20 lat na rynku MPM Productivty Management

 

Rok 2018 jest dla MPM Productivity Management czasem szczególnym, ponieważ mija dwadzieścia lat od podpisania umowy spółki. Przez dwie dekady w niemalże 1300 szkoleń tej firmy wzięło udział ponad 17 500 osób.

MPM Productivity Management od początku swojej działalności jest kojarzone ze szkoleniami z zakresu zarządzania łańcuchem dostaw. Pierwszym właścicielem był Kurt Montgomery, który zimą 2001 roku oddał firmę we władanie Agacie Buszczak-Męcinie, jedynej wówczas przedstawicielce działu sprzedaży i Zbigniewowi Sobkiewiczowi, trenerowi, który wiosną 2001 roku przejął prowadzenie szkoleń. Od tamtego czasu na czele spółki stoją nadal te dwie osoby.

Firma sukcesywnie powiększa swoją ofertę oraz zasoby – zespół sprzedażowy i trenerski, co jest reakcją na potrzeby klientów oraz rosnącego popytu na doskonalenie umiejętności przydatnych w zarządzaniu łańcuchem dostaw. W szkoleniach biorą udział zarówno specjaliści jak i managerowie różnych szczebli, a także dyrektorzy i członkowie zarządów. Przez 20 lat firma MPM Productivity Management zorganizowała około 1 300 szkoleń (co rozłożyło się na 3 411 dni), w których wzięło udział ponad 17 500 osób z prawie 980 firm.

Zapytana o to czy czegoś by nie zmieniła w działalności firmy na przestrzeni lat, Agata Buszczak-Męcina, President, Sales Director MPM Productivity Management odpowiada: – Decyzje, odnośnie przyszłości spółki , które podejmowaliśmy wspólnie ze Zbyszkiem (wcześniej często dyskutowane z całym naszym zespołem), okazały się trafne. Oczywiście mogliśmy niekiedy działać odważniej, czy też jakiegoś działania zaniechać, ale patrząc z perspektywy czasu, każdy nawet niedoskonały nasz krok wiele nas uczył. Zdarzały się czasy koniunkturalnie nieprzychylne, jak kryzys w 2008 i 2009 roku, ale udawało się tak prowadzić  działalność, że zawsze utrzymywaliśmy obrany wcześniej kurs i mogliśmy być wierni wartościom, jakie przyświecały nam od początku. Co dla mnie było i jest bardzo ważne – cokolwiek się nie działo, zawsze mogłam i mogę liczyć na cały zespół. Z MPM jestem związana praktycznie od początku, to moja pierwsza praca zawodowa (i praktycznie jedyna, nie licząc epizodu na UAM zaraz po studiach) i w tej kwestii nie mam zamiaru niczego zmieniać. Kontakt z naszymi klientami, projekty rozwojowe prowadzone z naszym zespołem i atmosfera, którą udało nam się zbudować przynoszą sporo satysfakcji. Mam nadzieję, że przed MPM kolejnych minimum 20 lat, które pozwolą nam na dalszy rozwój.

Zbigniew Sobkiewicz, CPIM Master Instructor, Jonah – Consulting Director, dodaje: – Myślę, że dużą rolę w prowadzeniu działalności MPM z sukcesem odgrywają dwa czynniki. Po pierwsze starannie dobieramy członków zespołu. W przypadku trenerów, którzy mają bezpośredni kontakt z Klientem, to muszą być ludzie z doświadczeniem zawodowym w przedsiębiorstwach produkcyjnych, czyli praktycy, ale też z talentem do przekazywania wiedzy innym. Połączenie tych cech nie zdarza się często. Po drugie, wypracowanie najlepszej strategii dla firmy umożliwiają nasze odmienne charaktery, Agaty i mój. Agata potrafi ostudzić mój zapał do rewolucyjnych pomysłów i dzięki chłodnemu osądowi i ponownemu przeanalizowaniu sytuacji, rodzi się rozwiązanie znajdujące się mniej więcej pośrodku naszych postaw. To funkcjonuje już 20 lat i każdemu życzę tak skutecznej metody prowadzenia biznesu.

 

Źródło: MPM Productivity Management

Authors

Related posts

Góra
English