Nowe cichobieżne łożysko SKF do kolumny kierownicy

SKF BAQ_0064_cut_m

Firma SKF stworzyła nowe specjalne łożysko do kolumny kierownicy, które przyczynia się do znacznego obniżenia poziomu hałasu generowanego przez układ kierowniczy. Obciążone wstępnie łożysko do kolumny kierownicy z linką (P-WSCB) jest skierowane do producentów samochodów spełniających wymagania Tier 1: pozwoli ono im pilnować zgodności z obowiązującymi producentów sprzętu oryginalnego (OEM) wymogami dotyczącymi cichej pracy.
Obniżanie poziomu hałasu generowanego przez poszczególne układy pojazdu należy obecnie do tendencji dominujących w przemyśle motoryzacyjnym. Spowodowane jest to faktem, iż cichsze silniki – zwłaszcza te napędzające samochody elektryczne i hybrydowe – nie zagłuszają odgłosów wydawanych przez podsystemy takie jak układ kierowniczy, przeniesienie napędu czy zawieszenie.
Klienci i kierowcy często postrzegają nadmierny hałas jako oznakę usterki. Z kolei cicha praca to synonim wysokiej jakości i komfortu jazdy. Producenci samochodów Tier 1 i sprzętu oryginalnego są z reguły bardziej przekonani do trwałości i ogólnych osiągów łożysk cichobieżnych.
Andrea Griseri, kierownik jednostki SKF ds. układów kierowniczych i zawieszenia, wypowiedział się na temat nowego produktu następująco: – Można powiedzieć, że za sprawą nowego łożyska cichobieżnego oferta łożysk SKF do kolumny kierownicy jest kompletna. Pozwala ono obniżyć poziom hałasu o około 4 dB(A) w porównaniu ze standardowymi łożyskami SKF – a w zestawieniu z ofertą konkurencji w nawet większym stopniu. Udało nam się przy tym zachować doskonałe osiągi.
Szczeliny w bieżni linki pozostawiają przestrzeń dla pierścienia zewnętrznego łożyska, które w rezultacie można zamontować w oprawie z pasowaniem ciasnym. Starannie zaprojektowana szczelina przyczynia się do obniżenia poziomu hałasu generowanego przez łożysko. Na cichszą pracę przekładają się również takie cechy konstrukcyjne jak: zmniejszona chropowatość powierzchni pierścienia wewnętrznego, inna niż dotąd klasa jakościowa materiału na kulki oraz zoptymalizowana ilość smaru.
Cichobieżne łożysko sprawia, że pojazd prowadzi się lepiej – pod względem momentu sił tarcia i sztywności kolumny kierownicy – a drgania przenoszone z drogi na kierowcę są tłumione. Łożysko wytrzymuje obciążenia zarówno osiowe, jak i promieniowe, a także przewodzi prąd elektryczny, co przekłada się na płynne działanie poduszek powietrznych i innych podzespołów elektrycznych.
Przewiduje się, że nowe łożysko znajdzie zastosowanie w samochodach wyższej klasy oraz w pojazdach elektrycznych.

 

Źródło: SKF

Authors
Tagi

Related posts

Góra
English