Urządzenia spawalnicze Promotechu podbijają niemiecki rynek

 

Nawiązanie współpracy z nowym partnerem z branży spawalniczej pozwoliło Promotechowi na znaczne zwiększenie obrotów z rynkiem niemieckim. Na listopadowych targach BlechEXPO w Stuttgarcie firma prezentowała swoje urządzenia, które chce sprzedawać m.in. na tym rynku.

Rok 2015 jest dla Promotechu przełomowy jeśli chodzi o współpracę z zachodnim sąsiadem. Do tej pory białostocki producent sprzedawał Niemcom głównie wiertarki elektromagnetyczne. Teraz – dzięki nawiązaniu współpracy z nowym dystrybutorem i liderem niemieckiej branży spawalniczej – Promotech rozszerzył asortyment o wózki spawalnicze i akcesoria do nich.

Dzięki temu już w marcu nasze obroty z rynkiem niemieckim znacznie wzrosły i wyniosły ponad pół miliona euro – mówi Marek Siergiej, prezes Promotechu. – Mamy nadzieję na rozwój tej sprzedaży w kolejnych latach i to nie tylko na rynek niemiecki. Nasz nowy partner jest producentem i dystrybutorem urządzeń spawalniczych także na inne rynki, np. w kierunku Indii.

Nie tylko wózki spawalnicze Promotech chce sprzedawać w Niemczech. W listopadzie spółka przeprowadzi pierwszą na tamtym rynku instalację automatu spawalniczego MCM 1000 – pięcioosiowego urządzenia do wycinania otworów i wspawywania króćców w zbiornikach ciśnieniowych.

Ta instalacja to początek ekspansji Promotechu na rynek niemiecki z naszą ofertą urządzeń do automatyzacji procesów cięcia i spawania – mówi Zbigniew Kopciewski, dyrektor sprzedaży Promotechu.

Automaty MCM spółka prezentowała także podczas listopadowych XII targów branży obróbki blach BlechEXPO w Stuttgarcie.

W trakcie targów prowadzone były rozmowy na temat kilku kluczowych projektów, które mogą zaowocować kolejnymi instalacjami MCM w latach 2016–2017 – dodaje Zbigniew Kopciewski. – Pracujemy też nad uruchomieniem sprzedaży kompletnej oferty ukosowarek do rur i blach na rynku niemieckim.

Jeżeli rozmowy zakończą się porozumieniem, to już w pierwszym kwartale 2016 roku uruchomimy pierwsze dostawy maszyn.

To właśnie nowe ukosowarki Promotechu wzbudziły największe zainteresowanie podczas targów, podobnie jak system do automatyzacji spawania – półportal WA.

Wyroby spółki, poza stoiskiem firmowym, prezentowane były także na czterech innych stoiskach partnerów handlowych Promotechu.

Możemy otwarcie powiedzieć, że nasza oferta była najlepiej prezentowaną ofertą firm polskich na tych targach – mówi dyrektor Kopciewski. – To wydarzenie stało się doskonałą okazją do nawiązania nowych kontaktów handlowych, jak i podtrzymania obecnych relacji. Udział w nim to także element długoletniego planu budowy i rozpoznawalności marki Promotech na rynku światowym.

 

Źródło: Promotech

Authors

Related posts

Góra
English