Zmiany w MAN

Jak informują związkowcy z „Solidarności”w MAN Bus Starachowice – tuż przed Świętami Bożego Narodzenia w likwidowanym zakładzie MAN-a w Sadach podpisano porozumienie pomiędzy Zarządem firmy a związkami zawodowymi dotyczące warunków przejścia pracowników do innych zakładów, a także odpraw dla zwalnianych.
Jak pisaliśmy na początku listopada Niemiecki koncern chce w przyszłym roku zamknąć produkcję autobusów miejskich w fabryce Sadach. Wówczas cała linia montażu zostanie przeniesiona do Starachowic. Zmiękczając decyzję o likwidacji fabryki pod Poznaniem i związanych z tym zwolnieniach, MAN obiecał ponad 40 milionów EUR na kolejne inwestycje w Polsce, w tym m.in. w nową generację pojazdów. Ponadto firma dała gwarancję zatrudnienia wszystkim pracownikom w zakładach autobusowych MAN w Starachowicach, a osoby dla których taka przeprowadzka np. ze względów rodzinnych nie jest możliwa, otrzymają szansę ubiegania się o równoważne miejsce pracy w nowym zakładzie produkcyjnym Volkswagena w Niemczy. Aktualne zatrudnienie w MAN Bus Sady wynosi ok. 900 osób. O planach zamknięcia zakładu MAN Bus Sady koncern poinformował 31 października 2014 r. podczas spotkania z pracownikami. Szef spółki MAN Truck &Bus AG, Anders Nielsen powiedział im: – Koncentracja całej produkcji autobusów w Starachowicach stanowi reakcję firmy MAN na słaby popyt i niewykorzystane moce produkcyjne. Wszyscy pracownicy dotknięci powyższymi zmianami mogą przejść do naszego zakładu w Starachowicach. Dla pracowników, którzy zdecydują się przenieść do Starachowic, przewidujemy atrakcyjne premie relokacyjne, gdyż potrzebujemy ich kompetencji. Nielsen podkreślił, że MAN musi w bardziej efektywny sposób zarządzać swoją siecią zakładów produkcji, aby zachować konkurencyjność. Dlatego nie ma alternatywy dla tego kroku. Podobnie firma podchodzi od likwidacji fabryki autokarów marki Neoplan w niemieckim Plauen, z którą fabryka w Starachowicach blisko współpracowała w ramach projektu „Premium”. Aczkolwiek w odróżnieniu od zakładu w Sadach, ta lokalizacja zostanie zachowana i będzie tutaj w przyszłości mieściło się centrum kompetencyjne w zakresie specjalnego wyposażenia autokarów. Ostatni szkielet konstrukcyjny autokaru marki Neoplan wyjedzie z Starachowic do Plauen 30 stycznia br. To oznacza, że zapewne w lutym bramy niemieckiego zakładu opuści ostatni autokar marki Neoplan wyprodukowany w Niemczech. Później cała ich montaż zostanie przeniesiony do zakładu w Ankarze.

 

Źródło: MAN, Infobus

MAN Sady_maly

Authors

Related posts

Góra
English