John Deere inwestuje w Polsce i otwiera Centrum Usług Biznesowych na Europę

Amerykański gigant maszynowy John Deere wzmacnia swoją obecność w Polsce, otwierając Centrum Usług Biznesowych, z którego będzie zarządzać fabrykami w Europie. Placówka będzie zlokalizowana w Poznaniu, zapewni pracę 120 specjalistom.

 

 

Dostępność nowoczesnej powierzchni biurowej, zdywersyfikowana gospodarka, zalety komunikacyjne: blisko zlokalizowany port lotniczy i sieć dróg szybkiego ruchu, połączenia kolejowe z krajami zachodnimi, jakość komunikacji miejskiej, współpraca z lokalnymi władzami i uczelniami oraz wysoko wykwalifikowana kadra – to najważniejsze czynniki decydujące o tym, dlaczego zagraniczne przedsiębiorstwa wybierają Polskę na miejsce nowych inwestycji. Jednym z przykładów takich firm jest amerykański lider sprzętu rolniczego John Deere, który otwiera swoje nowe wielofunkcyjne Centrum Usług Biznesowych w Poznaniu.

Polska to dla nas perspektywiczny i przyjazny rynek, o czym świadczy nasza kolejna inwestycja. To kolejny krok do dalszego rozwoju w Polsce, kraju, w którym już odnosimy sukcesy na rynku maszyn rolniczych – mówi Christoph Wigger, wiceprezes John Deere ds. Sprzedaży i Marketingu, Region 2(Europa, Afryka Północna, Bliski i Środkowy Wschód). – Poznań jest ważnym ośrodkiem akademickim w Polsce, z którego na rynek pracy trafiają wykształceni w rozmaitych dziedzinach absolwenci. Ponadto stolica Wielkopolski jest doskonale zlokalizowana z punktu widzenia granic Unii Europejskiej – dodaje.

Polskie Centrum Usług Biznesowych John Deere, które zostało otwarte 11 grudnia, to już druga poważna inwestycja amerykańskiej firmy w Wielkopolsce. Pierwszą z nich było stworzenie w naszym regionie centrum szkoleniowego i oddziału sprzedaży na Polskę, który jest zlokalizowany w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem.

 

 

Polskie miasta pierwszym wyborem

Centra Usług Biznesowych są jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. Ich głównym zadaniem jest świadczenie usług na rzecz innych jednostek wielooddziałowego przedsiębiorstwa w takich zakresach, jak: HR, IT, obsługa klienta, księgowość czy logistyka. Zagraniczne firmy coraz częściej decydują się na otwarcie tego typu inwestycji w polskich miastach, które konkurują między sobą o przyciągnięcie najlepszych inwestorów. Według najnowszych danych („Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych”) w I kwartale 2017 r. działało już w Polsce 1078 centrów tego typu (w tym 748 zagranicznych). Inwestorzy cenią sobie u polskich specjalistów wykształcenie oraz zaangażowanie, co przekłada się na liczbę zatrudnionych pracowników, która sięga już ponad 244 tys. osób. Jednym z miast cieszących się największym zainteresowaniem inwestorów jest Poznań.

W przypadku Poznania atutem są przede wszystkim wykwalifikowane kadry. Około 30 tys. absolwentów szkół wyższych stanowi ogromny potencjał dla firm, które otwierają centra usług biznesowych w naszym mieście. Poznań zmienia się, a kierunki tych zmian odpowiadają na potrzeby inwestorów z sektora usług nowoczesnych. W trakcie realizacji jest około 100 tys. m2 nowoczesnej powierzchni biurowej. Miasto dba o poprawę jakości życia mieszkańców poprzez rewitalizację centrum i terenów nadrzecznych, promowanie i unowocześnianie komunikacji miejskiej oraz rowerowej. Lotnisko Poznań-Ławica dynamicznie rozwija siatkę połączeń i tylko w tym roku zyskało 10 nowych połączeń lotniczych oraz dodatkowe loty do największych europejskich hubów (Frankfurt, Londyn, Warszawa). Powstają nowe hotele globalnie znanych marek (m.in. Hilton, Marriott). Ze strony Biura Obsługi Inwestorów inwestor, który planuje otworzyć centrum usług nowoczesnych w Poznaniu, może liczyć na pełne wsparcie na każdym etapie procesu inwestycyjnego. To wszystko wpływa pozytywnie na wizerunek Poznania w oczach inwestorów – mówi Katja Lõžina, dyrektor Biura Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Poznania.

 

Ponad 100 nowych miejsc pracy

Otwarcie Centrum Usług Biznesowych John Deere, wiąże się ze rekrutacją, która już się rozpoczęła i trwać będzie również w 2018 roku. – Do zadań nowo utworzonej placówki, należy globalna obsługa fabryk i produktów John Deere w różnych obszarach, takich jak: finanse i księgowość, logistyka czy kadry – mówi Mirosław Leszczyński, Prezes Zarządu John Deere Polska. I właśnie specjaliści z tych dziedzin będą najbardziej poszukiwani przez zagranicznego producenta w najbliższych miesiącach.

W skali całego kraju, wśród pracowników centrum usług, najbardziej poszukiwane kompetencje, można podzielić na kilka kategorii. Pierwszą z nich są umiejętności językowe, najczęściej dotyczące znajomości języka: angielskiego, niemieckiego lub francuskiego. Dużą grupą poszukiwanych specjalistów stanowią również, programiści i osoby ze specjalistyczną wiedzą w sektorze finansowym oraz usługach komercyjnych i profesjonalnych (np. usługi wsparcia dla biznesu, usługi HR, usługi prawne, usługi badawcze i konsultingowe). Eksperci szacują, że w 2020r. liczba osób pracujących w tym sektorze wynieść może nawet 300 tysięcy osób.

Firma John Deere to producent maszyn rolniczych, sprzętu budowlanego, leśnego i urządzeń do pielęgnacji zieleni. Marka została założona w 1837 roku.

 

Źródło: John Deere

Authors

Related posts

Góra
English