W Wałbrzychu ruszy produkcja przekładni do hybryd Toyoty

 

Jesienią tego roku w fabryce Toyoty w Wałbrzychu rusza produkcja przekładni do samochodów hybrydowych, które trafią na rynki europejskie i poza Europą. To początek dużych inwestycji Toyoty, które uczynią z Polski europejskie centrum produkcji napędów hybrydowych.

Już w listopadzie Toyota uruchomi w Wałbrzychu linię produkcyjną przekładni do napędu hybrydowego. Ogromna inwestycja o wartości 67 milionów euro wiąże się ze stworzeniem w wałbrzyskim zakładzie 130 miejsc pracy. Tym samym firma rozpocznie pierwszy etap zaplanowanego na lata 2018-2021 programu wprowadzania do polskich fabryk produkcji kluczowych komponentów do napędów hybrydowych. Przekładnie i silniki, które będą opuszczały fabryki Toyoty w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach, zostały opracowane w architekturze TNGA do napędów hybrydowych najnowszej, 4. generacji. Poziom łącznych inwestycji Toyoty w zakłady produkcyjne w Polsce wzrósł dotychczas do 4,5 miliarda zł.

Z naszej perspektywy Toyota ma niekwestionowany wpływ na rozwój programu elektromobilności w Polsce. Produkujemy przecież auta hybrydowe, które w przestrzeni miejskiej są – jak udowodniły niezależne ośrodki naukowe w Polsce i we Włoszech – w połowie elektryczne, pokonując ponad 50% dystansu z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego. A to już połowa sukcesu w drodze do zeroemisyjności aut elektrycznych. Co więcej, już za niespełna dwa miesiące ruszamy w polskiej fabryce z produkcją kluczowych komponentów do napędów hybrydowych. Ta inwestycja w kolejnych latach uczyni z polskiej fabryki europejskie centrum produkcji napędów hybrydowych dla wszystkich Toyot oferowanych na Starym Kontynencie. Dlatego pragniemy podczas Forum włączyć się do szerokiej dyskusji o przyszłości elektromobilności oraz napędów alternatywnych – powiedział Witold Nowicki, wiceprezes Toyota Central Europe oraz członek zarządu Toyota Motor Poland.

Hybrydy cieszą się w Polsce stale rosnącą popularnością – ich sprzedaż co roku zwiększa się co najmniej o kilkadziesiąt procent. Polski rynek hybryd wpisuje się pod tym względem w ogólnoeuropejski trend. Toyota i Lexus odpowiadają za ponad 90% sprzedaży hybryd w naszym kraju i są bezwzględnymi liderami tej technologii. Obie marki oferują kilkanaście modeli z niemal wszystkich segmentów – od miejskiego Yarisa po luksusowe limuzyny, samochody terenowe i sportowe coupé.

W pierwszym półroczu 2018 roku udział hybryd w całkowitej sprzedaży Toyoty w Polsce wyniósł 26%. Łącznie marka dostarczyła polskim kierowcom ponad 40 000 aut z tym napędem. W przyszłym roku gama modeli hybrydowych Toyoty wzbogaci się o średniej wielkości sedana – nowy model Camry. Na rynku zadebiutują także nowe generacje Corolli z nadwoziami hatchback, kombi i sedan oraz nowa odsłona Toyoty RAV4.

 

Źródło: Toyota

Authors

Related posts

Góra
English