Remontowa Shipbuilding buduje promy dla Kanadyjczyków

1 czerwca 2015 roku w stoczni Remontowa Shipbuilding należącej do Grupy Kapitałowej Remontowa Holding odbyło się położenie stępki drugiego z serii trzech, nowoczesnego, pasażersko-samochodowego promu zamówionego przez Kanadyjskiego Armatora – największego przewoźnika promowego w Ameryce Północnej i drugiego największego na świecie.

Położenie stępki, mimo, że obecnie ma charakter symboliczny, stanowi ważny element procesu produkcyjnego statku. Jest to kamień milowy realizacji każdego projektu stoczniowego wieńczący zakończenie obróbki prefabrykacji wstępnej kadłuba i rozpoczynający etap montażu poszczególnych elementów statku w całość.

W uroczystości udział wzięli przedstawiciele władz BC Ferries. Symboliczną srebrną monetę w sekcji dennej kadłuba przyspawał Wiceprezes Zarządu – pan Mark Wilson.

Podpisany pod koniec ubiegłego roku kontrakt obejmuje budowę trzech najnowocześniejszych w swojej klasie promów oraz ich dostawę do portu macierzystego. Promy napędzane będą pędnikami azymutalnymi z napędem elektrycznym. Źródłem energii będą dwupaliwowe zespoły prądotwórcze zasilane konwencjonalnym olejem napędowym lub gazem LNG. Taki napęd zapewni ekonomiczną eksploatację statków oraz niski poziom emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Statki zostały w całości zaprojektowane przez, należące do Holdingu Remontowa, biuro Remontowa Marine

Design & Consulting. Spełniają zarówno wymogi klasyfikatora tj. Lloyd’s Register, pod którego nadzorem są budowane oraz agendy rządowej tj. Transport Canada. Promy obsługiwać będą zachodnie wybrzeże Kanady zabierając jednorazowo na pokład 150 samochodów oraz 600 pasażerów.

 

Prom_m

Podstawowe informacje o promie B615/3

Prom zostanie zbudowany z kadłubem symetrycznym do poziomu pokładu głównego, dwoma pokładami samochodowymi, pokładem pasażerskim, dwoma pokładami załogowymi, mostkiem oraz rampami (dziobową i rufową) przeznaczonymi do załadunku/rozładunku. Niższy pokład samochodowy będzie w całości zamknięty dzięki wykorzystaniu czterech ramp (po dwie na każdym końcu), podczas gdy pokład górny pokład samochodowy będzie otwarty. Napęd składać się będzie z trzech silników typu Dual Fuel napędzających dwa pędniki azymutalne (po jednym na dziobie i rufie). Prom będzie mógł zabrać na pokład 150 samochodów osobowych i 600 pasażerów (w tym 16 członków załogi).

Statki zbudowane będą według projektu opracowanego przez biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.

 

PODSTAWOWE PARAMETRY:

Długość całkowita           107,40 m

Długość między pionami              104,60 m

Szerokość konstrukcyjna             24,00 m

Wysokość do pokładu głównego             6,60 m

Zanurzenie konstrukcyjne          4,65 m

Prędkość             15,5 węzła

Pasażerowie      584 osób

Załoga 16 osób

Samochody osobowe   150 sztuk

Samochody osobowe + ciężarowe:

Samochody osobowe   100 sztuk

Samochody ciężarowe 10 sztuk

Nośność              619 t

 

NAPĘD:

Gazowo/Dieslowo-Elektryczny

Trzy silniki Dual Fuel Wärtsilä 8L20 (3 x 1350 kWe @ 1200 RPM)

Dwa pędniki azymutalne Schottel STP1515 (2 x 1400 kW @ 207 RPM)

 

AWARYJNY ZESPÓŁ PRĄDOTWÓRCZY:

Jeden awaryjny zespół prądotwórczy (1 x 350 kWe @ 1800 RPM)

 

WYPOSAŻENIE POKŁADOWE:

Jedna dziobowa i jedna rufowa hydraulicznie sterowana przyłbica

Dwie hydrauliczne wciągarki kotwiczne

Dwie hydrauliczne wciągarki cumownicze

 

SPRZĘT RATUNKOWY:

Dwa kompletne systemy MES LSA dla 600 pasażerów + 20% rezerwy

Dwie 5-metrowe łodzie ratunkowe Polaris

Kamizelki i koła ratunkowe – zgodnie z przepisami

 

KLASA:

Promy będą odpowiadać wymaganiom Lloyd’s Register (LR) i Transport Canada:

+100A1 Passenger and Vehicle Ferry, ‘Strait of Georgia Service’, +LMC, GF, CCS, ECO, A, GW, NOx2, P, R, DIST, Sox, Green passport, PCAC(33)

 

 

Źródło: Remontowa Shipbuilding

Authors

Related posts

Góra
English