Zespół łożyska z czujnikiem i kodera silnika dla pojazdów elektrycznych i hybrydowych

Firma SKF opracowała zespół łożyska z czujnikiem i kodera silnika (SKF MESBU), który umożliwia płynne i precyzyjne sterowanie silnikami elektrycznych i hybrydowych pojazdów nowej generacji, w tym zespołami rozrusznika i alternatora wykorzystywanymi do uruchamiania i zatrzymywania.

Firma SKF wprowadziła na rynek zespół łożyska z czujnikiem i kodera silnika (SKF MESBU) przeznaczony dla producentów pojazdów elektrycznych i hybrydowych. To istotny postęp na polu technologii łożysk z czujnikiem, a zarazem pierwsze dedykowane branży rozwiązanie łączące technologie łożyskowania i pomiaru w jednym, niewielkim zespole. SKF MESBU opracowano z myślą o poprawie dokładności działania i osiągów eksploatacyjnych samochodów elektrycznych i hybrydowych, w tym usprawnieniu ich zatrzymywania i uruchamiania z wykorzystaniem rozrusznika-alternatora. Zespół przyczynia się ponadto do znacznego obniżenia kosztów i uproszczenia produkcji – za sprawą całkowitej niezależności funkcjonowania czujnika od przebiegu procesu montażu pojazdu.
Produkt stanowi krok naprzód względem oferowanych dotychczas łożysk z czujnikiem przeznaczonych do silników synchronicznych: dzięki zabudowaniu w łożysku czujnika magnetycznego SKF MESBU przesyła precyzyjne sygnały dla potrzeb asynchronicznego sterowania silnikiem. Zespół generuje przyrostowy sygnał wyjściowy właściwy koderom, o potwierdzonej przez SKF jakości i dokładności, umożliwiając tym samym pomiar prędkości i kierunku obrotów elektrycznych silników asynchronicznych w czasie rzeczywistym.
Niewielkie wymiary i udoskonalone osiągi SKF MESBU przekładają się na zmniejszenie zarówno masy, jak i wielkości silnika elektrycznego, a tym samym na obniżenie kosztów ponoszonych przez klienta. W efekcie usprawniony zostaje nie tylko proces montażu, ale i sam gotowy wyrób.
Alberto Carlevaris, dyrektor działu SKF ds. silników i elektrycznych układów przeniesienia napędu: – Wprowadzając na rynek zespół łożyska z czujnikiem i kodera silnika, SKF umacnia się na pozycji wiodącego dostawcy wyjątkowych technologii i rozwiązań łożyskowania. Zmianom związanym z wdrażaniem asynchronicznego sterowania elektrycznego w sektorze silników elektrycznych musi towarzyszyć adekwatny rozwój technologii. SKF MESBU to stanowcza odpowiedź na potrzeby klientów. Rozwiązanie to umożliwia rozwój kolejnych kompaktowych produktów spełniających szczególne wymagania w zakresie zarówno poprawy osiągów, jak i zmniejszenia zużycia energii, a jednocześnie pozwala producentom silników elektrycznych upraszczać procesy montażu i uzyskiwać większą gęstość mocy.
SKF MESBU wchodzi w skład portfolio produktów i usług SKF BeyondZero, których nadrzędnym zadaniem jest ograniczanie do minimum szkodliwego wpływu na środowisko naturalne i przynoszenie innych korzyści wykorzystującym je klientom. Jako zasadniczy element samochodów elektrycznych i hybrydowych, zespół ten przyczyni się do zmniejszenia zużycia paliwa i ograniczenia emisji dwutlenku węgla. Możliwość instalowania w samochodach lżejszych i mniejszych silników elektrycznych przełoży się również na poprawę sprawności pojazdów.
Przewidziano szereg opcjonalnych elementów dodatkowego wyposażenia zespołu łożyska z czujnikiem i kodera silnika produkcji SKF: między innymi kołnierzowy korpus czujnika, który można zintegrować z obudową silnika, oraz łożysko kulkowe SKF eDrive, przyczyniające się do zmniejszenia momentu tarcia i poprawiające osiągi przy wysokich prędkościach.

 

Źródło: SKF

 

SKF-MESBU_maly

Authors
Tagi

Related posts

Góra
English