Silniki IE5+ i koncepcja LogiDrive zapewniają nowy poziom wydajności

 

Nowa generacja silników IE5 + firmy NORD DRIVESYSTEMS oferuje higieniczną konstrukcję i stałą, wysoką wydajność w całym regulowanym zakresie działania, dzięki czemu rozwiązania LogiDrive do zastosowań intralogistycznych osiągają nowy poziom wydajności energetycznej i optymalizują redukcję wariantów liczby napędów, jednocześnie obniżając całkowity koszt użytkowania (TCO).

Najnowszej generacji, energooszczędny silnik synchroniczny z magnesami trwałymi charakteryzuje się znacznie mniejszymi stratami w porównaniu do obecnej serii IE4. Dzięki szerokiemu zakresowi momentu obrotowego niewentylowany silnik bez użebrowań osiąga wysoką sprawność, która czasami znacznie przewyższa klasę IE5 i stanowi optymalne rozwiązanie do pracy w zakresie obciążenia częściowego. Kompaktowy silnik IE5 + oferuje wysoką gęstość mocy przy mniejszej przestrzeni instalacyjnej i początkowo będzie oferowany w zakresie mocy od 0,35 do 1,1 kW z ciągłym momentem obrotowym od 1,6 do 4,8 Nm i zakresem prędkości od 0 do 2100 obr/min. Standardowo dostępne jest bezpośrednie mocowanie silnika, a także montaż silnika zgodnie z wymogami NEMA i IEC. Oferta silników będzie stopniowo uzupełniania o szerszy zakres mocy i wielkości. Stanowią one idealne rozwiązanie dla środowisk o wysokich wymogach higienicznych i trudnych warunkach produkcyjnych, ponieważ można je łatwo czyścić i zmywać, a ponadto są odporne na korozję. Wykonanie ze specjalną obróbką powierzchni nsd tupH i  stopniem ochrony IP69K, a także zintegrowany hamulec mechaniczny są dostępne opcjonalnie, natomiast zintegrowany enkoder jest częścią wyposażenia standardowego. Nowa generacja silników IE5 + firmy NORD DRIVESYSTEMS to pierwszy etap rozwoju nowego systemu produktów charakteryzujących się najwyższą efektywnością energetyczną w połączeniu z kompaktową konstrukcją.

 

Wysokowydajne rozwiązanie LogiDrive klasy IE5+

Nowy silnik synchroniczny IE5+ można łączyć ze wszystkimi przekładniami NORD i elektroniką napędową w system modułowy stanowiący uzupełnienie udanej koncepcji LogiDrive. Standaryzowane warianty motoreduktorów – składające się z energooszczędnego silnika synchronicznego, 2-stopniowej przekładni walcowo-stożkowej i przetwornicy częstotliwości
NORDAC LINK  – zostały specjalnie zaprojektowane pod kątem zastosowań intralogistycznych, centrów dystrybucji przesyłek oraz lotniskowych systemów transportu wewnętrznego i stanowią optymalny kompromis pomiędzy wydajnością energetyczną, a redukcją liczby wariantów. Nowy silnik IE5 + dodatkowo zwiększa te korzyści – wykorzystując wysoką przeciążalność silników
i szeroki zakres regulacji systemu, rozwiązanie to można indywidualnie dostosować do każdego klienta i specjalnie zaprojektować dla danych zakresów obciążenia systemu.

Technologia plug-and-play sprawia, że zdecentralizowane systemy LogiDrive firmy NORD są bardzo wydajne i wyjątkowo łatwe w obsłudze. Cały system ma budowę modułową, dzięki czemu wszystkie komponenty technologii napędowej mogą być serwisowane niezależnie – minimalizuje to koszty konserwacji i napraw. Kompaktowa konstrukcja oszczędza miejsce, a lekkie obudowy aluminiowe ograniczają wagę. Dzięki specjalnej konstrukcji silnika IE5 + i jego możliwości współpracy z przetwornicą częstotliwości ten sam wariant silnika może być powszechnie stosowany na całym świecie. Oznacza to, że jeden typ silnika może być używany niezależnie od danego napięcia sieciowego lub lokalnych przepisów dotyczących efektywności energetycznej.

Silnik synchroniczny IE5 + i odpowiednie systemy LogiDrive są dostępne od drugiego kwartału 2020 r.

 

Źródło: NORD DRIVESYSTEMS

Authors

Related posts

Góra
English