Drutex obchodzi 30. urodziny

 

Drutex DSC_8694_01_m

Największy w Europie producent okien z PVC obchodzi w tym roku swoje trzydzieste urodziny. Jako lider w branży gwarantuje, poza innowacyjnymi produktami, dostawy stolarki w całej Europie w terminie zaledwie siedmiu dni. Elastyczność i sprawność działania są ważnymi czynnikami sukcesu producenta okien. Założyciel i prezes firmy, Leszek Gierszewski, zawsze podkreśla, że biznes nie ma czasu i tę zasadę wdrożył również w swojej firmie.

DRUTEX pojawił się na rynku w 1985 roku. W ciągu zaledwie trzech dekad firma stała się liderem w branży okien w Europie i jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Zarówno Polacy, Włosi jak i Niemcy znają kampanię reklamową firmy z trzema gwiazdami futbolu: Andreą Pirlo, Philippem Lahmem i Jakubem Błaszczykowskim. Od roku 2014 trzej piłkarze są ambasadorami marki DRUTEX i wspierają markę w budowaniu jej pozycji w Europie.

 

DRUTEX_SA__08_m

 

W tym roku firma obchodzi swoje 30-lecie. Leszek Gierszewski, założyciel i prezes DRUTEX-u, ma za sobą niezwykle ciekawą historię rozwoju firmy. Od ponad 20 lat wytwarza okna, które dziś stanowią najważniejszy produkt w ofercie firmy. Gierszewski zbudował firmę od zera, zaczynając skromnie – od kilku pracowników. Dziś zatrudnia już ponad 2.000 osób i jest jednym z największych pracodawców w regionie. Przed rozpoczęciem własnego biznesu Leszek Gierszewski był siedem lat wykładowcą obrony cywilnej na uczelni w Słupsku. Zawsze jednak czuł pociąg do biznesu. Miał techniczne zamiłowania, interesowały go nowe technologie, nowoczesne rozwiązania i niekonwencjonalne pomysły. Dlatego postanowił porzucić karierę w wojsku i rozpocząć własny biznes. Swoje pierwsze kroki stawiał produkując doniczki. W roku 1985 stworzył DRUTEX, który początkowo produkował siatki ogrodzeniowe, później druty i wyroby z drutu. Stąd zresztą wywodzi się również nazwa firmy. Jak każdy zdroworozsądkowy przedsiębiorca, Leszek Gierszewski wciąż jednak szukał nowych możliwości.

 

Drutex DSC_5497_m

 

Budowa własnego domu stała się pretekstem do wizyty na targach budowlanych w Gdańsku, gdzie zobaczył maszyny do produkcji okien. Wtedy pomyślał o własnej produkcji stolarki na poważnie. Już wcześniej interesował się wytwarzaniem okien, jednak czas nie wydał się właściwy na rozpoczęcie tego typu biznesu. Dopiero podczas gdańskich targów podjął decyzję, żeby zainwestować w nowy model biznesu. Trochę tak jakby chcąc napić się piwa zbudował cały browar.

Jako producent okien DRUTEX szybko zyskał ogólnopolską rozpoznawalność i uznanie, krótko później zaczął eksportować za granicę, by dwadzieścia lat później zyskać miano firmy międzynarodowej. – Jesteśmy dumni, że udało nam się stworzyć markę, która jest synonimem wysokiej jakości, rzetelności i wiarygodności. Produkujemy okna zgodnie ze światowymi standardami, wyznaczamy trendy na rynku stolarki, a dzięki kontroli jakości na każdym etapie produkcji, własnemu działowi badań i rozwoju mamy realny wpływ na każdy etap produkcji naszych okien. Nasze laboratorium wyposażone jest w maszyny i urządzenia do kontroli jakich nie powstydziłaby się niejedna instytucja certyfikująca. Co więcej, mamy w firmie największą maszynę badawczą, podobną do tej, na której bazuje niemiecki instytut IFT Rosenheim. Zapewniamy najwyższą jakość naszych produktów – podsumowuje Gierszewski

 

Drutex DSC_5603_m

 

