektryczne, zmienne wspomaganie, które zapewnia kierowcy większy komfort, w szczególności podczas wykonywania ciasnych skrętów i parkowania (wymaga o 36% mniej siły w porównaniu do Sandero poprzedniej generacji).
BOGATSZE WYPOSAŻENIE
W Dacii nowoczesność nie jest synonimem wyścigu w stronę zbędnego wyposażenia. Nowe elementy wyposażenia w Nowym Sandero, Sandero Stepway i Loganie są zgodne ze zmieniającymi się oczekiwaniami naszych klientów co do niezbędnych funkcji.
Niezależnie od wersji elementy wyposażenia montowane w standardzie obejmują uchwyt na smartfona (wyjmowany w zależności od wersji), ekran komputera pokładowego, przełączniki sterowania regulatora i ogranicznika prędkości w kierownicy oraz automatyczne włączanie świateł mijania. Kierowca może dzięki temu stale trzymać ręce na kierownicy i nie odrywać wzroku od drogi.
Nowa automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, podgrzewane przednie fotele (od kwietnia 2021 r.), karta hands-free ze zdalnym otwieraniem klapy bagażnika, automatyczny hamulec postojowy, kamera cofania, czujniki wspomagania parkowania przodem i tyłem oraz automatyczne włączanie wycieraczek są dostępne w standardzie lub w opcji, zależnie od rynku zbytu.
I wreszcie - po raz pierwszy w historii Dacii - w 2021 roku w Nowym Sandero i Nowym Sandero Stepway pojawi się przeszklony, elektrycznie otwierany dach.
SYSTEMY MULTIMEDIALNE: TRZY SYSTEMY POZWALAJĄCE WYJŚĆ NAPRZECIW WSZYSTKIM POTRZEBOM
W Nowym Sandero, Sandero Stepway i Loganie dostępne są trzy systemy multimedialne: Media Control, Media Display i MEDIA NAV.
W systemie Media Control dzięki nowej, nieodpłatnej aplikacji Dacia Media Control i złączu Bluetooth lub USB rolę zdalnego systemu multimedialnego pełni smartfon. Mocuje się go w specjalnym, pomysłowo zaprojektowanym uchwycie umieszczonym na wprost kierowcy. System zapewnia bezproblemowy dostęp do stacji radiowych, ulubionej muzyki, łączności telefonicznej, komunikatów, aplikacji GPS i wielu innych funkcji, takich jak system poleceń głosowych Siri lub Android. W trosce o jeszcze bezpieczniejszą jazdę radio można obsługiwać za pomocą przycisków w kierownicy lub przełącznika zespolonego pod kierownicą.
Nawet gdy smartfon nie jest połączony z Media Control, nadal istnieje możliwość słuchania radia i odczytu plików za pomocą złącza USB.
W skład systemu wchodzą 2 głośniki, jedno złącze Bluetooth i jedno złącze USB oraz umieszczony między zegarami cyfrowy wyświetlacz TFT o przekątnej 3,5”, na którym wyświetlane są również informacje radiowe.
System Media Display obejmuje cztery głośniki i duży, 8-calowy ekran dotykowy umieszczony wysoko na środkowej konsoli. Ekran jest skierowany w stronę kierowcy dla zapewnienia lepszej czytelności i ergonomii. Intuicyjny i przyjazny dla użytkownika interfejs, ze złączem Bluetooth, jest kompatybilny ze stosowanymi w smartfonach systemami operacyjnymi Android Auto i Apple CarPlay. Specjalna zakładka „Samochód” zapewnia dostęp do regulacji ustawień niektórych systemów wspomagania prowadzenia.
W MEDIA NAV system multimedialny jest wzbogacony o pokładową nawigację i bezprzewodowe złącze dla Apple CarPlay i Android Auto. System audio składa się w tym przypadku z sześciu głośników.
BEZPIECZEŃSTWO
NOWOCZESNE SYSTEMY PODNOSZĄCE BEZPIECZEŃSTWO
Dzięki modułowej platformie CMF i zmienionej architekturze układów elektronicznych możliwe było wyposażenie nowych modeli Sandero, Sandero Stepway i Logan w systemy wspomagania prowadzenia (ADAS) i systemy bezpieczeństwa najnowszej generacji.
WIĘKSZE BEZPIECZEŃSTWO BIERNE
Nowe modele Sandero, Sandero Stepway i Logan są pierwszymi modelami w gamie Dacii zbudowanymi z wykorzystaniem modułowej platformy CMF. Dzięki większej wytrzymałości i sztywności platforma zapewnia skuteczniejszą ochronę w przypadku zderzenia. Jej konstrukcja została wzmocniona w obrębie komory silnikowej (całkowicie nowe podłużnice i ramy podsilnikowe) oraz kabiny. Nowe czujniki nacisku w drzwiach i przyspieszeniomierz umożliwiają wcześniejsze wykrywanie bocznych zderzeń, a w konsekwencji szybsze napełnianie się nowych bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych chroniących głowę, klatkę piersiową i jamę brzuszną.
