Nidec rozważa budowę drugiej fabryki w Polsce

Zdjęcie: GAC

 

Polski zakład firmy z branży motoryzacyjnej Nidec znajduje się w Niepołomicach, na terenie Krakowskiej SSE. Firma zapowiedziała, że zastanawia się nad budową kolejnej fabryki w naszym kraju.

Plany Nidec związane są z dużym popytem na pokazany po raz pierwszy we wrześniu 2017 roku napęd trakcyjny do samochodów elektrycznych – E-Axle. Masowa produkcja napędu rozpocznie się w 2019 roku w nowej, powstałej specjalnie w tym celu fabryce w Chinach, w strefie ekonomicznej Pinghu, niedaleko Szanghaju.

I chociaż E-Axle najpierw pojawi się na rynku chińskim, firma chce, by już w najbliższej przyszłości produkt był dostępny dla europejskich producentów aut. – Od czasu zaprezentowania E-Axle kontaktują się z nami producenci samochodów z całego świata i obecnie rozważamy budowę następnego, wyspecjalizowanego zakładu w Polsce – powiedział Kazuya Hayafune, główny inżynier oraz zastępca dyrektora generalnego działu automotive.

Pierwszym samochodem elektrycznym, w którym zostanie zamontowany najnowszy napęd Nidec będzie Aion S zaprezentowany przez GAC NE podczas targów Auto Guangzhou 2018. Auto ma być dostępne w sprzedaży w 2019 roku, a jego zasięg ma wynosić ponad 500 km.

Aion S nazywany jest “Teslą dla ludu”, bowiem ma zawierać wiele rozwiązań funkcjonalnie podobnych do tych z Tesli, ale przy niższej cenie.

Rosnące zapotrzebowanie na komponenty elektryczne skłoniło japońską firmę do opracowania osi elektrycznej, którą zaprezentowała w kwietniu, składającej się z silnika elektrycznego, przekładni i konwertera. Kompletny system waży 83 kg i jest w stanie zaoferować maksymalną moc 150 kW i przekazywać 3900 Nm momentu obrotowego na koła. Konstrukcja umożliwia eliminację kabli znajdujących się między komponentami, co skutkuje bardziej zwartym systemem, co przekłada się z kolei na większą elastyczność.

Według Nideca, dzięki w pełni zintegrowanemu silnikowi trakcyjnemu, jego oś elektryczna jest w stanie dostosować się do praktycznie każdego formatu pojazdu, od kompaktowych po duże SUV-y. Ponadto dołączona skrzynia biegów jest również kompatybilna z napędem na cztery koła.

 

Zdjęcie: Nidec

 

Źródło: evertiq/Híbridos y Eléctricos

Authors

Related posts

Góra
English