Nowa siedziba voestalpine SIGNALING

Firma voestalpine SIGNALING Sopot Sp. z o.o. przenosi się z figurującego w nazwie spółki Sopotu do pobliskich Trąbek Wielkich. Nowa siedziba zapewni więcej miejsca dla produkcji i rozwoju elektronicznych systemów diagnostycznych i kontrolnych.
W połowie marca 2017 r., czyli rok po rozpoczęciu prac budowlanych w odległych o 25 km od Gdańska Trąbkach Wielkich, polska spółka córka grupy voestalpine SIGNALING, voestalpine SIGNALING Sopot, przeprowadziła się z poprzedniej siedziby w pobliskim Sopocie do swojej nowej lokalizacji. Uruchomienie części produkcyjnej o powierzchni 600 m kw. zaplanowano na koniec kwietnia. Biuro sprzedaży podejmie pracę w nowym miejscu na początku maja – poinformowała firma. Firma specjalizuje się w urządzeniach automatyki kolejowej.
Po dokonaniu rozruchu nowego wyposażenia i urządzeń przeniesionych ze starego zakładu do Trąbek Wielkich pracownicy tej firmy, wyspecjalizowanej w produkcji systemów diagnostycznych i kontrolnych dla transportu szynowego, zajmą się między innymi dalszym rozwojem innowacyjnego systemu UniAC” – czytamy w komunikacie. System liczenia osi UniAC1 jest przeznaczony do kontroli niezajętości odcinków torów i rozjazdów, po których poruszają się pojazdy szynowe. System kontroluje sygnały pochodzące od głowic torowych umieszczonych przy szynie. Informacje o przejeździe koła nad głowicą torową oraz informacja o kierunku przejazdu pozwalają zliczać osie na kontrolowanym odcinku toru. voestalpine oferuje także m.in. rodzinę modularnych urządzeń przeznaczonych do wykrywania stanów awaryjnych taboru kolejowego – ASDEK, zintegrowany system sterowania i kontroli – TENSAR, urządzenia do badanie układów hamulcowych pojazdów szynowych – HADIAG, czy systemy diagnostyczne do kontroli i oceny stanu technicznego zawieszenia pojazdów szynowych – TENSAN.
Firma voestalpine SIGNALING Sopot Sp. z o.o. należy do austriackiego holdingu voestalpine. Firma kontynuuje działalność spółki TENS Sp. z o.o., obecnej na polskim rynku od roku 1990 i wywodzącej się z Pracowni Diagnostyki Kolejowej Politechniki Gdańskiej. Spółka ta w latach 70. i 80. XX wieku realizowała prace badawczo-rozwojowe na potrzeby PKP w zakresie diagnostyki taboru kolejowego.
Źródło: evertiq
Authors
Góra
English