ARP na targach Hannover Messe

 

Ponad 200 polskich przedsiębiorstw prezentowało swoją ofertę podczas tegorocznych targów Hannover Messe, których Polska jest krajem partnerskim. Na tej największej i najważniejszej na świecie imprezie przemysłowej swoją ofertę zaprezentowały spółki i instytucje z Grupy PFR, w tym Agencja Rozwoju Przemysłu.

– Targi Hannover Messe, to bardzo dobra okazja dla każdej firmy, która ma interesującą ofertę, chce ją zaprezentować międzynarodowemu audytorium i nawiązać współpracę. Dlatego Agencja Rozwoju Przemysłu, jako jedna z kluczowych polskich spółek wspierających rozwój przemysłu zarówno w branżach tradycyjnych, jak i innowacyjnych technologii aktywnie uczestniczy w tym wydarzeniu. Prezentujemy na Hannover Messe m.in. potencjał inwestycyjny zarządzanych przez nas Specjalnych Stref Ekonomicznych – TSSE EURO-PARK WISŁOSAN i SSE EURO-PARK MIELEC. Cieszy nas, że debiutuje na targach najnowszy produkt spółki Ursus. Elektryczny samochód dostawczy to efekt współpracy  z ARP. Liczymy, że targi hannowerskie, których Polska jest krajem partnerskim, zaowocują w przyszłości ważnymi umowami inwestycyjnymi – powiedział prezes ARP Marcin Chludziński.

Najnowszy produkt Ursusa, czyli  elektryczny samochód dostawczy był jedną z ciekawszych ofert podczas targów. Projekt wydruku karoserii pojazdu dostawczego realizowany na zlecenie URSUS S.A. przez Radomskie Centrum Innowacji i Technologii – spółkę należącą do ARP i działającą pod marką Infinitech 3D – jest jednym z największych wydruków dotychczas realizowanych w Polsce. Obejmował on przeprojektowanie modeli powierzchniowych, wydruk oraz częściowe przygotowanie elementów pod dalsze prace wykończeniowe. Wydruk w technologii SLA (Stereolitografia) trwał przeszło 720 godz. Takie tempo było możliwe dzięki zastosowaniu jednej z największych na świecie drukarek 3D w tej technologii. Dzięki doświadczonej załodze Infinitech 3D i światowej klasy parku maszynowemu przy użyciu technologii przyrostowych  wykonano  prototyp pojazdu na skalę i w czasie do tej pory nieosiągalnym.

Hasłem tegorocznych targów Hannover Messe 2017 było „Integrated Industry – Creating Value”. Idea ta łączy w sobie różne tematy związane np. z cyfryzacją produkcji (Industry 4.0) czy efektywnością energetyczną. Wpisują się w nią także działania polskiego rządu, wskazane w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, w szczególności dotyczące reindustrializacji i innowacyjności. Z kolei hasło przewodnie polskiej obecności na targach w Hanowerze, jako kraju partnerskiego brzmiało SMART MEANS POLAND. Łącznie podczas wystawy zaprezentowało się ok. 200 polskich przedsiębiorstw, w tym start-upy.

Polskie stoisko narodowe obejmowało ponad 1,2 tys. m2. Swoje innowacyjne produkty i rozwiązania przedstawiły oprócz Ursusa Busa również Solaris Bus & Coach, Transition Technologies, Saule Technologies, Ekoenergetyka-Polska, DT Poland, Zortrax, Medcom, H. Cegielski – Poznań oraz TMA Automation. Ofertę dla zagranicznych inwestorów prezentowały również zarządzane przez ARP Specjalne Strefy Ekonomiczne, w tym SSE EURO-PARK MIELEC i TSSE EURO-PARK WISŁOSAN.

Targi w Hanowerze to doskonała okazja do promocji polskiej gospodarki i budowania silnych polskich marek w dziedzinie wysokich technologii. Ministerstwo Rozwoju i Agencja Rozwoju Przemysłu postanowiły dodatkowo pokazać krajowy potencjał w formie krótkiego spotu. Głównym zamysłem inicjatorów filmu było pokazanie rozwoju innowacyjnych technologii. Realizacji tej idei służyło metaforyczne pokazanie „myśli” – nauki, od której wszystko się zaczyna, po kolejne zaawansowane technologie, jak choćby fotowoltaika, drukarki 3D firmy Zortrax, skończywszy na już rozpoznawalnych w świecie  polskich markach, jak URSUS, Solaris czy PKN Orlen.

 

Źródło: ARP

Authors
Tagi

Related posts

Góra
English