Trzy lokomotywy DRAGON 2 dla PKP Cargo

 

W dniu 25 października nastąpiło uroczyste podpisanie umowy w obecności Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, pomiędzy NEWAG a PKP Cargo na zakup trzech lokomotyw DRAGON 2. Jest to pierwsza w Europie 6-osiowa lokomotywa elektryczna, w pełni zgodna z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) wyposażona w ETCS poziom 2. Lokomotywy Dragon 2 wykorzystują najnowocześniejsze, niezawodne technologie oraz zapewniają wysoki komfort pracy maszynisty. Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych.

Bardzo cieszę się ze współpracy z Newagiem. To polska myśl techniczna, polscy inżynierowie realizują projektu na najwyższym światowym poziomie. Panie Prezesie na Pana ręce składam podziękowania, za to że realizujecie część programu Luxtorpeda 2.0, że wpisaliście się w ten program i jak widzimy są jego efekty w postaci jednej z najnowocześniejszej lokomotyw, wyposażonych w najnowocześniejsze rozwiązania elektroenergetyczne, których może pozazdrościć konkurencja. Wyposażone w urządzenia, które współpracują z systemami nadzoru nad ruchem, systemami bezpieczeństwa w ruchu kolejowym – ETCS. To kolej przyszłości NEWAG wpisuje się w produkcje pojazdów kolei przyszłości, tej za rok, za dwa, za 10 czy 15, 20 lat – powiedział Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk.

– Dzisiejsza umowa na zakup lokomotyw elektrycznych DRAGON 2 wpisuje się w naszą strategię rozwoju, jest to kamień milowy w celu unowocześnienia naszego taboru, ponieważ tego potrzebuje rynek, tego potrzebują klienci – powiedział Prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz.

Po ponad 30 latach jest to pierwsza sześcioosiowa lokomotywa zakupiona przez narodowego przewoźnika – PKP Cargo. Jestem z tego dumny, że lokomotywa DRAGON 2 trafi do PKP Cargo, ale oprócz tych lokomotyw produkujemy też EZT, które jeżdżą praktycznie w całej Polsce. Możemy zobaczyć pojazdy metra, które są produkowane do Sofii, pojazdy do Włoch do Bari, nasze pojazdy jeżdżą też w Sycylii. Pracujemy intensywnie nad lokomotywą dwutrakcyjną, taką która pozwoli poruszać się po całej Polsce – tam gdzie jest sieć trakcyjna i gdzie jej nie ma – powie­dział Pre­zes NEWAG S.A. Zbi­gniew Konieczek.

 

Źródło: Newag

Authors

Related posts

Góra
English