Nowe Sandero, Sandero Stepway i Nowy Logan są wyposażone w standardzie w sześć poduszek powietrznych, pasy bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia, wstępne napinacze pasów na przednich i tylnych siedzeniach oraz funkcję wzywania pomocy w razie wypadku (przycisk SOS umieszczony przy lampce sufitowej).
Szkielety przednich foteli zostały udoskonalone w celu zapewnienia jeszcze skuteczniejszej ochrony. Przednie fotele są wyposażone w zagłówki chroniące przed skutkami uderzenia w tył samochodu.
BARDZIEJ EFEKTYWNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA CZYNNEGO
Widoczność
Nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan są wyposażone w standardzie w automatyczne włączanie świateł mijania oraz, w zależności od poziomu wyposażenia, również w automatyczne włączanie wycieraczek. Aby zapewnić lepszą widoczność, reflektory wykonano w technologii LED: wiązka światła jest o 37% dłuższa (110 m) i o 9% szersza (24 m) w porównaniu z wiązką świateł mijania reflektorów halogenowych Sandero poprzedniej generacji.
Systemy wspomagania prowadzenia (ADAS)
Oprócz dostępnego w standardzie ogranicznika prędkości i systemu ESP najnowszej generacji oraz regulatora prędkości z przyciskami sterowania w kierownicy (w standardzie lub w opcji w zależności od poziomu wyposażenia), Nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan dysponują następującymi systemami wspomagania prowadzenia najnowszej generacji:
• System wspomagania nagłego hamowania: system aktywny w zakresie od 7 do 170 km/h, kontroluje, dzięki przedniemu radarowi, odległość od poprzedzającego pojazdu (poruszającego się lub zatrzymanego). W przypadku wykrycia ryzyka kolizji system ostrzega o nim kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi, a następnie:
- wzmacnia działanie układu hamulcowego, jeśli kierowca hamuje, ale nadal istnieje ryzyko kolizji,
- automatycznie uruchamia hamulce lub wzmacnia siłę hamowania, jeśli kierowca nie hamuje lub hamuje zbyt słabo.
• System monitorowania martwego pola: system, aktywny w zakresie od 30 do 140 km/h, ostrzega kierowcę o potencjalnym ryzyku kolizji z innym pojazdem poruszającym się obok lub z tyłu podczas manewru zmiany pasa ruchu. Cztery czujniki ultradźwiękowe (2 umieszczone z tyłu i 2 z przodu) wykrywają obecność obiektów poruszających się w martwym polu widzenia (w tym samochodów i motocykli). W razie wykrycia w martwym polu obiektów lub osób zapala się umieszczona w odpowiednim lusterku bocznym kontrolka LED.
• Wspomaganie parkowania: system złożony z 4 czujników, tylnej kamery i wyświetlanych na ekranie linii naprowadzania umożliwia bezproblemowe wykonywanie manewrów dzięki wizualnym i dźwiękowym sygnałom ostrzegawczym.
• Wspomaganie ruszania pod górę: system na 2 sekundy unieruchamia samochód, co zapobiega jego cofnięciu się przy ponownym ruszaniu z miejsca podczas jazdy pod górę, gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału hamulca w celu wciśnięcia pedału przyspieszenia.
PLATFORMA I SILNIKI
WIĘKSZA EFEKTYWNOŚĆ ENERGETYCZNA I WIĘCEJ PRZYJEMNOŚCI Z JAZDY
Dzięki nowej, modułowej platformie, bardziej efektywnym energetycznie silnikom i dopracowanej pod względem aerodynamiki linii nadwozia Nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan w udany sposób łączą dużą przyjemność prowadzenia z obniżoną emisją CO2 i zanieczyszczeń.
PLATFORMA
Nowa, modułowa platforma CMF zastosowana w Nowym Sandero, Sandero Stepway i Loganie odznacza się większą wytrzymałością i sztywnością konstrukcji przy zmniejszonej masie. Obniżono w ten sposób emisję zanieczyszczeń mimo zaostrzonych wymagań w zakresie testów zderzeniowych i norm czystości spalin.
PROWADZENIE
Nowe Sandero, Sandero Stepway i Logan zostały wyposażone w nowe przednie zawieszenie z „prostokątnymi” wahaczami, zapewniającymi skuteczniejsze filtrowanie drgań i większą precyzję toru jazdy. Poprawiono skuteczność tłumienia przechyłów bocznych, a zwiększony rozstaw osi zapewnia lepszą stabilność w zakrętach. Nowa, wzmocniona rama podsilnikowa skuteczniej zapobiega przenoszeniu drgań silnika do kabiny.
