Pierwsza na świecie linia produkcyjna elektrycznych układów kierowniczych dla elektrycznego BMW i3

Firmy skupione na platformie Silesia Automotive spotkały się w zakładzie Nexteer Automotive Poland wokół tematu linii produkcyjnej elektrycznych układów kierowniczych oraz pierwszego w pełni elektrycznego modelu BMW i3. Firmy miały także możliwość nawiązania nowych kontaktów i spotkań indywidualnych b2b.
Spotkanie rozpoczął cykl prezentacji profilowych. Następnie nastąpiło omówienie case study i prezentacja specjalistyczna na temat wdrożenia projektu EPS dla BMW i3 w zakładzie Nexteer Automotive w Tychach. Zwrócono uwagę także na aspekty biznesowe tego wdrożenia oraz znaczenie wizerunkowe w kontekście trendu rozwoju pojazdów elektrycznych. Po części panelowej nastąpiło zwiedzanie zakładu Nexteer Automotive w Tychach oraz prezentacja laboratoriów badawczych.
Firmy korzystając z okazji poruszyły także wiele tematów szczegółowych w mniejszych grupach. Spotkania Silesia Automotive sprzyjające integracji firm z branży motoryzacyjnej funkcjonujących w regionie są dobrą okazją do nawiązania nowych bezpośrednich i indywidualnych kontaktów, co doceniają także partnerzy klastra.

Nexteer Elektryczny_układ_kierowniczy_CEPS_produkowany_w_gliwickiej_fabryce_Nexteer_Automotive_

Przypomnijmy, że w czerwcu koncern Nexteer Automotive podjął decyzję o budowie nowego zakładu elektrycznych układów kierowniczych (EPS – Electric Power Steering) w Tychach. Budowa nowej fabryki będzie częścią inwestycji o wartości 335 milionów złotych, związanej z rozwijaniem przez koncern coraz popularniejszej wśród światowych producentów samochodów technologii EPS.
Łącznie do roku 2020 w budowę nowego zakładu, powierzchni magazynowych oraz zakup specjalistycznych maszyn koncern planuje zainwestować 335 mln złotych. Jak wskazują przedstawiciele Nexteer Automotive, budowa nowego zakładu, który stanie obok fabryki Nexteer funkcjonującej od 1997 roku, ma zakończyć na przełomie lat 2015 i 2016.
Inwestycje w Polsce są częścią planu rozwoju technologii elektrycznych układów kierowniczych Nexteer Automotive, montowanych obecnie w modelach takich marek, jak BMW, Citroen, Fiat, Peugeot czy Opel. W szczególności dotyczyć będą one układów typu Single Pinion EPS i Column EPS, montowanych głównie w mniejszych modelach światowych producentów.
Produkując niemal półtora miliona układów EPS rocznie, działające od ponad 15 lat w Polsce zakłady Nexteer Automotive w Gliwicach i Tychach są obecnie jednymi z największych spośród 20 fabryk koncernu pod względem produkcji i zatrudnienia. Na co dzień pracuje w nich łącznie ponad 1150 osób. Od kilkunastu miesięcy polskie zakłady jako jedyne na świecie produkują między innymi system EPS dla pierwszego w pełni elektrycznego BMW – modelu i3.
Na decyzję umiejscowienia nowych inwestycji w Polsce miała przede wszystkim wpływ doskonała jakość produktów wytwarzanych w naszych polskich fabrykach, jak i korzystne warunki ekonomiczne, jakie daje obecność w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Bardzo istotne jest dla nas także to, iż nowe inwestycje pozwolą nie tylko na utrzymanie dotychczasowych miejsc pracy, ale także stworzenie nowych stanowisk, o liczbie których poinformujemy w stosownym czasie. Planowane inwestycje mają ponadto za zadanie umocnienie naszej pozycji jako światowego lidera w produkcji elektrycznych układów kierowniczych – mówi Rafał Wyszomirski, wiceprezes Nexteer Automotive ds. globalnych operacji i prezes Nexteer Automotive Poland.

 

Nexteer Fabryka_Nexteer_Automotive_w_Tychach_maly

Authors

Related posts

Góra
English