Fabryka samochodów elektrycznych za ponad 2 mld zł, ponad 3 tys. miejsc pracy

 

Postawiliśmy na integrację polskich kompetencji i międzynarodowe partnerstwa, przymierzamy się do wyboru konkretnej lokalizacji pod fabrykę EMP, która będzie produkować 100 tys. pojazdów rocznie. Chcemy zacząć w Polsce budować masowo samochody i stać się istotnym producentem w Europie – powiedział w rozmowie z money.pl Piotr Zaremba, prezesa ElectroMobility Poland SA. Kiedy zatem auto elektryczne polskiej produkcji wyjedzie na drogi i jakich modeli mogą spodziewać się kierowcy?

Sebastian Ogórek: Minął już rok od momentu, gdy ElectroMobility Poland ogłosiła zakończenie postępowania na prototyp polskiego samochodu. Nikt nie został wtedy wybrany, spółka zadeklarowała, że sama zajmie się budową auta i fabryki. Jak na razie media donoszą o wydaniu 70 mln zł i braku namacalnych efektów… Trochę mało jak na flagowy projekt Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju…

Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland: Za nami bardzo intensywny rok. Prowadzone przez nas postępowanie uświadomiło nam, jak trudno jest znaleźć podmioty z niezbędnym know-how i zapleczem inżynieryjno-biznesowym, które mogą poprowadzić takie przedsięwzięcie. Okazało się, że to EMP musi wszystko wypracować od zera.

Musimy być realistami, budujemy w Polsce branżę, która od kilkunastu lat nie istniała. Dlatego w ostatnim roku zaangażowaliśmy w nasz projekt ponad 30 globalnej klasy ekspertów, w tym 3 byłych członków zarządów największych koncernów motoryzacyjnych. Te osoby pracowały z nami ręka w rękę nad założeniami projektu. Postawiliśmy na integrację polskich kompetencji i partnerstwa międzynarodowe, które pozwolą nam uzupełnić brakujące elementy. Pracowaliśmy nad tym przez ostatnich kilka miesięcy.

EMP ma być źródłem finansowania pomysłów polskich start-upów czy integratorem rynku?

EMP staje się pełnoprawnym producentem samochodów ze wszystkimi tego konsekwencjami. Jeżeli chcemy stać się graczem na tym rynku, nie ma miejsca na półśrodki. Chcemy zacząć w Polsce budować masowo samochody i stać się istotnym producentem w Europie.

Mamy przy tym świadomość, że sam samochód nie wystarczy. Budujemy więc nie tylko produkt, ale również jego markę, sieć sprzedaży, sieć serwisową i wszystko, co pozwoli nam podjąć rywalizację z innymi graczami na rynku. Skupialiśmy się również na wypracowaniu modelu funkcjonowania w świecie biznesowym oraz przekonaniu do niego renomowanych partnerów.

Dziś EMP to nie tylko śmiała wizja i kilka osób, które w nią wierzą. To poważny biznesowy projekt, który ma swój model wdrożenia, zbudowany zespół, bardzo szczegółowy harmonogram prac oraz kilkunastu doświadczonych partnerów. A do tego od pół roku pracujemy i nad samochodem, i fabryką. To mało?

Dalsza część wywiadu jest dostępna pod adresem:

https://www.money.pl/gospodarka/tysiace-nowych-miejsc-pracy-projekt-budowy-polskiego-samochodu-wkracza-w-nowa-faze-6358562592934017a.html

 

Źródło: ElectroMobility Poland

 

Authors

Related posts

Góra
English