Mondelēz inwestuje w Polsce od 25 lat

Światowy gigant spożywczy, Mondelēz International świętuje ćwierćwiecze swojej obecności w Polsce. Tylko w ciągu ostatnich siedmiu lat, firma zainwestowała w naszym kraju 808 mln zł w rozwój bardzo innowacyjnej sieci produkcyjnej. Najnowszym projektem Mondelēz jest Centrum Badań, Rozwoju i Jakości w Bielanach Wrocławskich, które inwestor zrealizował przy wsparciu Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Polska od lat jest strategiczną lokalizacją dla Mondelēz International, producenta takich marek, jak: Milka, Oreo, belVita, Halls czy Alpen Gold, a także Prince Polo i Delicje. Firma stworzyła już ponad 4500 miejsc pracy w całym kraju. – To tutaj znajdują się najlepsze uczelnie technologiczne, tu mieszkają wykwalifikowani pracownicy; mamy też wieloletnie doświadczenie w efektywnej współpracy z lokalnymi władzami – tłumaczy Rob Hargrove, Wiceprezes ds. Badań, Rozwoju, Jakości i Innowacji w Mondelēz International.

Firma Mondelēz International zaczęła działalność w Polsce w 1992 r. Przez cały ten czas rozwijała swój potencjał produkcyjny, mocno stawiając na inwestycje w innowacyjne rozwiązania. Zbudowała sieć produkcyjną, obejmującą siedem zakładów, w tym fabrykę wyrobów czekoladowych w Skarbimierzu, z otwartą w 2015 roku tzw. Linią Przyszłości, wartą blisko 100 mln zł. Jest to jeden z najnowocześniejszych ośrodków produkcyjnych firmy w Europie.

 

 

25 lat działalności w Polsce Mondelēz uczcił otwarciem globalnego Centrum Badań, Rozwoju i Jakości. Działa ono w Bielanach Wrocławskich, skąd prowadzone są prace nad nowymi formatami, smakami czy innowacjami w opakowaniach czekolad i ciastek. Docelowo zatrudnienie znajdzie tam 250 wysokiej klasy specjalistów. Centrum powstało w bliskim sąsiedztwie fabryki czekolady firmy.

Najnowszy projekt warty aż 60 mln zł, powstawał pod inwestycyjną opieką Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu, która od lat wspiera działania inwestora. – Mondelēz Internantional znalazł w Polsce kompetentnych pracowników i przyjazny grunt do rozwoju własnych technologii. To modelowy przykłady wysokiej jakości, długoterminowej inwestycji, która wpisuje się w koncepcję Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – komentuje prezes PAIH, Tomasz Pisula.

Rynek słodyczy w Polsce, na którym działa Mondelēz International systematycznie rośnie. Według prognoz do 2018 roku może osiągnąć wartość 14 mld złotych. Daje to więc szereg możliwości w dziedzinie innowacji i rozwoju branży, a więc i kolejnych projektów inwestycyjnych.

 

Źródło: Mondelēz/PAIH

Authors

Related posts

Góra
English