EnerSys radzi, jak wybrać akumulatory trakcyjne

 

EnerSys wydał nowe opracowanie techniczne będące fachowym przewodnikiem po złożonych czynnikach wpływających na wybór akumulatorów trakcyjnych z punktu widzenia użytkowników pojazdów stosowanych w magazynach i fabrykach. Największy nacisk w tym opracowaniu zatytułowanym Factors influencing battery choice for warehouse and factory vehicles (Czynniki wpływające na wybór akumulatorów trakcyjnych do pojazdów stosowanych w magazynach i fabrykach) położono wprawdzie na dostępne obecnie technologie kwasowo-ołowiowe, ale omówiono tam także zalety, wady i przyszły potencjał baterii litowo-jonowych. Opracowanie techniczne można pobrać bezpłatnie ze strony: www.discovernexsys.com/pl

— Ten dokument to lektura obowiązkowa dla wszystkich użytkowników akumulatorów trakcyjnych — wyjaśnia Martin Walsh, TPPL Product Manager EMEA EnerSys Motive Power.  — Nie tylko omawia różnice techniczne i cechy charakterystyczne najważniejszych typów akumulatorów, ułatwiając w ten sposób podjęcie decyzji, ale wskazuje również wiele różnych sposobów, dzięki którym właściwy wybór może wpłynąć na redukcję całkowitego kosztu eksploatacji.

Pojazdy automatyczne i sterowane laserowo, wózki widłowe i inne typy pojazdów w coraz większym stopniu są napędzane silnikami elektrycznymi a nie spalinowymi. Aby w pełni wykorzystać ich zalety, użytkownicy powinni jednak zaopatrzyć się w akumulator optymalnie dobrany do ich sytuacji. Wyboru nie ułatwia duża liczba dostępnych obecnie rozwiązań, szeroki zakres różnych zastosowań oraz szybka i ciągła ewolucja stosowanych technologii.

Analiza i porównanie technologii odzwierciedla przez cały czas fundamentalną potrzebę użytkowników akumulatorów trakcyjnych, aby ograniczyć całkowity koszt eksploatacji. Akumulatory odgrywają w tym względzie bardzo ważną rolę, ponieważ mają istotny wpływ na koszt eksploatacji i to nie z jednego, lecz z kilku powodów.

W związku z tym opracowanie techniczne rozpoczyna się od przeglądu wyzwań, przed jakimi stają codziennie użytkownicy pojazdów stosowanych w magazynach i fabrykach. Przeanalizowano także najważniejsze czynniki, np. to, jak uniknąć kosztów i opóźnień związanych z rozładowaniem akumulatora w cyklu wielozmianowym i co wziąć pod uwagę w celu optymalizacji zasobów wymaganych do przygotowania specjalnego pomieszczenia do ładowania akumulatorów.

Następnie przedstawiono względne zalety podstawowych typów technologii kwasowo-ołowiowych w kontekście możliwości sprostania tym wyzwaniom — od znanych i sprawdzonych typów ogniw zalewanych po akumulatory żelowe i akumulatory VRLA z absorpcyjną matą szklaną (AGM). W dokumencie omówiono także innowacyjne rozwiązanie oparte na technologii cienkich płyt czystego ołowiu (TPPL), które klientom końcowym z branży motoryzacyjnej, takim jak Daimler, i dużym sieciom detalicznym z branży spożywczej, takim jak Metro Group, pomogło znaleźć praktyczną i niedrogą alternatywę wobec konwencjonalnych rozwiązań kwasowo-ołowiowych. Omówione względy techniczne znajdują potwierdzenie w wynikach badań terenowych wykonanych u jednego z producentów wyrobów ceramicznych oraz szeregu analiz przypadków. Wreszcie, biorąc pod uwagę, że żadna analiza akumulatorów trakcyjnych nie byłaby kompletna bez uwzględnienia rozwiązań litowo-jonowych, pod koniec dokumentu omówiono także tę technologię ze wszystkimi jej zaletami, wadami i potencjałem na przyszłość.

 

Źródło: EnerSys

Authors

Related posts

Góra
English