OnRobot notuje duże wzrosty w Polsce i CEE, rozwija technologię oraz strukturę wewnętrzną

 

OnRobot w 2019 roku kontynuował strategię, której celem jest przyspieszenie i ułatwienie wdrażania aplikacji zrobotyzowanych. Najszybciej rosnący, duński producent narzędzi montowanych na końcu ramienia robota (EoAT, End-of-Arm Tooling) jesienią ubiegłego roku wprowadził tzw. jednosystemowe rozwiązanie – ujednolicony, mechaniczny i komunikacyjny interfejs, który pozwala na stosowanie chwytaków i czujników OnRobot z praktycznie wszystkimi robotami współpracującymi i lekkimi robotami przemysłowymi dostępnymi na rynku. Otwarcie biura regionalnego w Warszawie pozwoliło firmie bliżej współpracować z dystrybutorami i integratorami systemów, których liczba w CEE wzrosła w 2019 do 54. Biuro w Warszawie, mocniejsza sieć partnerska i lokalne działania to także możliwość szybszego dotarcia do zakładów zlokalizowanych w Polsce i podnoszenia świadomości na temat możliwości aplikacji współpracujących, m.in. poprzez serię spotkań organizowanych w Warszawie – Open Days, która będzie kontynuowana w 2020.

 

Ważna rola polskiego rynku

Polska jest kluczowym dla OnRobot rynkiem w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Było to jednym z powodów utworzenia biura regionalnego w Warszawie w lutym ubiegłego roku oraz konsekwentnego wzmacniania zespołu OnRobot. W 2019 zespół OnRobot w CEE powiększył się o 5 osób.

– W 2019 roku udało nam się odnotować dwucyfrowe wzrosty jeśli chodzi o sprzedaż w CEE i w Polsce. Coraz więcej firm zaczyna sobie zdawać sprawę z potencjału, jaki niesie za sobą robotyzacja poszczególnych procesów. Pokazywanie konkretnych zrobotyzowanych aplikacji jest bardzo ważne – w ten sposób producenci najszybciej dostrzegają obszary, które można zoptymalizować dzięki robotom. Jeśli chodzi o Polskę, najpopularniejsze procesy, które firmy automatyzują z pomocą narzędzi OnRobot, to obsługa maszyn, pick and place oraz montaż. Mówiąc o branżach, w Polsce, podobnie jak na całym świecie, do nowych technik automatyzacji najszybciej przekonuje się sektor automotive i elektronika. Naszym celem jest jednak trafianie do szerokiego spektrum branż, a także do firm o różnej skali produkcji – od najmniejszych producentów do bardzo dużych fabryk – podkreśla Aleksander Marinković, General Manager CEE, OnRobot.

Ważnym elementem jest stałe budowanie świadomości nowych rozwiązań, zwłaszcza wśród małych i średnich firm. Taki był cel Dni Otwartych OnRobot dedykowanych automatyzacji kolejno w branży elektronicznej, kosmetycznej i farmaceutycznej oraz spożywczej i opakowań, które odbyły się jesienią w Warszawie. Przy jesiennej edycji Open Days OnRobot współpracował m.in. z firmami: Elsta, Fanuc, ProCobot, a także z Izbami działającymi w poszczególnych branżach.
Intensywny rozwój w obszarze EoAT – odpowiedź na wymagania rynku

OnRobot stawia na ciągły rozwój technologii EoAT. Dzięki szybkiemu procesowi wdrożenia i prostocie obsługi przedsiębiorcy mogą szybciej odczuć korzyści z automatyzacji: skrócić cykle produkcyjne, ustandaryzować jakość, poprawić ergonomię pracy i zoptymalizować koszty. W 2020 roku firma planuje rozszerzenie oferty do 50 produktów, zarówno poprzez prace R&D w Budapeszcie oraz Odense, jak i akwizycje. – Przedsiębiorcy mają coraz wyższe wymagania względem zrobotyzowanych aplikacji, jeśli chodzi o zakres możliwych zastosowań, prostotę programowania lub czas przezbrajania. Zależy nam spełnianiu tych potrzeb i oferowania takich narzędzi EoAT, które staną się kluczem do optymalizacji inwestycji, niezależnie od wykorzystywanego robota – mówi Aleksander Marinković.

W 2019 roku OnRobot zwiększył także możliwości chwytaków palczastych RG2 i RG6, innowacyjnego chwytaka Gecko oraz VG10. Wszystkie narzędzia są obecnie silniejsze pod względem udźwigu, bardziej precyzyjne i łatwiejsze w montażu.

 

Źródło: OnRobot

Authors
Tagi ,

Related posts

Góra
English