Nowy Volkswagen Caddy – teraz w wersji Alltrack

 

VW Caddy Alltrack 20150910vr0002_m

Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje po raz pierwszy podczas Międzynarodowej Wystawy Samochodowej we Frankfurcie (IAA, 15–17 września 2015 r.) najnowszą terenową wersję swojego bestsellerowego modelu Caddy. Następca Cross Caddy nosi teraz nazwę Caddy Alltrack i jest dostępny w wersjach osobowej oraz furgon. Auto to produkowane jest w polskiej fabryce Volkswagen Poznań.
Dzięki 17-calowym obręczom kół „Quito” z lekkich stopów, nowemu metalizowanemu lakierowi „Mojave” oraz opcjonalnemu napędowi na cztery koła 4MOTION najnowsza wersja dostawczego auta miejskiego i rodzinnego vana mocno odróżnia się od innych Caddy.
Da sobie radę w każdych warunkach – indywidualne elementy nadwozia i szerokie progi w kolorze matowego srebra z napisem Alltrack nie pozostawiają wątpliwości, że mamy do czynienia z nową, atrakcyjnie stylizowaną wersją modelu Caddy czwartej generacji.
Czarne osłony na nadkolach, czarne progi, czarne listwy u dołu zderzaka sygnalizują trwałość i odporność, a kontrastując z elementami lakierowanymi w kolorze nadwozia – np. ze zderzakami, bocznymi listwami czy klamkami – podkreślają terenowy styl nowego Caddy. Specjalnie dedykowane osłony podwozia są również czarne i kontrastują z elementami w kolorze srebrnym.
Inne stylizacyjne wyróżniki nowej terenowej wersji Caddy to, charakterystyczne tylko dla Alltracka, lakierowane szczeblinki osłony chłodnicy z trzema chromowanymi listwami, lakierowane na srebrno obudowy zewnętrznych lusterek (takich, jakie mają wersje osobowe), podwójne reflektory z żarówkami H7, reflektory przeciwmgłowe, przyciemnione lampy z tyłu, logo Alltrack na osłonie chłodnicy oraz z tyłu nadwozia, a także relingi dachowe w kolorze srebrnym.
We wnętrzu Caddy Alltrack w wersji osobowej ma typową tylko dla tej wersji tapicerkę „7Summits” oraz składane stoliki na zewnętrznej stronie oparć przednich foteli. Na fotelach wersji furgon zastosowano odporny materiał „Pilion”. Obydwie wersje Caddy Alltracka mają pakiet wyposażenia skórzanego (kierownica, dźwignia hamulca ręcznego, osłona dźwigni zmiany biegów) z dopasowanymi kolorystycznie szwami. W wersji osobowej dochodzą do tego kolejne elementy wyposażenia, wśród nich ruchomy podłokietnik oraz pakiet chromowanych elementów wykończenia (pokrętło włączające światła, dźwignia regulacji lusterek, włącznik podnośnika szyb i końcówka dźwigni hamulca ręcznego), pedały w kolorze aluminium, dywaniki z napisem Alltrack i ozdobnym szwem oraz dekoracyjne panele w kolorze „Carbon Square Dark” na tablicy rozdzielczej.
Ale nie tylko pod względem estetycznym nowe Caddy Alltrack ma wiele do zaoferowania: stworzono je w oparciu o Caddy najnowszej generacji i wyposażono w wiele elementów z wersji Comfortline. Auto można także zamówić w każdej wersji silnika i skrzyni biegów, w jakich jest dostępne Caddy Trendline. Paleta jednostek napędowych składa się z czterech oszczędnych diesli TDI o pojemności 2,0 litra i mocy od 75 do 150 KM oraz z trzech benzynowych silników TSI o niskiej emisji spalin, pojemności 1,0; 1,2 oraz 1,4 litra i mocy od 84 do 125 KM; oferta obejmuje również jednostkę 1.4 TGI o mocy 110 KM, napędzaną gazem ziemnym. Zależnie od rodzaju silnika można wybrać 5- lub 6-biegową mechaniczną skrzynię biegów lub 6- albo 7-stopniową dwusprzęgłową automatyczną przekładnię DSG. Opcjonalnie nowe Caddy Alltrack można zamówić z napędem na cztery koła 4MOTION.
Wyposażone seryjnie w system ruszania na wzniesieniu, Caddy Alltrack w wersji osobowej ma także manualną klimatyzację, lusterko wewnętrzne automatycznie odbijające światło, automatyczny włącznik świateł, światła do jazdy dziennej, funkcje Leaving Home i Coming Home oraz czasowy włącznik wycieraczek z czujnikiem deszczu. Kierowca będzie mógł także skorzystać z ogranicznika prędkości oraz systemu radiowego Composition Colour z 5-calowym kolorowym ekranem dotykowym.

 

Volskwagen Caddy jest ciekawą ofertą dla firm, których pracownicy muszą dojechać w nieco trudniejszych warunkach do celu (np. firmy serwisujące maszyny budowlane znajdujące się w terenie, przedsiębiorstwa energetyczne czy kanalizacyjne). Z pewnością Caddy z napędem na 4 koła nie ma właściwości trakcyjnych równych typowej “terenówce”, ale ma – przy nieco mniejszych możliwościach poruszania się w terenie – znacznie obszerniejsze wnętrze (zwłaszcza w wersji Maxi o długości 4878 mm) oraz wyposażenie zapewniające komfort użytkownika, jakiego nie oferuje chyba żadna inna firma. Dość powiedzieć, że są to dodatki znane raczej z samochodów osobowych i to z wyższej półki. Zaliczyć do nich można ogrzewaną przednią szybę, podgrzewane dysze wycieraczek, automatyczną skrzynię biegów DSG, czujnik deszczu i zmierzchowy, komputer pokładowy, tempomat, dogrzewacz (webasto) spalinowy lub wodny, asystent parkowania z tylną kamerą, podgrzewane fotele, a nawet specjalny luk w dachu ułatwiający transport drabiny. Przestawna krata wewnątrz oddzielająca przedział bagażowy podwyższa bezpieczeństwo kierowcy i pasażera. Boczne drzwi przesuwne ułatwiają za/rozładunek, natomiast w miejsce uchylnej klapy z tyłu można zamówić dwuskrzydłowe drzwi. Oszczędności sprzyja wyposażenie auta w zasilanie gazem ziemnym CNG.

 

Źródło: VW

 

Więcej zdjęć w Galerii

Authors
Tagi

Related posts

Góra
English