Volkswagen Poznań rozpoczyna rozbudowę fabryki

 

Rozpoczęła się zapowiadana rozbudowa zakładu Volkswagen Poznań w Antoninku po wschodniej części od ulicy Smołdzinowskiej. Inwestycja obejmuje budowę hali spawalni z zapleczem logistycznym. Cały zakład zostanie wyposażony w nowoczesne rozwiązania technologiczne. Inwestycje związane z rozbudową zakładu w ciągu najbliższych lat pochłoną ponad 400 milionów euro.
Wczoraj, w obecności zarządu i pracowników Volkswagen Poznań, a także przedstawicieli władz samorządowych oraz lokalnych, wmurowano kamień węgielny pod nowe budynki.

Rozbudowa ta pozwoli, żeby  w 2020 roku fabryka Volkswagen Poznań była  gotowa na produkcję kolejnych generacji samochodów.

Bardzo się cieszę, że możemy realizować swoje plany i przygotowywać w ten sposób fabrykę pod nowe wyzwania i oczekiwania rynku – mówi Jens Ocksen, prezes zarządu Volkswagen Poznań. – Ta rozbudowa podkreśla również  znaczenie zakładów Volkswagen Poznań w koncernie Volkswagen. Możemy z nadzieją patrzeć w przyszłość.

Inwestycja w Antoninku obejmuje budowę nowej hali spawalni z zapleczem logistycznym, która zostanie wyposażona w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. W ramach prac przygotowawczych  uporządkowano i zniwelowano  8 hektarów terenu, a dodatkowo nawieziono  60 000 ton ziemi.

Taka inwestycja to dla nas ogromne wyzwanie. Przed nami dużo pracy, związanej nie tylko z przebudową zakładu, ale również ze szkoleniami pracowników. Już rozwijamy  kwalifikacje naszej załogi z uwzględnieniem nadchodzących zmian technologicznych – zapowiada Dietmar Mnich, dyrektor zakładu w Antoninku.

– Nowe inwestycje są zawsze wyrazem zaufania Koncernu  i podkreśleniem, że na pracownikach Volkswagen Poznań można polegać. Dla mnie, jako przedstawiciela pracowników, jest to przede wszystkim gwarancja stabilnych i dobrych miejsc pracy, co jest szczególnie ważne w okresie dynamicznych zmian na rynku motoryzacyjnym. Rozwój poznańskiej fabryki Volkswagena pokazuje nam, że już dziś przygotowujemy się do tych zmian – zaznacza Piotr Olbryś, szef zakładowej Solidarności.

 

 

W zakładzie powstanie łącznie około 60 tysięcy metrów kwadratowych nowych powierzchni produkcyjnych i magazynowych.

Ulica Smołdzinowska jesienią tego roku, po zakończeniu i odbiorze układu drogowego na Zielińcu,  będzie mogła stać się wewnętrzną drogą zakładową.  Umożliwi to następnie scalenie terenów należących do spółki, a tym samym optymalne wykorzystanie potencjału i zasobów Volkswagen Poznań.

Pierwsze dostawy części trafią do nowej hali logistycznej w marcu 2019 roku. Każdego dnia przyjeżdżać będzie do niej 140 samochodów ciężarowych, czyli prawie 6 aut na godzinę. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań logistycznych ruch samochodów ciężarowych zmniejszy się  w porównaniu do stanu obecnego.

 

Volkswagen Poznań to fabryka samochodów użytkowych i komponentów. Od ponad 15 lat w Poznaniu produkowany jest model VW Caddy i  VW Transporter. Stąd samochody te  trafiają na rynki całego świata. Volkswagen Poznań to obecnie największy pracodawca w Wielkopolsce i jeden z największych w kraju.  Firma zatrudnia ponad 11.000 pracowników. W październiku 2016 otwarto nową fabrykę modelu Crafter w Białężycach k. Wrześni.

 

Źródło: Volkswagen Poznań

Authors

Related posts

Góra
English