Popyt na wodorową Toyotę Mirai przekroczył oczekiwania

2016_Toyota_Fuel_Cell_Vehicle_031__mid

Toyota – wprowadzając pierwszy wodorowy model Mirai – nie spodziewała się, że popyt na samochód będzie tak duży. Klientów jest czterokrotnie więcej niż przewidywano.
Mirai to pierwszy seryjnie produkowany pojazd pojazd Toyoty z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe. Jego sprzedaż w rodzimej Japonii rozpoczęła się w połowie grudnia 2014 roku. W pierwszym miesiącu sprzedaży firma zebrała ponad 1500 zamówień, czyli czterokrotnie więcej, niż planowała wprowadzić na rynek do końca 2015 roku.
Około 60% z 1500 zamówień pochodzi od instytucji rządowych i firm obsługujących duże floty pojazdów, ale aż 40% od klientów indywidualnych. Ze względu na ogromne zainteresowanie, firma zapowiada wydłużony czas oczekiwania na pojazd.

W związku z tak dużym popytem firma zwiększy produkcję z 700 szt. w 2015 r. do 2000 szt. w 2016 r. oraz ok. 3000 szt w 2017 r. Plany sprzedaży w Japonii, USA i Europie będą weryfikowane z uwzględnieniem poziomu rozwoju infrastruktury wodorowej, polityki energetycznej, dotacji do samochodów przy zakupie, popytu konsumpcyjnego, przepisów ochrony środowiska i innych czynników w każdym z tych regionów.

 

Źródło: Toyota

Więcej o nowej Toyocie Mirai

Zdjęcia Toyoty Mirai

Authors

Related posts

Góra
English