Z Wocławia do Oslo

 

Przedsiębiorstwo transportu publicznego Norgesbuss z Oslo w Norwegii zamówiło od firmy Volvo Buses 17 elektrycznych autobusów. W ten sposób Oslo stało się czwartym norweskim miastem, po Trondheim, Drammen i Lillehammer, w którym kursować będą w pełni elektryczne autobusy Volvo.

Volvo 7900 Electric to zaawansowane technologicznie autobusy miejskie, projektowane przez polskich inżynierów we wrocławskiej fabryce Volvo . Opracowują oni pełen zakres rozwiązań dla autobusów elektrycznych, autobusów elektryczno-hybrydowych i hybrydowych. Pojazdy są w całości produkowane we Wrocławiu.

Autobusy, które będą kursować w rejonie Romerike na północ od Oslo sprzedawane są jako kompletne, gotowe do użytku pojazdy. Serwisowaniem autobusów, jak również ich akumulatorów, zajmie się firma Volvo na podstawie stałych comiesięcznych opłat.

Autobusy zaczną kursować w lecie 2019 roku. Pierwsze pojazdy zostaną dostarczone w pierwszym kwartale 2019 roku w celu przygotowania ich do wymagań nowej normy dotyczącej systemów informatycznych sprzętu pokładowego w autobusach i systemów zaplecza biurowego – ITxPT (Technologie informatyczne dla transportu publicznego).

Cieszymy się, że firma Norgesbuss wybrała Volvo jako swojego partnera w tym fascynującym projekcie – mówi Svenn-Åge Lökken, kierownik sprzedaży norweskiego oddziału firmy Volvo Buses. – Podczas współpracy z firmą Norgesbuss wykorzystujemy zdobyte przez nas dotąd duże doświadczenie w dziedzinie elektromobilności. Oczekujemy korzystnego współdziałania z już rozpoczętymi projektami w Trondheim, Drammen i Lillehammer.

Przedsiębiorstwo Norgesbuss jest przygotowane na tę ekologiczną zmianę w zakresie transportu publicznego i cieszymy się, że możemy brać udział w rozwoju mającym na celu osiągnięcie przez autobusy zerowej emisji spalin. Volvo dysponuje sprawdzoną technologią w zakresie elektromobilności, a jednocześnie jest zmotywowana do dalszego rozwoju i innowacji w zakresie rozwiązań, które uczynią autobusy jeszcze bardziej przyjaznymi dla środowiska. Z niecierpliwością czekamy na tę dostawę, która będzie korzystna zarówno dla kierowców, jak i pasażerów, przyniesie zdecydowane zmniejszenie emisji szkodliwych substancji – mówi Henning Berthelsen, dyrektor techniczny w Norgesbuss AS.

Pojemność akumulatorów autobusów wynosi 200 kWh. Będą one ładowane w zajezdniach za pośrednictwem kabli CCS. Zużycie energii elektrycznej autobusów marki Volvo jest o ok. 80% mniejsze niż w przypadku ich odpowiedników napędzanych silnikami wysokoprężnymi.

Autobusy elektryczne Volvo zostały dotychczas zamówione przez operatorów w takich państwach jak Szwecja, Wielka Brytania, Luksemburg i Polska. Poza w pełni elektrycznym autobusem Volvo 7900 Electric oferta zelektryfikowanych autobusów firmy Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe oraz elektryczne autobusy hybrydowe (z funkcją ładowania poprzez wtyczkę). Firma sprzedała już ponad 4 000 zelektryfikowanych autobusów Volvo na całym świecie.

 

Źródło: Volvo Buses

Authors

Related posts

Góra
English