Niestandardowe wykorzystanie systemu CMMS? To możliwe!

 

Przyzwyczailiśmy się do tego, że systemy CMMS są narzędziami ułatwiającymi zarządzanie utrzymaniem ruchu w firmach produkcyjnych. Sprawdzają się także pod postacią EAM, które obejmują cały majątek przedsiębiorstwa. Ale czy możliwe jest wykorzystanie typowego CMMS-a w jeszcze innym celu? Okazuje się, że tak.

Dowodem na to może być wdrożenie oprogramowania Queris CMMS w firmie Spomasz Pleszew S.A., która jest polskim producentem maszyn dla przemysłu spożywczego. Fabryka z długoletnią tradycją, eksportująca swoje maszyny na cały świat zdecydowała się wykorzystać system CMMS do realizacji posprzedażowej obsługi klienta.

W system wprowadzane są maszyny (tak jak w standardowym wykorzystaniu), które nie stanowią jednak w tym przypadku tylko wyposażenia fabryki, ale jej produkty. Dla każdego z klientów utworzono dedykowane konto, do którego ma dostęp przez zwykłą przeglądarkę. Po zalogowaniu się, odbiorca Spomaszu widzi wszystkie maszyny i urządzenia zakupione u producenta. Wykorzystując typową funkcjonalność systemu może zgłosić nieprawidłowe działanie danej maszyny, a informacja ta natychmiast zostaje przekazana dostawcy, który traktuje ją jak zgłoszenie serwisowe. Po realizacji zgłoszenia, wszystkie informacje wprowadzane są w system, a klient otrzymuje potwierdzenie przeprowadzonej naprawy i prawidłowego działania maszyny.

Wykorzystanie systemu CMMS do obsługi posprzedażowej jest niestandardowym, ale niezwykle użytecznym sposobem wspomagania usług serwisowych. Klient ma dzięki temu stały dostęp do informacji o zakupionym produkcie, jego żywotności, częstotliwości występowania awarii, itp., a dostawca w przypadku utworzenia zgłoszenia otrzymuje precyzyjne informacje o typie zdarzenia, czasie, występujących objawach, a przede wszystkim o konkretnym urządzeniu, które uległo awarii.

Okazuje się, że systemy CMMS mogą być nie tylko narzędziem wymiany informacji wewnątrz danego zakładu, ale również potrafią wspomagać relacje z klientami, wychodzące poza granice danego przedsiębiorstwa. Być może w niedługim czasie będziemy świadkami jeszcze innego sposobu wykorzystania znanych już narzędzi IT.

Więcej informacji o przeprowadzonej realizacji w firmie Spomasz Pleszew można znaleźć na stronie Queris, który dostarczył rozwiązanie CMMS i wdrożył je zgodnie z nietypowymi wymaganiami swojego klienta.

http://www.queris.pl/news/2017/03/spomasz-pleszew-uzyje-systemu-cmms-obslugi-klientow/

http://www.queris.pl/realizacje/spomasz-pleszew/

Authors

Related posts

Góra
English