Polski samochód wyścigowy Arrinera Hussarya GT w Ministerstwie Rozwoju

Na parkingu Ministerstwa Rozwoju zaprezentowano polski samochód wyścigowy Arrinera Hussarya GT. To całkowicie polski projekt, zrealizowany z polskich funduszy, z wykorzystaniem polskiej myśli technicznej, a większość elementów pojazdu, w tym nadwozie z włókna węglowego, powstaje w naszym kraju. To również jedyna polska marka samochodów o globalnym zasięgu. W wydarzeniu uczestniczył wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki.

 

MIN_3277_Arrinera

 

Od czasów dwudziestolecia międzywojennego w dziedzinie przemysłu samochodowego nie zrealizowano w Polsce niczego na tak wysokim poziomie. Arrinera Hussarya to przykład polskiego samochodu wyścigowego, który może konkurować z najbardziej uznanymi i doświadczonymi markami. To także wyjątkowa wizytówka polskiej technologii i polskiego eksportu – mówi wicepremier Mateusz Morawiecki.

Arrinera to firma, która w swoich działaniach nawiązuje do najchlubniejszych wątków historii polskiej myśli technicznej – notowana na warszawskim parkiecie, przy wsparciu polskich projektantów i inżynierów, m.in. z Politechniki Warszawskiej, stworzyła samochód wyścigowy, który na torach całego świata może ścigać się z pojazdami najbardziej znanych marek jak Ferrari czy Lamborghini.

Arrinera Hussarya GT zaprojektowana została z myślą o wyścigach, tak więc główny nacisk położono na uzyskanie optymalnej aerodynamiki, gwarantującej jak najlepsze wyniki na torach wyścigowych. Twórcy samochodu odwołują się o polskiego dziedzictwa historycznego. Hussarya GT oznaczona jest przedwojennymi lotniczymi szachownicami oraz znakami przynależności państwowej Polskich Sił Zbrojnych na Zachodzie.

 

arrinera_roadtour5-1024x683_m

Zdjęcie: Arrinera

 

Sercem Arrinera Hussarya GT jest siedmiolitrowy silnik V8 od GM. Arrinera ma osiągi topowych samochodów w klasie GT3, a jednocześnie jest na poziomie cenowym kilkuletnich samochodów używanych producentów premium.

Tworząc samochód, projektanci zwracali szczególną uwagę na obniżenie wagi. Dzięki zastosowaniu specjalnej stali, używanej w motosporcie, udało się uzyskać wyjątkowo niską masę samochodu, wynoszącą 1250 kg. Cała rama przestrzenna jest zbudowana zgodnie z homologacją FIA, zapewniając najwyższy poziom bezpieczeństwa. Nadwozie Hussarya GT wykonane jest w całości z włókna węglowego, natomiast podłoga oraz niektóre elementy wnętrza z kevlaru.

Oficjalna światowa premiera modelu Arrinera Hussarya GT odbyła się w styczniu 2016 roku na targach samochodów wyczynowych  – The Racing Car Show w Birmingham. Pierwszy raz w historii polskiej motoryzacji, samochód rodzimej produkcji brał udział w wyścigu na prestiżowej imprezie Festival of Speed w Goodwood w Wielkiej Brytanii. Montowane i testowane w hrabstwie Cambridgeshire samochody zademonstrują swoje możliwości na torach wyścigowych Europy w sezonie 2017. Pod koniec 2017 roku planowany jest debiut samochodu w ekstremalnej wersji, dopuszczonej do ruchu drogowego.

Twórcy samochodu prowadzą z polskimi uczelniami kilka programów badawczych, obejmujących między innymi doskonalenie aktywnej aerodynamiki i poprawianie bezpieczeństwa biernego supersamochodów. Prowadzone są także prace nad stworzeniem elektrycznej wersji samochodu Arrinera Hussarya oraz innych wersji z napędami alternatywnymi. Większość komponentów powstaje w Polsce natomiast montaż i testy samochodów odbywają się w Wielkiej Brytanii.

 

Źródło: MG

Authors

Related posts

Góra
English