Sprzęt jako usługa – blisko 80% przedsiębiorców chce skorzystać z takiego rozwiązania

 

78% osób odpowiedzialnych za zakup sprzętu IT w firmach jest zainteresowanych subskrypcją sprzętu dla pracowników mobilnych – potwierdza badanie przeprowadzone przez Opinion Matters na zlecenie Panasonic. Ankietowani wśród zalet rozwiązania „As-a-Service” wymieniają możliwość częstszej aktualizacji technologii i lepszego zarządzania kosztami.

Z perspektywy klientów biznesowych najważniejszym kryterium przy zakupie urządzeń IT dla pracowników są koszty (72%) oraz cykl życia produktu (54%). Jednocześnie większość nabywców dąży do tego, by urządzenia mobilne wymieniać co 2-3 lata.

Do zalet usługi typu „As-a-Service” należy przede wszystkim możliwość korzystania z najbardziej aktualnych technologii (54%), możliwość lepszego zarządzania budżetem (49%) i tym samym uwolnienie środków na inne wydatki, np. zakup dodatkowych akcesoriów (34%).

Korzystając z modelu „As-a-service” klienci najczęściej oczekują trzyletniej gwarancji (65%), planu płatności z oprocentowaniem 0% (46%) oraz dostawy urządzeń bezpośrednio do miejsca pracy (46%). Z kolei spośród usług i dodatków opcjonalnych nabywcy są zainteresowani: ubezpieczeniem urządzeń (45%), rozszerzoną gwarancją (43%), gwarancją na przypadkowe uszkodzenia (43%), akcesoriami (39%), zainstalowaniem specjalistycznych aplikacji (34%) oraz programem wymiany (34%).

Pomimo zainteresowania subskrypcją urządzeń IT aż 69% ankietowanych nie było świadomych, że są firmy oferujące usługi „As a service” z oprocentowaniem 0%.

– Technologie i urządzenia IT zmieniają są coraz szybciej, a ich rozwój przekłada się na wydajność pracowników mobilnych. Dlatego klienci biznesowi są zainteresowani najbardziej aktualnymi rozwiązaniami – mówi Kevin Jones, dyrektor zarządzający w Panasonic Mobile Solution Business w Europie. – Jednak wymiana infrastruktury IT powoduje znaczące wydatki w firmie co dwa-trzy lata. Wiemy od naszych klientów, że wielu z nich wolałoby przejść na model płatności oparty na subskrypcji, podobny do popularnej usługi SaaS. Dlatego wprowadziliśmy usługę Toughbook as a Service, która pomaga naszym klientom sprostać temu wyzwaniu.

Badanie zostało przeprowadzone przez agencję Opinion Matters na zlecenie Panasonic Toughbook. W ankiecie udział wzięło 250 osób odpowiadających za zakup sprzętu IT w firmach z Wielkiej Brytanii.

Cały dokument pt. „Computing as a Service: Breaking the expensive cycle of mobile technology refreshes” można pobrać ze strony: https://business.panasonic.co.uk/computer-product/mobile-computing-as-a-service.

 

Toughbook-as-a-Service

Panasonic wprowadził w ubiegłym roku usługę TOUGHBOOK-as-a-Service (TaaS), czyli abonament miesięczny na urządzenia TOUGHBOOK z oprocentowaniem 0%. Umożliwia on korzystanie ze wzmocnionych notebooków i tabletów Panasonic bez ponoszenia wysokich kosztów początkowych.

Subskrypcja TaaS jest obsługiwana przez europejskiego dostawcę usług cyfrowych, Econocom. Pozwala firmom płacić za urządzenia TOUGHBOOK co miesiąc przez trzy lata. Co ważne, subskrybenci TaaS płacą tyle samo co przy zakupie gotówkowym, mimo że płatności są rozłożone na dłuższy okres. Jednocześnie firmy nie ponoszą dużych kosztów początkowych i mogą korzystać z rozwiązania opartego na OPEX, a nie CAPEX.

Usługa TaaS obejmuje dostęp do urządzeń Panasonic TOUGHBOOK, dostawę, 3-letnią gwarancję, pomoc techniczną i usługi poeksploatacyjne, takie jak odbiór sprzętu, recykling i czyszczenie danych. Oprócz samych urządzeń klienci, w ramach miesięcznej opłaty, mogą wybrać dodatkowe akcesoria i usługi, w tym uchwyty do zamocowania w pojeździe i stacje dokujące, specjalistyczne aplikacje oraz gwarancje. Mogą także dostosować usługę TaaS do swoich potrzeb pod względem: okresu obowiązywania umowy, zawartości pakietu, częstotliwości opłat czy też czasu aktywności usługi oraz skorzystać z dodatkowych opcji, jak zarządzanie urządzeniami mobilnymi (MDM) czy analiza danych.

 

Źródło: Panasonic

Authors
Tagi
Góra
English