Narzędzia Promotechu sprzedają się w Zatoce Perskiej

Kraje arabskie odczuwają skutki spadku cen ropy i marazmu na rynku inwestycji. Oznaki spowolnienia widać było na styczniowych targach SteelFab w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w których uczestniczył białostocki Promotech.
Odbywające się w Sharjah targi SteelFab to najważniejsza wystawa branży spawalniczej na Bliskim Wschodzie. Wystawcy z różnych stron świata prezentują tam maszyny i urządzenia do cięcia i obróbki metali.
Tegoroczna edycja targów była zdecydowanie najsłabsza od wielu lat – ocenia Bohdan Zaleski, wiceprezes Promotechu ds. sprzedaży. – Odwiedzających było zdecydowanie mniej niż w poprzednich latach. Także międzynarodowy zasięg tych targów wydawał się znacznie mniejszy. Ciekawym zjawiskiem była nieobecność na targach kilku naszych konkurentów. Jest to moim zdaniem kolejny dowód na to, że rynek w naszej branży jest bardzo płytki.

 

Promotech Steelfab 2017.1_m

 

W tym roku Promotech – producent i eksporter narzędzi i automatów spawalniczych – prezentował na targach swoją podstawową ofertę maszyn, czyli wiertarki el-mag, ukosowarki i wózki spawalnicze. To właśnie na takich małych, przenośnych urządzeniach do mechanizacji prac w branży metalowej opiera się sprzedaż spółki w regionie Zatoki Perskiej.
Ich stosunkowo  niska cena powoduje, że dość dobrze bronią się przed cięciami inwestycyjnymi – mówi Bohdan Zaleski. – Tam, gdzie duzi producenci np. konstrukcji stalowych wstrzymują się z zakupami całkowicie zautomatyzowanych linii, nasze maszyny okazują się być przystępnym, niedrogim rozwiązaniem na czas zawirowań rynkowych.
Jak ocenia przedstawiciel Promotechu, rynki Półwyspu Arabskiego dość mocno odczuwają spadek cen ropy. Z drugiej strony niepewność gospodarcza wpływa na wstrzymywanie decyzji inwestycyjnych. W ubiegłym roku duża ilość projektów sprowadzała się jedynie do wykończania rozpoczętych wcześniej inwestycji. Kilka tygodni temu natomiast rząd Arabii Saudyjskiej ogłosił wstrzymanie kilku miliardowych inwestycji infrastrukturalnych.
Takie decyzje mają wpływ na naszą branżę w całym regionie – dodaje Bohdan Zaleski. – Dlatego w tym roku nie spodziewamy się przełomowych kontraktów na rynkach arabskich. Będzie to raczej dalsze mozolne zdobywanie tych rynków małymi kroczkami.
Spółka planuje też radykalne zwiększenie nakładów na szkolenia lokalnych dystrybutorów.
Zdajemy sobie sprawę, że efekty mogą przyjść dopiero za parę lat ale bez zdecydowanego zaangażowania w rynek nie można liczyć na interesujące wyniki – podkreśla wiceprezes Zaleski.
W tym roku Promotech wystawiał się na targach SteelFab wspólnie ze swoim partnerem handlowym, odpowiedzialnym za dystrybucję maszyn spółki na rynku ZEA.

 

Źródło: Promotech

Authors
Tagi

Related posts

Góra
English