Promotech otwiera spółki w Indiach i w Emiratach Arabskich

Dwie spółki-córki, w Delhi i w Dubaju, uruchomił białostocki Promotech. Ich zadaniem jest m.in. rozbudowa sieci i wzrost sprzedaży maszyn w tamtych regionach świata.

Dwa nowe podmioty – Promotech Fabrication Machines Private Limited, w Delhi oraz Promotech Middle East w Dubaju zostały zarejestrowane w lutym i już rozpoczęły swoją aktywność na rynkach.

 

Indyjski przyczółek Promotechu
Do inwestycji w Indiach Promotech przygotowywał się od kilku lat.
– Obserwowaliśmy rynek, prowadziliśmy rozmowy z kilkoma dystrybutorami naszych maszyn w Indiach, jednocześnie cały czas współpracując z naszym tamtejszym importerem, którego wyniki są od lat wręcz fantastyczne – opowiada Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. handlu Promotechu. Ostatecznie wybór lokalizacji padł na Delhi, a jednym z powodów utworzenia spółki była potrzeba wypromowania na tym rynku nowych wyrobów.
– Kluczem do sukcesu tej nowej firmy był, oczywiście, dobór właściwego pracownika, któremu trzeba było powierzyć trudne zadanie zorganizowania nowej sieci dystrybucji oraz – w początkowej fazie – jednoosobowego prowadzenia oddziału firmy – dodaje Bohdan Zaleski.
Obecnie w Delhi funkcjonuje biuro handlowe spółki i niewielki magazyn. Pod koniec kwietnia dotrze tam pierwsza dostawa  maszyn z Polski – głównie wózków spawalniczych, ukosowarek, puncherów, wiertarek do szyn kolejowych, narzędzi i części zamiennych.
Według Promotechu rynek indyjski zyskuje na znaczeniu i obecnie wychodzi z cienia Chin, ze względu na wielkość i tempo rozwoju gospodarki.
– To największa demokracja świata, oparta w wielu dziedzinach na przepisach i procedurach, wdrożonych tam przez Brytyjczyków i kraj ludzi młodych, otwarty przede wszystkim na Europę, a nie Azję czy Amerykę – mówi prezes Zaleski. – Chcemy to wykorzystać, a nasz cel na ten rok jest dość ambitny – zamierzamy do końca 2017 osiągnąć całkowitą niezależność finansową spółki-córki oraz rozbudować sieć sprzedaży wyżej wymienionych maszyn.
Nieplanowana spółka-córka w Emiratach
Zwiększenie sprzedaży maszyn i  udziału w rynku, to zadanie Promotech Middle East – nowego podmiotu, utworzonego w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Początkowo polski eksporter, zaangażowany w organizację spółki w Indiach, nie planował inwestycji kapitałowej na terenie Emiratów.
Jednak nasze sprawy na tym rynku tak się potoczyły, że już na początku tego roku musieliśmy podjąć odważną decyzje o otwarciu własnej firmy również tam – opowiada Bohdan Zaleski. – Nasz dotychczasowy dystrybutor zajmuje się od tego roku sprzedażą wybranych maszyn na rynku ZEA. Natomiast nasza spółka-córka będzie sprzedawała tam pozostały nasz asortyment – głównie duże systemy do automatyzacji spawania – CNC.
Prócz tego, najważniejszym zadaniem nowego podmiotu będzie rozwój sieci sprzedaży w pozostałych krajach Półwyspu Arabskiego takich jak: Kuwejt, Arabia Saudyjska, Katar, Oman.
Kraje Zatoki Perskiej to rynek, na którym możemy osiągać dobre wyniki – świadczą o tym ilości maszyn, sprzedawanych obecnie na tych rynkach – twierdzi Bohdan Zaleski. – Wszystkie kraje tego regionu były, w mniejszym czy większym stopniu, uzależnione od dochodów z ropy. W tej chwili gospodarki te wychodzą z szoku po drastycznym spadku ceny ropy i rozpoczynają nowe projekty infrastrukturalne, które mają zwiększyć ich atrakcyjność inwestycyjną i gospodarczą, po tym jak ropa przestanie utrzymywać ich budżety.
Tak jak w Indiach, również w Dubaju obecnie funkcjonuje biuro handlowe spółki i magazyn, koordynowane przez handlowca – managera firmy.
Celem dla naszej spółki w ZEA na rok 2017 jest rozbudowa sieci sprzedaży w krajach arabskich, osiągnięcie niezależności finansowej od spółki-matki oraz zatrudnienie dodatkowo dwóch osób – dodaje prezes Zaleski.

 

Źródło: Promotech

Authors

Related posts

Góra
English