GAMA SILNIKÓW BENZYNOWYCH EURO 6D-FULL
Silniki spełniają wymagania normy Euro 6D-Full, która zacznie obowiązywać od 1 stycznia 2021 r.
• SCe 65 (niedostępny w Sandero Stepway): 3-cylindrowy, wolnossący, o pojemności 1,0 l
- podstawowy silnik współpracujący z 5-biegową skrzynią mechaniczną,
• TCe 90: 3-cylindrowy, turbodoładowany, o pojemności 1,0 l, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną lub automatyczną skrzynią typu CVT.
• TCe 100 LPG: nowy, 3-cylindrowy, turbodoładowany, dwupaliwowy (benzyna/LPG) silnik o pojemności 1,0 l, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
DWUPALIWOWE SILNIKI (BENZYNA/LPG): DACIA LPG
Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG) w całej swojej gamie samochodów osobowych. Fabryczny montaż tej sprawdzonej technologii w silniku TCe 100 LPG stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności. Długość okresu gwarancyjnego, częstotliwość i koszty przeglądów, a także pojemność bagażnika są identyczne jak w przypadku wersji benzynowej (zbiornik LPG jest umieszczony we wnęce na koło zapasowe). W trybie zasilania gazem Nowe Sandero emituje średnio o 11% mniej CO2 (w porównaniu do swoich spalinowych odpowiedników). Oprócz tego ma zasięg ponad 1 300 km dzięki dwóm zbiornikom: 50-litrowemu zbiornikowi LPG (o pojemności użytecznej 40 litrów z uwagi na ograniczenie napełniania do 80% pojemności ze względu na bezpieczeństwo), powiększonemu o 8 litrów w porównaniu do poprzedniej generacji Sandero GP, oraz 50-litrowemu zbiornikowi benzyny.
Wprowadzone w samochodach Dacii zasilanie LPG w udany sposób łączy łatwość użytkowania, przyjemność z jazdy, zmniejszoną emisję CO2 i duży zasięg.
AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW CVT
Nowa, automatyczna skrzynia biegów CVT („Continuously Variable Transmission”) cechuje się praktycznie niewyczuwalną zmianą przełożeń, krótszymi czasami reakcji i zapewnia bardziej dynamiczne przyspieszanie. Skrzynia wprowadzona zamiast skrzyni biegów Easy'R, pozwala w przypadku silnika TCe 90 obniżyć zużycie paliwa (lżejsza skrzynia i bardziej efektywne sterowanie pracą silnika) i emisję CO2 - o 11% w przypadku Nowego Sandero i Nowego Logana, o 4% w przypadku Nowego Sandero Stepway.
STOP&START
System Stop&Start jest dostępny w wersjach z silnikami TCe 100 LPG, TCe 90 i SCe 65. Powoduje zatrzymanie silnika na postoju przy wciśniętym hamulcu (w przypadku automatycznej skrzyni biegów) lub dźwigni w położeniu luzu (w przypadku skrzyni mechanicznej), co przekłada się na brak drgań, hałasu i emisji zanieczyszczeń podczas postoju. Ponowne uruchomienie silnika jest praktycznie natychmiastowe. Stop&Start można dezaktywować ręcznie, wciskając przycisk umieszczony pośrodku deski rozdzielczej.
DANE TECHNICZNE
WYMIARY
DACIA SANDERO
Długość: 4 088 mm
Szerokość: 1 848 mm (2 007 mm z lusterkami)
Wysokość: 1 499 mm
Prześwit: 133 mm z obciążeniem
Pojemność bagażnika: 328 l
DACIA SANDERO STEPWAY
Długość: 4 099 mm
Szerokość: 1 848 mm (2 007 mm z lusterkami)
Wysokość: 1 535 mm (1587 mm z relingami dachowymi)
Prześwit: 174 mm z obciążeniem
Pojemność bagażnika: 328 l
DACIA LOGAN
Długość: 4 396 mm
Szerokość: 1 848 mm (2 007 mm z lusterkami)
Wysokość: 1 501 mm
Prześwit: 135 mm
Pojemność bagażnika: 528 L
Nowy Logan będzie sprzedawany w Bułgarii, Hiszpanii, na Litwie, Łotwie, w Estonii, na Węgrzech, w Maroku, Mołdawii, Nowej Kaledonii, Polsce, Rumunii, Słowacji, na Tahiti, w Serbii, Czarnogórze, Kosowie, Albanii, Macedonii, Bośni i Hercegowinie, Czechach. ... See MoreSee Less
Photo