Dwie nowości produktowe Solarisa

Na konferencji prasowej, która odbyła się podczas targów IAA w Hanowerze, firma Solaris przedstawiła dwa kolejne modele Urbino nowej generacji. Pierwszy z nich to autobus hybrydowy, natomiast druga nowość to Urbino z napędem CNG. Podczas konferencji uroczyście wręczono także statuetkę Bus of the Year 2017. Najlepszym autobusem miejskim został wybrany elektryczny Solaris Urbino 12 electric nowej generacji. Światowa premiera bateryjnego Solarisa miała miejsce rok temu na targach Busworld Kortrijk 2015. Te innowacyjne elektrobusy jeżdżą już po ulicach Hanoweru, Hamburga i Tampere. Uczestnicy targów IAA mogą przetestować zalety nowego Urbino 12 electric, który kursuje już w regularnym ruchu miejskim w Hanowerze.

 

Nowy Solaris Urbino 12 Hybrid
Prezentowana podczas targów IAA 2016 w Hanowerze hybrydowa nowość Solarisa wyposażona jest w szeregowy system HybriDrive amerykańskiego producenta BAE Systems. W rozwiązaniu tym główną rolę odgrywa silnik elektryczny, który zasilany jest energią elektryczną z magazynu energii. Ten z kolei ładowany jest z generatora prądu napędzanego silnikiem wysokoprężnym o niewielkiej pojemności (Cummins ISB4.5E6 o mocy 210 KM). Ekologiczny, w części elektryczny napęd wpływa na obniżenie zużycia paliwa i poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.

 

new_solaris_urbino_12_hybrid_(2)_m

 

W nowym hybrydowym Urbino 12 Solaris oferuje opcjonalnie możliwość zamontowania systemu Stop-and-Go, który całkowicie wyłącza pracę silnika spalinowego podczas postoju na przystanku oraz umożliwia opuszczenie go w trybie bezemisyjnym. Oprócz tego klienci będą mogli zdecydować się na system Arrive-and-Go, który dodatkowo wyłącza pracę silnika spalinowego już podczas podjeżdżania autobusu do przystanku. Dzięki tym rozwiązaniom nowy pojazd hybrydowy Solarisa funkcjonalnością upodabnia się do autobusu elektrycznego i według przeprowadzonych testów jest w stanie zaoszczędzić do 20% paliwa potrzebnego w analogicznym pojeździe z konwencjonalnym napędem. Cicha praca pojazdu pozwala również w znaczny sposób zmniejszyć poziom hałasu, szczególnie w zatłoczonych centrach miast.

 

new_solaris_urbino_12_hybrid_interior_(2)_m

 

Nowy Urbino 12 Hybrid odznacza się znakomitymi parametrami jezdnymi, w szczególności cechuje go energiczne, a przy tym płynne przyspieszenie. Jedną z głównych cech napędu jest to, że podczas hamowania odzyskiwana jest energia kinetyczna, po czym zamieniana i gromadzona jest w postaci energii elektrycznej w magazynie energii, umieszczonym na dachu autobusu. Pojazd prezentowany na targach IAA wyposażony jest w baterie o łącznej pojemności 11,6 kWh. W najbliższym czasie będą dostępne dwie dodatkowe wersje magazynowania energii: superkondensatory o pojemności 0,82 kWh oraz baterie litowo-jonowe o pojemności 31,8 kWh.

Sposób rozlokowania elementów systemu hybrydowego – w wieży silnika oraz na dachu pojazdu – nie wpływa na liczbę miejsc pasażerskich w pojeździe. Oferowane układy siedzeń w nowej hybrydzie Solarisa są takie same jak w Urbino 12 z konwencjonalnym napędem z silnikiem firmy Cummins.

 

Authors

Related posts

Góra
English