Od roku 1994 DRUTEX produkuje okna i drzwi z PVC. Dziś ten segment stolarki ma największy udział w całkowitej ofercie firmy i zapewnia jej pozycję lidera rynku w Europie. Okna DRUTEX-u, który wciąż pozostaje firmą rodzinną, mimo że rozmiarami przypomina już korporację, wyróżniają się świetnymi parametrami w zakresie energooszczędności i wysoką jakością. Dzięki profesjonalnym urządzeniom do badania swoich produktów DRUTEX regularnie sprawdza swoją stolarkę pod kątem szczelności, przepuszczalności powietrza czy odporności na wiatr. Laboratorium firmy działa 24 godziny/dobę. Wybór i produkcja okien DRUTEX-u to proces w pełni zindywidualizowany. Przypomina dobieranie garnituru. Każde okno tworzone jest tak, aby było idealnie dopasowane do oczekiwań klienta. Zaczyna się od zdjęcia miary, następnie dopasowanie, dobór materiału i wybór z palety 31 kolorów, wybór detali, aż po finalną produkcję i dostawę – wszystko jest perfekcyjnie zorganizowane.

Oprócz doskonałej jakości i dynamicznego rozwoju istotnym elementem strategii Gierszewskiego jest także konkurencyjny termin dostawy okien: „Dziś średni czas dostawy okien na rynku wynosi sześć do ośmiu tygodni. To jest dla mnie nie do przyjęcia. Jesteśmy doskonalone zorganizowani, elastyczni, sprawni. Zoptymalizowaliśmy procesy wewnątrz firmy tak, że gwarantujemy naszym klientom dostawę w siedem dni. I to w całej Europie. Klienci potrzebują pewności i dokładności w planowaniu budowy.”, wyjaśnia Gierszewski. Także flota ponad 200 nowoczesnych ciężarówek Mercedes dostaw ma swój udział w szybkości dostaw.

 

Drutex firma-g5_m

 

Od przyjęcia zlecenia, przez jego akceptację, produkcję, aż po wysyłkę towaru – mówimy o pełnej optymalizacji. DRUTEX utrzymuje przy tym płaską strukturę organizacyjną, co pozwala szybko i elastycznie podejmować decyzje. Nowoczesny park maszynowy i inwestycje w nowoczesność pomagają firmie wzmacniać swoją pozycję na rynku okien. Gierszewski od lat stawiał też na niezależność. Nie był i do dziś nie jest zwolennikiem szeroko promowanych teorii związanych z outsourcingiem, leasingiem, itd. – Już od lat sami produkujemy na nasze potrzeby szyby zespolone i profile okienne., przy czym te ostatnie wyłącznie z materiału pierwotnego. Nie ma mowy o materiale z recyclingu. Mamy też własną hartownię szkła. Należymy do niewielkiej grupy producentów, którzy pod jednym dachem robią samodzielnie tak wiele. Już pierwsze wyprodukowane przez nas okno było wyposażone w naszą własną szybę zespoloną. Dzięki temu też mamy większy wpływ na jakość naszych produktów, bo nadzorujemy każdy etap produkcji – od proszków, przez profile, szyby, po gotowe okno i dostawę – tłumaczy prezes Gierszewski.

 

Drutex 06_m

 

DRUTEX ma świetnie zorganizowaną sieć sprzedaży na całym świecie. Sprzedaje swoje produkty poza Europą również w Stanach Zjednoczonych, Meksyku, Australii i na Bliskim Wschodzie. Rosnący popyt na produkty firmy doprowadził do powstania Europejskiego Centrum Stolarki. Po ukończeniu pierwszego etapu inwestycji ( 30.000 m2) powstaje już 7.000 okien dziennie. Gdy z końcem tego roku zakończy się drugi etap inwestycji ( 25.000 m2), każdego dnia zakład opuszczać będzie 10.000 okien. To ogromna przewaga nad najsilniejszymi konkurentami w Europie. Przykładem wielkiego eksportowego sukcesu są wyjątkowe projekty na całym świecie, takie jak wyposażenie w okna hotelu Hilton w Nowym Jorku, ale również Hyatt czy Holiday Inn w Stanach Zjednoczonych czy też kopalni złota i największej fabryki klocków w Meksyku.

Wyjątkowa strategia działania i długofalowa wizja prezesa czynią z DRUTEX-u wiodącego producenta okien w Europie, i to z apetytem na więcej. Firma od lat na całym notuje dynamiczne wzrosty sprzedaży i wyróżnia się proinwestycyjnym podejściem. W inwestowaniu nie ma umiaru, a prezes wciąż twierdzi, że jest dopiero na początku drogi rozwoju.

 

Źródło: Drutex

Authors

Related posts

Góra
English