Inteligentna automatyka upraszcza logistykę w przemyśle farmaceutycznym

 

Efektywna i niezawodna dystrybucja produktów medycznych może w skrajnym przypadku decydować nawet o życiu pacjentów. To tylko jeden z powodów, dla których w sektorze farmaceutycznym przedsprzedaż hurtowa stanowi ważny krok na drodze łączącej producenta z klientem. Alloga, jako jedna z większych firm logistycznych działających w sektorze hurtowni farmaceutycznych w Szwajcarii, musi codziennie stawiać czoła tym wyzwaniom. Aby zoptymalizować przepływ towarów, firma zainwestowała w specjalny system transportu materiałów dostarczany przez Flück Fördertechnik AG, wykorzystujący technologię przenośników modułowych produkowanych przez Interroll.
W przypadku produktów farmaceutycznych ważne jest, aby dotarły one do ponad 13,000 odbiorców zaopatrywanych przez Alloga – w tym lekarzy, aptek i szpitali – w ilościach pozwalających zaspokoić popyt. Standardy, które Alloga musi utrzymywać dla zapewnienia wysokiej jakości i dobrej obsługi są niezwykle wysokie: – Powierzane nam produkty farmaceutyczne nie są tym rodzajem wyrobów, na które można spojrzeć i ocenić, czy są dobrej czy złej jakości – powiedział Andreas Koch, dyrektor Alloga. – Dlatego właśnie powinniśmy stale zapewniać najwyższą jakość. Musimy być przy tym efektywni, elastyczni i reagować na zmieniające się wymogi klientów w znormalizowany sposób.
Sam magazyn wysokiego składowania firmy Alloga ma ponad 32,000 lokacji o różnych, kontrolowanych warunkach temperaturowych. Są tu przechowywane produkty farmaceutyczne około 80 partnerów firmy. Rosnąca liczba zamówień i stale powiększana przestrzeń magazynowa, przepustowość i wymogi w zakresie wydajności sprawiły, że Alloga musiała zmodernizować technologię przenośników. W tym celu wybrała doświadczonego integratora systemów, firmę Flück Fördertechnik z Kirchberg koło Berna. Począwszy od wstępnej koncepcji po uruchomienie, Flück Fördertechnik tworzy innowacyjne systemy transportu materiałów dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. – Postrzegamy siebie jako dostawcę zintegrowanych rozwiązań. Dostarczamy zarówno systemy oparte na standardowych komponentach, jak też rozwiązania specjalizowane – powiedział Peter Flück, dyrektor zarządzający Flück Fördertechnik AG.

 

 

Modernizacja systemu podczas bieżącej pracy w połączeniu z niestandardowym projektem

Jednym z wymogów stawianych przed firmą Alloga było zarządzanie projektem modernizacji w trakcie pracy – bez przerw w działaniu i pod dużą presją czasu. Dlatego właśnie Flück nawiązał współpracę z firmą Interroll, która dostarczyła optymalny, skalowalny system zrealizowany na bazie przenośników modułowych. Flück był zadowolony z rezultatu. – Wdrożenie tego było możliwe tylko dzięki wstępnie zmontowanym modułom, dostarczonym przez Interroll. Był to jedyny sposób realizacji projektu w odpowiednio krótkim czasie.

Aby zoptymalizować przepustowość w dostępnej przestrzeni, firma Flück stworzyła niestandardowy projekt dla Alloga: specjalne wieże załadunkowe w obszarze kompletacji zamówień, pozwalające pracownikom na ładowanie kompletnych, gotowych do wysyłki zamówień na linie transportowe. Palety są podnoszone do wysokości czterech metrów za pomocą pionowego przenośnika, pozwalającego znacznie zredukować wymaganą przestrzeń. Korzystając z systemu beznaporowych przenośników akumulacyjnych z energooszczędną technologią napędu 24-woltowego firmy Interroll, Flück był w stanie zapewnić znacznie większą pojemność buforową. Za pomocą tak zwanych wysp ładowania zwiększono możliwości magazynowania, dzięki czemu personel odpowiedzialny za kompletację zamówień może natychmiast rozładować wszystkie towary, a następnie kontynuować wyznaczone zadania. Ta koncepcja nie tylko oszczędza czas, ale także cenną przestrzeń i energię – tą ostatnią dzięki systemowi beznaporowych przenośników akumulacyjnych. Dzięki temu projektowi, Alloga zrealizowała swój ambitny cel.

Jednym z udoskonaleń, które udało nam się osiągnąć było zwiększenie liczby stacji ładowania, a w konsekwencji szersze możliwości wykorzystania technologii przenośników. Obecnie mamy większą pojemność transportową w dziale wysyłki — w rzeczywistości udało nam się ją podwoić — a dodatkową zaletą jest cichsza praca systemu przenośników – powiedział Andreas Koch.

 

Źródło: Interroll

Authors

Related posts

Góra
English