Chipita zainwestuje min. 64 mln zł w zakład w Łódzkiej SSE w Tomaszowie Mazowieckim

Chipita_m
 

Chipita Poland otrzymała drugie zezwolenie na działalność w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. W Podstrefie Tomaszów Mazowiecki inwestor deklaruje zatrudnienie przynajmniej 50 nowych pracowników.

Chipita Poland działa na polskim rynku producentów produktów spożywczych od 1998 r. Spółka w 2005 r. rozpoczęła program inwestycyjno-produkcyjny w Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej na terenie nowego zakładu produkcyjnego w Tomaszowie Mazowieckim. Podstawowa działalność spółki to produkcja i sprzedaż przekąsek (w opakowaniach) na bazie mąki i wyrobów cukierniczych z czekoladą. Główne marki firmy to: 7Days, Chipicao, Bake Rolls i Fineti.
Nowa inwestycja będzie polegać na kompleksowej rozbudowie zakładu w Tomaszowie Mazowieckim i ma na celu zwiększenie zdolności produkcyjnych istniejącego zakładu oraz dywersyfikację produkcji.
Spółka zamierza ponieść wydatki inwestycyjne w wysokości co najmniej 64 mln zł (do końca marca 2017 r.) i zatrudnić przynajmniej 50 nowych pracowników (do końca marca 2017 r.) oraz utrzymać łącznie zatrudnienie na terenie Strefy na poziomie 468 pracowników przez 3 lata. Jest to drugie zezwolenie Spółki w ŁSSE.
Od początku 2015 roku pięcioro Inwestorów łącznie zadeklarowało nakłady inwestycyjne w wysokości 221 mln zł, zatrudnienie 184 nowych pracowników oraz utrzymanie 839 miejsc pracy.
– Przez 18 lat istnienia wydaliśmy 278 zezwoleń w Łódzkiej SSE, a inwestorzy zrealizowali inwestycje o łącznej wartości ponad 12,7 mld zł, dzięki którym powstało ponad 32 tysiące miejsc pracy – mówi Tomasz Sadzyński, Prezes ŁSSE.

Przypomnijmy, że Chipita powstała w Grecji w 1973 roku jako firma produkująca i sprzedająca słone przekąski. Od 1995 roku Chipita prowadzi działalność również poza granicami Grecji. Zakłady produkcyjne firmy utworzono w Bułgarii, Portugalii i Egipcie, a następnie w Meksyku, Polsce, Rumunii, Rosji oraz Arabii Saudyjskiej, a ostatnio w Indiach i Turcji. Jednocześnie założono również biura handlowe w 6 państwach – Czechach, Niemczech, Węgrzech, Serbii, Słowacji i na Ukrainie. Chipita jest obecna na arenie międzynarodowej w 4 głównych kategoriach produktów – rogaliki i podobne pieczone produkty, słone przekąski (Bake Rolls), ciastka i wyroby cukiernicze.

Wyroby są wytwarzane w 18 zakładach zlokalizowanych w 10 różnych państwach. Są sprzedawane konsumentom łącznie w 65 krajach, bezpośrednio lub za pośrednictwem partnerów strategicznych.

Źródło: ŁSSE

Authors

Related posts

Góra
English