Toyota i Energy Observer Developments opracowały nowy generator prądu oparty na ogniwach paliwowych Toyoty

 

Firma Energy Observer Developments (EODev) zaprezentowała nowy, bezemisyjny generator prądu GEH2, oparty na ogniwach paliwowych Toyoty. Generator produkuje prąd w reakcji wodoru i tlenu, nie emitując przy tym CO2, metanu ani żadnych szkodliwych substancji, a jedynym produktem ubocznym jego pracy jest woda. W 2014 roku Toyota opracowała napęd oparty na ogniwach paliwowych do sedana Mirai i od tamtej pory wprowadza tę technologię do wielu innych typów pojazdów oraz nowych dziedzin gospodarki.

 

 

Generator GEH2 o mocy znamionowej 100 kilowoltamperów (kWA) może być wykorzystywany podczas organizacji wydarzeń w plenerze, na odizolowanych posesjach bez dostępu o sieci przesyłowej i jako awaryjne źródło prądu. Jest to bardzo dobre rozwiązanie do wykorzystania w rezerwatach i na terenach chronionych ze względu na cichą, bezemisyjną pracę. Moc znamionowa netto urządzenia o masie około 290 kg wynosi 60 kW, zaś maksymalna chwilowa moc może sięgnąć 92 kW.

GEH2 to kolejny wspólny projekt Toyota Motor Europe i Energy Observer Developments. W ubiegłym roku partnerom udało się zamontować na jachcie Energy Observer specjalnie opracowany moduł ogniw paliwowych Toyoty, przystosowany do pracy na morzu. EODev opiera swoją działalność biznesową na odkryciach i nowych technologiach wypracowanych podczas eksperymentalnego rejsu dookoła świata wodorowego jachtu Energy Observer, aby wprowadzić na rynek różnego rodzaju rozwiązania oparte na technologiach wodorowych. Francuska firma dzieli z Toyotą misję popularyzacji wodoru w gospodarce i społeczeństwie.

 

 

Z ogromną przyjemnością pracowaliśmy z EODev nad nowym urządzeniem. Ten projekt pokazuje, że już dziś możemy tworzyć produkty, które przyspieszą dekarbonizację energetyki. Nowe zastosowanie naszych ogniw paliwowych wpisuje się w naszą strategię budowania partnerstwa z różnymi podmiotami, by wspólnie wypracowywać modele biznesowe szerokiego zastosowania wodoru w gospodarce. Nasza technologia jest uniwersalna i łatwo skalowalna, dlatego nadaje się do wielu różnych aplikacji – powiedział Thiebault Paquet, dyrektor Fuel Cell Business Unit w Toyota Motor Europe.

 

 

Generator GEH2 powstał przy wsparciu technicznym Toyoty, dzięki doświadczeniu inżynierów marki we wprowadzaniu ogniw paliwowych do komercyjnych zastosowań. Zadaniem zespołu Fuel Cell Business Unit w Toyota Motor Europe jest zapewnienie optymalnego wykorzystania ogniw paliwowych Toyoty w nowo opracowywanych urządzeniach i systemach. Do tej pory technologie wodorowe marki znalazły zastosowanie w samochodach osobowych i ciężarowych, autobusach i jachtach, a także w przenośnych, mobilnych i stacjonarnych generatorach o różnej skali (zarówno użytkowej, jak i przemysłowej). Wspólnie z JAXA Toyota pracuje także nad wykorzystaniem napędu wodorowego w pojazdach do eksploracji Księżyca.

 

Źródło: Toyota

Authors

Related posts

Góra
English