ABB dostarcza 5 pakietów trakcyjnych dla nowych lokomotyw Newag

LYS202770_1

 

Przekształtniki kompaktowe oraz silniki ABB zasilą 5 lokomotyw Griffin produkowanych przez Newag w Gliwicach. Pierwsza partia pakietów trakcyjnych zostanie dostarczona już we wrześniu 2016 roku.

Dla ABB to kontrakt na wyposażenie lokomotyw produkowanych przez Newag. Firma dostarczy 5 pakietów trakcyjnych, w skład których wejdą przekształtniki BORDLINE CC 1500, zapewniające zoptymalizowane zasilanie i sterowanie silnikami trakcyjnymi oraz umożliwiające wykorzystanie energii z hamowania do zasilania obwodów pomocniczych pojazdu oraz zwrotu do sieci trakcyjnej. Oprócz głównego elementu układu napędowego firma dostarczy 20 silników trakcyjnych AMXL450. Innowacyjne pakiety trakcyjne firmy ABB zawierają także filtry sieciowe oraz transformatory pomocnicze. Cechą charakterystyczną przekształtnika zaprojektowanego dla tego projektu jest dodatkowy moduł prostownikowy dla systemu Dual Power firmy Newag. Umożliwia on przełączenie zasilania lokomotywy na spalinowe i wykorzystywane jest głównie na niezelektryfikowanych końcach linii kolejowych oraz w nagłych przypadkach braku zasilania z sieci trakcyjnej.

– Przekształtniki BORDLINE produkowane są w fabryce ABB w Aleksandrowie Łódzkim – mówi Artur Kucybała, dyrektor Lokalnej Grupy Produktowej Przekształtników Trakcyjnych. – Zespół z Aleksandrowa Łódzkiego nie tylko dostarcza produkty, ale także zapewnia pełen pakiet serwisowy dla tych komponentów. Jest to bardzo istotny element współpracy z Newag S.A., choćby ze względu na skrócony czas ewentualnych napraw.

Silniki trakcyjne o specjalnej konstrukcji bezkadłubowej dla lokomotyw produkowane są natomiast w szwedzkiej fabryce ABB, jednak podstawowy serwis awaryjny zapewniony mają także w Polsce. Główne naprawy odbywać się będą w Szwecji lub w warsztatach serwisowych ABB w Ostrawie.

Przekształtniki i silniki trakcyjne ABB mogą być stosowane w bardzo wymagających projektach taborowych. Spełniają rygorystyczne normy i wymagania stawiane przez projekty realizowane w różnych częściach świata (zarówno w klimacie pustynnym, jak i w miejscach, gdzie występuje oblodzenie sieci trakcyjnej) i na potrzeby różnych typów pojazdów szynowych.

– Co więcej, nasze produkty są „szyte na miarę” – mówi Łukasz Grzybowski, kierownik Lokalnej Jednostki Sprzedaży Silników i Generatorów. – Silniki dla lokomotyw Griffiin zostały opracowane specjalnie dla tego projektu i parametrów tych pojazdów.

Griffin to czteroosiowa lokomotywa wykorzystująca silniki o mocy 1400kW każdy. Wykorzystywana jest w transporcie towarowym, jednak dzięki modułowej budowie, lokomotywy z tej platformy mogą być wykorzystywane również do innych celów – także transportu osobowego. Taka budowa pojazdów umożliwia również pracę przy zasilaniu z sieci trakcyjnej o różnym napięciu.

Pierwszy pakiet trakcyjny ABB trafi do klienta już we wrześniu 2016 roku. Będzie on przeznaczony dla lokomotyw, które w formie leasingu będą użytkowane przez LOTOS Kolej. Kolejne 4 pakiety będą dostarczane przez ABB regularnie co miesiąc.

 

Źródło: ABB

Authors

Related posts

Góra
English