Tramino Olsztyn testowany w Poznaniu

solaris-tramino-olsztyn-testy-franowo-2

Firma Solaris zakończyła produkcję pierwszych dwóch z piętnastu tramwajów dla Olsztyna. Od wczoraj Solaris Tramino Olsztyn numer jeden jest testowany w Poznaniu, na terenie zajezdni Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego na Franowie. W połowie czerwca egzemplarz numer dwa zostanie dostarczony do stolicy Warmii i Mazur.

Zgodnie z umową zawartą pomiędzy Gminą Olsztyn a Solarisem w połowie czerwca tego roku do Olsztyna przyjedzie pierwszy z piętnastu nowoczesnych, dwukierunkowych oraz w pełni niskopodłogowych tramwajów o długości 29,3 metra i szerokości 2,5 metra. Cały kontrakt zrealizowany zostanie do końca września bieżącego roku.

solaris-tramino-olsztyn-testy-franowo-3_m

Równolegle od wczoraj w Poznaniu pierwszy egzemplarz Tramino Olsztyn przechodzi rygorystyczne testy homologacyjne potwierdzające jego bezpieczeństwo, wysoką jakość wykonania oraz niezawodność. Na terenie poznańskiej zajezdni MPK na Franowie testowane są m.in. kompatybilność oprogramowania sterującego pojazdem ze wszystkimi urządzeniami. W szczególności sprawdzane są układy napędowy i hamulcowy, w tym odwzorowanie hamowania awaryjnego. Uruchamiane są kolejne systemy bezpieczeństwa, takie jak układ poziomowania przy różnym obciążeniu i zużyciu obręczy kół oraz pokładowy rejestrator ATM, będący szynowym odpowiednikiem czarnej skrzynki w samolocie.

Jednocześnie z pracami nad uzyskaniem homologacji rozpoczną się dostawy pozostałych tramwajów do Olsztyna. Pierwszy z nich przyjedzie do stolicy Warmii i Mazur w połowie czerwca. Tym samym, po ponad pięćdziesięciu latach przerwy, do miasta powróci transport szynowy. Oficjalną prezentację Solarisa Tramino Olsztyn w zajezdni przy ulicy Kołobrzeskiej w Olsztynie zaplanowano na 19 czerwca.

solaris-tramino-olsztyn-testy-franowo-4_m

 

Solaris Tramino Olsztyn – opis techniczny

Każda z trzech sekcji Tramino Olsztyn osadzona została na tzw. wózku. Dwa skrajne są wózkami napędowymi, a środkowy to wózek toczny. Układ napędowy stanowią łącznie cztery asynchroniczne silniki trakcyjne o mocy 120 kW każdy. Tramwaj zabiera na pokład ponad 200 podróżujących, z czego 43 na miejscach siedzących. Sześć par podwójnych drzwi po każdej ze stron pozwala pasażerom na szybkie i komfortowe wejście oraz opuszczenie pojazdu. Klimatyzowana przestrzeń pasażerska monitorowana jest za pomocą systemu kamer.

Solaris zrealizował dotychczas tramwajowe zamówienia dla Poznania (45 sztuk) oraz niemieckiej Jeny (5 sztuk pojazdów dwukierunkowych). W tym roku zakończy się również dostawa pojazdów szynowych polskiego producenta do Brunszwiku (18 sztuk) oraz Olsztyna (15 sztuk). Z kolei w latach 2016-2020 do Lipska pojedzie 41 egzemplarzy Tramino.

 

Źródło: Solaris

Authors

Related posts

Góra
English