Wrocławska fabryka Volvo Buses dostarczy do Brukseli 90 zelektryfikowanych autobusów

 

Firma Volvo Buses otrzymała z Brukseli zamówienie na 90 autobusów hybrydowych. Wszystkie autobusy zostaną wyprodukowane we Wrocławiu. Dzięki temu zamówieniu liczba zelektryfikowanych autobusów, które firma sprzedała dotąd klientom na całym świecie przekroczyła 4000 sztuk.

STIB-MIVB, przedsiębiorstwo świadczące usługi transportu publicznego na terenie Brukseli, złożyło zamówienie na 90 autobusów Volvo 7900 Hybrid. Autobusy te zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Większość z nich zostanie dostarczona oraz włączona do regularnego ruchu jeszcze w tym roku. Zamówienie obejmuje również obsługę serwisową i konserwację autobusów, którą zajmie się brukselski oddział Volvo Trucks Center.

Pozyskując nowe autobusy hybrydowe, Bruksela robi znaczący krok w stronę rozwoju i modernizacji miejskiego transportu publicznego. Celem jest elektryfikacja całej floty pojazdów najpóźniej do 2030 roku.

„Belgia przoduje pod względem coraz czystszego i cichszego ruchu miejskiego. Zaledwie rok temu otrzymaliśmy od belgijskiego przedsiębiorstwa TEC równie duże zamówienie na elektryczne autobusy hybrydowe do dwóch belgijskich miast – Charleroi i Namur. Teraz także Bruksela wybiera naszą technologię. Jest to ogromny sukces, który sprawia, że całkowita liczba sprzedanych przez nas zelektryfikowanych autobusów wynosi już ponad 4000 sztuk”, mówi Håkan Agnevall, prezes spółki Volvo Buses.

Volvo sprzedało do Belgii 90 hybryd i 101 hybryd elektrycznych. Oferta zelektryfikowanych autobusów firmy Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe, elektryczne autobusy hybrydowe z możliwością ładowania oraz autobusy w pełni elektryczne.

 

Fakty – Volvo 7900 Hybrid

Volvo 7900 Hybrid podczas postoju, ruszania i aż do osiągnięcia prędkości 15–20 km/h jest autobusem napędzanym całkowicie energią elektryczną i nie emituje spalin. W miarę wzrostu prędkości uruchamiany jest mały silnik wysokoprężny. Autobus Volvo 7900 Hybrid, w porównaniu z odpowiednikiem napędzanym silnikiem wysokoprężnym, wyróżnia się o 30–40 procent niższym zużyciem paliwa i emisją CO2, natomiast emisja cząstek stałych i tlenków azotu jest w jego przypadku o 50 procent niższa.

 

Źródło: Volvo

Authors

Related posts

Góra
English