Hyster Cool Truck

Hyster Cool Truck dla wymagających zastosowań w sektorze odpadów i recyklingu na targach IFAT 2016 (a)_m

 

Marka Hyster stworzyła wózek do ciężkich zastosowań w sektorze odpadów i recyklingu, zaprojektowany z myślą o przezwyciężeniu powszechnego w tych branżach problemu przegrzania silnika spowodowanego pyłem, zanieczyszczeniami i resztkami papieru.
Oparty na serii Hyster H4.0-5.5FT„Super Wózek” (ang. Cool Truck)  został obficie wyposażony w funkcje, pozwalające przezwyciężyć trudności środowiska roboczego podczas czynności recyklingowych i przetwarzania papieru.
W czasie obsługi standardowych wózków widłowych w przemyśle papierniczym dochodzi często do zatkania chłodnicy, co skutkuje niepotrzebnymi przestojami – mówi David Reeve, menedżer ds. branży w Hyster Counterbalance Solutions. – To nie tylko źródło frustracji, w takiej sytuacji ponosi się również koszty w postaci spowolnienia produkcji, co może prowadzić do kolejnych problemów.
Super Wózek, którego udźwig może wynosić od 4 do 5,5 tony, nadaje się szczególnie do centrów recyklingu i zakładów przetwarzania odpadów, w których występują szczególnie duże ilości odpadów i zanieczyszczeń albo w których wózki są wykorzystywane do transportowania beli zrobionych z pylistych materiałów.
Postanowiliśmy przede wszystkim zmniejszyć ilość zanieczyszczeń dostających się do komory silnika i utykających w przekładni napędowej lub chłodnicy – wyjaśnia David, dodając, że sznurek do belowania też potrafi się dostać do podzespołów, doprowadzając nawet do uszkodzeń łopatek wentylatora chłodnicy.
Jako pierwszą linie obrony opracowaliśmy całkowicie zabudowaną ramę i wentylowaną maskę, panele boczne oraz osłony chłodnicy tak, aby zmniejszyć zasysanie odpadów z podłogi do komory silnika – mówi David.  – To właśnie chłodnica jest tu kluczowym elementem.

 

Hyster Cool Truck dla wymagających zastosowań w sektorze odpadów i recyklingu na targach IFAT 2016 (c)_m
Co 20 minut wentylator chłodnicy Combi Cooler zmienia kierunek obrotów na 20 sekund, wydmuchując kurz, który zgromadził się podczas zasysania powietrza. Sprawia to, że wózek pracuje dłużej, częstotliwość czyszczenia chłodnicy jest mniejsza, a temperatura silnika utrzymywana na odpowiednim poziomie nawet w wysokich temperaturach otoczenia.  Co więcej, chłodnica Combi Cooler chłodzi zarówno płyn chłodzący silnika, jak i olej przekładni napędowej.
W Super Wózku Hyster zainstalowany został także opcjonalny wyświetlacz wagi ładunku, który sprawia że podnoszenie ciężkich i nieporęcznych ładunków jest łatwiejsze, co oszczędza czas użytkownika i zwiększa niezawodność pojazdu.
Bele papieru mają niejednokrotnie niestandardowe wymiary i wagę. Kiedy są pozostawiane na zewnątrz, wchłaniają wodę i przez to jeszcze bardziej zwiększają swoją masę – dodaje Reeve. – Aby dać kierowcom pewność, co do masy ładunku, wózek został wyposażony we wbudowane wskaźniki masy ładunku.
Podejmowanie ładunków z ciasno upakowanych bel na pojeździe może również stanowić masywne obciążenie dla osprzętu, rolek masztu i wózka. Stwarza to poważne ryzyko uszkodzenia przekładni i osprzętu czołowego, co może prowadzić do przeciążenia silnika wózka i jego układu chłodzenia.
Przekładnia Hyster Duramatch z funkcją kontrolowanej zmiany siły czynnej redukuje wstrząsy przekładni oraz pomaga przedłużyć żywotność opon, co jeszcze bardziej podnosi niezawodność tych ciężkich pojazdów i zmniejsza koszty ich użytkowania.
Ponadto hydrauliczny akumulator ładunku, w który standardowo wyposażony jest Super Wózek, amortyzuje maszt wózka widłowego, ładunek i osprzęt, przyczyniając się do redukcji wstrząsów. Solidne wykończenie czoła pojazdu umożliwia użytkowanie wózka z szeroką gamą osprzętu, odpowiedniego do wszystkich możliwych zastosowań w branży recyklingu i sektorze przetwarzania odpadów.
W pakiecie Super Wózka zastosowano szereg modyfikacji pojazdu, w tym gumową osłonę osi napędowej, osłony przewodów hamulcowych oraz osłony z nylonu balistycznego na siłownikach układu kierowniczego i przechyłu. Wprowadzono litą osłonę podwozia pod komorą silnika, żaroodporną osłonę turbosprężarki oraz wysoki wlot powietrza z filtrem wstępnym.

 

Hyster Cool Truck dla wymagających zastosowań w sektorze odpadów i recyklingu na targach IFAT 2016 (b)_m
Na mniejszą potrzebę konserwacji oraz dłuższą niezawodność pojazdu, wpływają również hamulce klasy premium zanurzone w kąpieli olejowej oraz olej hydrauliczny do wysokich temperatur, który wydłuża okres użytkowania oleju i utrzymuje smarowność w wysokich temperaturach. Układ hydrauliczny z wykrywaniem obciążenia pompuje olej wtedy, gdy jest to wymagane, obniżając temperaturę oleju hydraulicznego i zmniejszając zużycie paliwa, przekłada się na oszczędności w przedsiębiorstwie.
Inne jego cechy to: system zabezpieczenia zębatej przekładni napędowej, monitorowanie premium oraz mini dźwignia TouchPoint. Opcjonalne dodatkowe funkcje, takie jak światła ostrzegawcze dla pieszych, automatyczna redukcja prędkości wewnątrz pomieszczeń i system zarządzania flotą Hyster Tracker są także dostępne, aby wspierać ciężkie operacje przetwarzania papieru i odpadów, a także stanowić pomoc dla kierowników w skutecznym zarządzaniu flotą pojazdów.
Wózek ten został celowo zaprojektowany tak, aby mógł wykonywać ciągłą pracę w trudnych warunkach roboczych, a końcowi użytkownicy i przedsiębiorstwa mogli korzystać z jego zwiększonej niezawodności – podsumowuje Reeve.

 

Źródło: Hyster

Authors
Tagi

Related posts

Góra
English