VW Caddy Alltrack już w sprzedaży

Vw caddy_alltrack_van_outdoor_cdc0550_m

 

Zaprezentowana przed trzema laty rekreacyjna wersja Caddy z krótkim rozstawem osi, opatrzona przydomkiem Cross, doczekała się właśnie godnego następcy w postaci Alltracka. Auto z elementami stylistycznymi typowymi dla samochodów terenowych można kupić w wersji furgon lub osobowej. Jak na wersję Alttrack przystało, Caddy jest oferowany również z napędem na cztery koła 4MOTION.

 

VW alltrack_20160207_015_m

 

W obu wersjach – Furgon i Trendline – Caddy Alltrack jest oferowany z aż ośmioma silnikami do wyboru. Benzynowe jednostki napędowe mają pojemność 1,0 l, 1,2 l i 1,4 l i moc – odpowiednio – 75 kW/102 KM, 62 kW/84 KM i 92 kW/125 KM. Turbodiesel 2.0 TDI występuje w aż 4 wariantach mocy – 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 90 kW/122 KM i 110 kW/150 KM. Ponadto, klienci mają do wyboru również oszczędny silnik 1.4 TGI o mocy 81 kW/110 KM zasilany gazem ziemnym. Zależnie od rodzaju silnika można wybierać między mechanicznymi przekładniami 5- i 6-biegowymi lub 6- albo 7-stopniowymi dwusprzęgłowymi DSG.

 

VW alltrack_20160207_010_m

 

Nowy model seryjnie jest wyposażony w – między innymi – system „Front Assist”, który monitoruje otoczenie przed samochodem, w funkcję hamowania awaryjnego w mieście (City Emergency Braking), a także w system automatycznego hamowania po kolizji. Front Assist ostrzega kierowcę przed grożącym niebezpieczeństwem, a w wypadku zagrożenia kolizją przygotowuje pojazd do awaryjnego hamowania, wspiera działanie hamulców i jeżeli kierowca nie zareaguje, sam automatycznie inicjuje hamowanie samochodu. Z kolei system automatycznego hamowania po kolizji zmniejsza lub całkowicie eliminuje ryzyko uderzenia auta po wypadku w kolejną przeszkodę. Do zderzenia z więcej niż tylko jedną przeszkodą dochodzi aż w jednej czwartej wypadków, w których pasażerowie doznali obrażeń. Aby temu zapobiec, system automatycznego hamowania po kolizji po pierwszym zderzeniu samoczynnie uruchamia hamulce, jeśli kierowca sam nie jest w stanie tego zrobić.

 

Vw alltrack_20160207_053_m

 

Każdy Caddy Alltracka seryjnie jest również wyposażony w system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z systemami ABS, EDS, ASR, MSR, asystentem siły hamowania i systemem stabilizacji toru jazdy przyczepy. Do wyposażenia standardowego wersji Furgon należą 4 poduszki powietrzne, natomiast osobowej odmiany Trendline – 6 poduszek powietrznych.

 

Vw alltrack_20160207_008_m

 

Oferowany w ramach wyposażenia dodatkowego system ACC, który reguluje automatycznie odstęp od poprzedzającego auta – aktywny podczas jazdy z prędkościami od 0 do 160 km/h (auta z DSG) lub od 30 do 160 km/h (samochody z mechaniczną skrzynią biegów) – mierzy odległość i różnicę prędkości w stosunku do pojazdu jadącego z przodu. W autach wyposażonych w przekładnię DSG system ACC przyhamowuje pojazd np. podczas jazdy w kolumnie albo w korku, powodując nawet jego całkowite zatrzymanie.

 

VW caddy_alltrack_car_back_interior_008_m

 

Caddy Alltracka można także wyposażyć (opcjonalnie) w asystenta świateł drogowych „Light Assist” oraz w czujnik rozpoznawania zmęczenia kierowcy. Do egzemplarzy wyposażonych seryjnie w system radiowy „Composition Color” albo w dostępny za dopłatą system „Composition Media” lub radiowo-nawigacyjny „Discover Media” można zamówić kamerę cofania. Opcjonalny system „Park Assist” ułatwia zarówno parkowanie „w zatoczkach”, jak i prostopadle do krawędzi jezdni.

Dwie wersje silnikowe Caddy Alltracka – 2.0 TDI o mocy 90 kW/122 KM i 110 kW/150 KM – można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION. Napęd na cztery koła poprawia trakcję Alltracka zarówno na asfaltowych drogach, jak i poza nimi i dobrze pasuje do zewnętrznego stylu auta.

 

VW new-caddy-interior_005_1800x1800_m

 

Samochód doskonale zda egzamin jako samochód np. dla serwisu maszyn i urządzeń, w przedsiębiorstwach komunalnych i energetycznych, zwłaszcza wyposażony w napęd na 4 koła oraz systemy ułatwiające pracę kierowcy (m.in ogrzewanie postojowe, kamery, itp.). Przypomnijmy, że Caddy jest produkowany przez poznańską fabrykę Volkswagena.

Ceny nowego Caddy Alltracka zaczynają się od 59 450 zł netto za model z nadwoziem typu furgon (73 124 zł brutto) i 76 100 zł netto za wersję osobową Trendline (93 603 zł brutto) – w obydwu przypadkach chodzi o modele z podstawowym silnikiem 1.2 TSI o mocy 84 KM.

 

Źródło: Volkswagen

Authors

Related posts

Góra
English