Ponad 140 nowych pojazdów pogotowia energetycznego w Enei Operator

Enea Operator inwestuje we flotę pogotowia energetycznego. W tym roku spółka przekaże do eksploatacji ponad 250 nowych pojazdów dla brygad terenowych, z czego ponad połowa to samochody pogotowia energetycznego. 24 sierpnia Piotr Florek, wojewoda wielkopolski oraz Michał Jarczyński, prezes Enei Operator przekazali pracownikom posterunków energetycznych kluczyki do nowych samochodów.

 

Enea samoch_pog_energetycznego_m

 

Nawałnice, które latem nie oszczędzały północno-zachodniej Polski, czyli obszaru działania Enei Operator, pokazały jak ważne jest sprawne działanie brygad pogotowia energetycznego w terenie. Dlatego firma dbając o ciągłą poprawę świadczonych usług, inwestuje we flotę dla pogotowia energetycznego. W tym roku w teren wyjedzie  ponad 140 nowych pojazdów pogotowia, które ułatwią elektromonterom  dotarcie do uszkodzonych urządzeń i pracę przy przywracaniu zasilania.

– Musimy być przygotowani do reagowania na awarie sieci, które często towarzyszą gwałtownym burzom i nawałnicom. Zakup nowych samochodów dla posterunków energetycznych pozwala z optymizmem patrzeć na przygotowanie spółki do realizacji tych zadań – powiedział wojewoda wielkopolski Piotr Florek.

– Dzisiejsza cywilizacja jest oparta na technice, a siłą która napędza tę cywilizację jest energia elektryczna. Bez prądu –praktycznie nie można funkcjonować – powiedział prezes Jarczyński. Od szybkości  usuwania awarii, od zdolności do szybkiego reagowania  zależy jak szybko będziemy działać,  jak szybko będziemy w stanie odtworzyć uszkodzoną sieć elektroenergetyczną i przywrócić dostawy energii do naszych klientów – dodał.

Pojazdy zostały na zamówienie przystosowane do specyficznej roli jaką będą pełnić, a ich wyposażenie znacznie różni się od standardowego. W samochodach zastosowana została specjalistyczna zabudowa. Wyposażone są w dodatkowe zewnętrzne oświetlenie ledowe, kamery cofania, osłony pozwalające na jazdę w trudnym terenie oraz wyciągarki. Ponadto część  pojazdów posiada napęd na cztery koła oraz możliwość blokady tylnego mostu, co ma bardzo duże znaczenie dla jednostek obsługujących obszary wiejskie i zalesione, gdzie dojazd do uszkodzonych urządzeń trwa często dłużej niż sama naprawa.

 

Źródło: Enea

Authors

Related posts

Góra
English