Przedstawiciele Grupy Azoty i Centrum Kompetencji Puławy na 8 Kongresie Technologii Chemicznej w Rzeszowie

Paweł Jarczewski, prezes Grupy Azoty oraz Zenon Pokojski wiceprezes Grupy Azoty Puławy i koordynator Centrum Kompetencji Puławy wzięli udział w panelu poświęconemu innowacyjności w polskim przemyśle chemicznym.
– Jestem optymistą, kiedy patrzę jak polskie czempiony narodowe radzą sobie w kwestiach innowacji – mówił Prezes Grupy Azoty Paweł Jarczewski. – Aby dobrze rozumieć oczekiwania rynku trzeba cały czas się z nim komunikować – podkreślał Zenon Pokojski wiceprezes Grupy Azoty Puławy. 
Azoty Jarczewski big_1392709588_mg_5649_m

Paweł Jarczewski, Prezes Grupy Azoty

Paweł Jarczewski, prezes Grupy Azoty oraz Zenon Pokojski wiceprezes Grupy Azoty PUŁAWY i koordynator Centrum Kompetencji Puławy wzięli udział w panelu poświęconemu innowacyjności w polskim przemyśle chemicznym. W dyskusji udział wzięli także Cezary Możeński, dyrektor Instytutu Nowych Syntez Chemicznych, Tomasz Zieliński prezes Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego oraz przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki i PKN Orlen.
– Innowacyjność jest ważnym elementem, który ma wzmocnić całą polską gospodarkę. Na innowacyjność patrzymy nie tylko jako tworzenie nowego produktu, ale przede wszystkim to stworzenie całego systemu umożliwiającego właśnie wytwarzanie takich nowych produktów – mówił Jarczewski.
Prezes Grupy Azoty zwracał także uwagę na konieczność kooperacji największych polskich przedsiębiorstw. – Gospodarkę wzmacnia współpraca firm, przede wszystkich czempionów narodowych. To standard w skali światowej, szczególnie widoczny np. w Niemczech, gdzie np. korporacje chemiczne doskonale kooperują z potężnym przemysłem samochodowym. Polskie firmy powinny iść podobną drogą. Jestem optymistą jeśli chodzi o polskie firmy w kwestiach innowacji. Musimy nadrabiać zaległości, ale to się dzieje w Polsce, a przemysł chemiczny jest tego dobrym przykładem – mówił prezes Jarczewski.
Z kolei Zenon Pokojski, który jest również koordynatorem Centrum Kompetencji Puławy zwracał uwagę na konieczność rozumienia potrzeb klientów. – Wartość rynkową organizacji nie buduje się na poziomie instalacji na terenie zakładów, ale na poziomie klienta końcowego. Dla nas to bardzo ważne. Dlatego jako sprzedawcy nawozów musimy znać potrzeby rynku, dlatego cały czas komunikujemy się z przedsiębiorcami rolnymi, aby znać ich potrzeby i pod nie przygotować ofertę.
Centrum Kompetencji Puławy które liczy już 12 konsorcjantów, powstało po to aby biznes i nauka spotkały się i komunikowały z ostatecznymi klientami. Bez tego biznes nie stworzy dobrej oferty, która powinna dać korzyści odbiorcy – mówił prezes Pokojski.
Paweł Jarczewski zwrócił również uwagę na kwestie związane ze wzrostem znaczenia kwestii bezpieczeństwa żywnościowego w międzynarodowej polityce gospodarczej. – To coraz bardziej istotny wątek na najważniejszych światowych forach ekonomicznych. My też to zauważamy i jako producent nawozów jesteśmy zainteresowani aby zabierać aktywnie głos w tej dyskusji – poinformował Jarczewski.
Źródło: Grupa Azoty
Authors

Related posts

Góra
English