System magnetyczny SKF do odśrodkowych sprężarek agregatów chłodniczych

SKF New-magnetic-system-from-SKF-_in-application_m
SKF wprowadza na rynek nowy system magnetyczny – bezolejowe i bezstykowe rozwiązanie napędu sprężarek odśrodkowych wykorzystywanych w agregatach chłodniczych.
System magnetyczny – połączenie wysokoobrotowego silnika z magnesem trwałym i czynnych łożysk magnetycznych z wbudowanymi układami sterowania – współpracuje z napędami bezstopniowymi różnych producentów i umożliwia zmniejszenie energii w porównaniu z tradycyjnymi sprężarkami odśrodkowymi o co najmniej 10%. Ponadto pozbawione drgań i niemal wolne od tarcia działanie przekłada się na nadzwyczaj cichą pracę.
Nasz system magnetyczny wspomoże producentów sprzętu oryginalnego w optymalizowaniu projektowania, rozwoju i montażu nowych, wysoce energooszczędnych agregatów chłodniczych ze sprężarkami odśrodkowymi. Ta innowacyjna technologia przyczynia się również do obniżenia ponoszonych przez użytkownika kosztów obsługi konserwacyjnej oraz zapewnia niezawodną i opłacalną klimatyzację – mówi Richard Law, dyrektor globalny ds. sektora maszyn przepływowych w SKF.
Elektromagnesy unoszą wał sprężarki, dzięki czemu kręci się on bez kontaktu z podporami. Eliminując styk mechaniczny i straty występujące w łożyskach smarowanych olejem, system magnetyczny produkcji SKF znacząco zmniejsza zużycie energii i redukuje koszty. Wyeliminowanie potrzeby smarowania olejowego przekłada się również na poprawę wydajności wymiany ciepła w parowniku i skraplaczu.SKF New-magnetic-system-from-SKF-3D_m
Stanowiący rdzeń tego rozwiązania SKF silnik z magnesem trwałym przewyższa pod względem sprawności energetycznej silniki indukcyjne pracujące pod pełnym lub częściowym obciążeniem oraz charakteryzuje się wyższym współczynnikiem mocy i mniejszym poborem prądu. Ponadto współpracuje z mniejszymi napędami bezstopniowymi niż silniki indukcyjne.
Czynne łożyska magnetyczne systemu mogą osiągać prędkości przekraczające 40 000 obr/min oraz wytrzymują nagłe i częste rozruchy i przejściowe wzrosty sił. Czynny system sterowania kontroluje pozycję wirnika z częstotliwością nawet 15 000 Hz i utrzymuje go w obrębie orbity o wielkości liczonej w mikronach, a tym samym eliminuje drgania.
Oferowane przez SKF rozwiązania z wysokoobrotowymi silnikami z magnesem trwałym wykorzystują pionierską technologię S2M – jednego z wiodących przedsiębiorstw zajmujących się produkcją łożysk magnetycznych i wysokoobrotowych silników z magnesem trwałym, przejętego i włączonego do Grupy SKF w 2007 roku. S2M udoskonala technologie łożyskowania bezstykowego od ponad 30 lat.

 

Źródło: SKF

Authors
Tagi

Related posts

Góra
English