Panasonic podsumowuje 20 lat marki Toughbook

panasonic-toughbook-20-windows-convertible-1_m

 

Panasonic obchodzi w tym roku 20 rocznicę istnienia marki Toughbook. W tym czasie firmie udało się zdobyć pozycję lidera zarówno na rynku wzmocnionych laptopów, jak i tabletów. Jak wynika z danych VDC Research, Panasonic z 66-procentowym udziałem w rynku notebooków klasy rugged sprzedał w ubiegłym roku więcej urządzeń niż wszystkie inne marki razem wzięte.

26 września 1996 roku na rynek trafił pierwszy całkowicie wzmocniony laptop Panasonic Toughbook, model CF-25 – wytrzymały na upadek z wysokości do 70 cm, odporny na kurz i wilgoć. Urządzenie wyposażone było w ekran 10,4 cali, wodoszczelny touchpad, procesor Intel Pentium 133 MHz i dysk twardy o pojemności 1,35 GB.

W kolejnych latach firma wprowadzała na rynek pionierskie rozwiązania, m.in. pierwszy i jedyny minikomputer PC z mobilnym ekranem – Toughbook CF-07, w pełni wzmocniony palmtop – Toughbook CF-P1 czy też pierwszy konwertowany notebook klasy rugged – CF-18. Jego ekran można było obrócić o 360 stopni, zamieniając notebook w tablet. W końcu w 2012 roku Panasonic rozszerzył swoją ofertę także o wzmocnione tablety, tworząc kolejna markę o nazwie Toughpad. Obecnie najmniejsze modele Panasonic Toughpad FZ-N1 i FZ-F1 posiadają ekran o przekątnej 4,7 cali i ważą jedynie 277 gramów.

Panasonic jest liderem europejskiego rynku zarówno wzmocnionych notebooków, jak i tabletów. W ubiegłym roku w Europie sprzedano więcej modeli Toughbook i Toughpad niż wzmocnionych urządzeń wszystkich innych marek razem wziętych. Według danych VDC Research, firma uzyskała w 2015 roku aż 66-procentowy udział na europejskim rynku wzmocnionych notebooków i 59-procentowy udział na rynku wzmocnionych tabletów.

 

Panasonic Rynek notebooków 2015 Panasonic Rynek tabletów 2015

 

Podobne badania pokazały, że użytkownicy sprzętu Panasonic bardzo wysoko oceniają zadowolenie z ich użytkowania. W skali od 1 do 10 urządzenia Toughbook i Toughpad uzyskały aż 7,9 pkt., wyprzedzając sprzęt konkurencyjnych marek. Ankietowani wyrazili również gotowość, aby ponownie kupić urządzenia Panasonic. Pod tym względem modele Toughbook i Toughpad również osiągnęły najwyższy wynik, na poziomie 7,7 pkt.

– Od początku istnienia marki Toughbook, nasze urządzenia były opracowywane i udoskonalane zgodnie ze wskazówkami klientów. Dzięki temu od 14 lat jesteśmy liderem rynku w segmencie urządzeń rugged – mówi Jacek Wielgus, Partner Account Manager – CEE Region w Panasonic Computer Product Solutions. – Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że wzmocnione i wyspecjalizowane urządzenia oznaczają niezawodne działanie i szybszą pracę. Spodziewam się, że zainteresowanie tego typu sprzętem będzie dalej rosło, szczególnie w sektorze produkcyjnym, militarnym i automotive – dodaje Jacek Wielgus.

 

Prezentacja-Panasonic-14-12-2016

 

Panasonic event_m

Uroczystość miała iście japońską oprawę, był to m.in pokaz samurajów. Zdjęcie: Japanese Events Group

 

Panasonic foto by Japanese Events Group (4)_m

Zdjęcie: Japanese Events Group

 

Źródło: Panasonic

Authors
Tagi ,

Related posts

Góra
English